لیفت ( محکم شدن ) صورت و بدن با نخ امبدینگ Embeddi

لیفت ( محکم شدن ) صورت و بدن با نخ امبدینگ Embedding and Tightening

در این روش با کارگزاری نخ های خاصی در زیر پوست موجبات یک واکنش التهابی ایجاد میشود که این واکنش التهابی کلاژن سازی و افزایش گردش خون را در پی دارد .بدین ترتیب در روش امبدینگ در ناحیه زیر پوست داربستی تشکیل میشود که میتواند پوست رامحکم تر در جای خود نگه دارد . شروع لیفت حدود سه ماه بعد از کارگزاری نخ های امبدینگ شروع میشود .

انواع مختلفی از نخ ها در این روش ( امبدینگ – لیفت صورت و بدن ) استفاده میشود مانند :

۱- Polydioxanone
نخ تک رشته ای است که به اختصار به آن PDO میگویند (Mono filament)

2- PDO-COG

نخ تک رشته ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی میباشد این برجستگی ها باعث افزایش سطح تماس میشود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی بیشترمیگردد

۳- Polyglycolide (PGA)

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست میشود و

دوم اینکه نخ PGA بهمراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی بیشتر میشود

در مجموع این نخها ۱۰ درصد بیشتر از نخهای دیگر التهاب ایجاد میکنند و نتایج بهتری دارند.

۴- Hurricane

در این سیستم نخ بشکل مارپیچ کار گذاشته میشود لذا بهمین بدلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت میگردد که خود باعث التهاب و کلازن سازی بیشتر می گردد.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خونرسانی بیشتر میگردد . این سوزنها و نخها وابسته به محل کارگزاری که میتواند صورت یا بدن باشد در ضخامتهای مختلف و با طولهای مناسب هر محل موجود میباشند.

عوارض :

غیر از عفونت که ناشی از سهل انگاری پزشک و یا در برخی موارد بیمار میباشد

معمولا مابقی عوارض مانند کبودی و خارش و تورم و… جدی نبوده و ناشی از پروسه التهابی میباشد.