کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی

کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی

کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی

کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی:مادر شما هنگامی که برگ آلوئه ورا را جدا می کرد و عصاره آن را بر روی قسمت سوختگی قرار می داد هدف خوبی از این کار داشت. مطالعات بسیاری بر روی گیاه آلوئه ورا انجام شده است.

اکثر مطالعات نشان داده که این گیاه توانسته زخم‌های کوچک را سریع تر از دیگر روش‌های درمانی بهبود ببخشد.
این گیاه خواص آنتی باکتریایی دارد و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسبی است که می‌تواند اگزما و سایر بیماری‌های پوستی را بهبود بدهد. متخصصان زیبایی از ژل الوئه ورا برای بخش های گوناگونی مصرف می کنند.

آلوئه ورا برای شستشوی صورت:

شما توانسته 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق چایخوری شیر بادام، 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط نموده و صورت خود را با آن بشویید.
اجازه داده قبل از شستن چند دقیقه بر روی پوست باقی مانده. از آنجایی که مواد معدنی موجود در آلوئه ورا خواص آنتی باکتریایی داشته این مخلوط برای پوست‌های حساس قابل قبول می باشد.
اگر به مواد ضد پیری نیاز پیدا کردید این ترکیب را استفاده نمایید. 1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با 1 قاشق چایخوری از روغن نارگیل طبیعی مخلوط کنید و با آن پوست خود را ماساژ بدهید.

آلوئه ورا به عنوان کرم اصلاح:

بازار پر از کرم‌هایی بوده که برای اصلاح مصرف می شوند. اما آلوئه ورا خصلت آنتی باکتریایی داشته و می تواند لایه لغزنده ای بر روی پوست ایجاد کند.
این کار به شما کمک نموده اصلاح مناسب تری داشته باشید و بعد از اصلاح پوست شما مرطوب باقی بماند. شما می‌توانید ژل الوئه ورا را به تنهایی استفاده کرده یا آن را با دیگر مواد طبیعی مخلوط کنید.

اگر تمایل دارید می‌توانید از دستور پایین استفاده کنید:

یک سوم پیمانه ژل الوئه ورا، یک چهارم پیمانه صابون، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک چهارم پیمانه آب گرم، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و به میزان 5 قطره روغن اکالیپتوس را در یک ظرف ترکیب نمایید.
قبل از استفاده بسیار آن را تکان دهید. شما می‌توانید این مخلوط را در زمان 6 ماه در یخچال نگه دارید.

آلوئه ورا به عنوان پاک کننده آرایش:

شما باید آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک نمایید. اما اکثر پاک کننده ها دارای مواد شیمیایی مضری می باشند که پوست را دچار خشکی زیاد می کنند. شما توانسته ژل آلوئه ورا را روی پنبه ریخته و با آن آرایش خود را تمیز کنید. این یک راه آسان و قابل قبول است.

آلوئه ورا به عنوان ضدعفونی کننده دست:

یک دوم پیمانه ژل آلوئه ورا، یک چهارم پیمانه الکل و 20 قطره روغن مورد مصرف خود را با هم مخلوط کنید. الکل توانسته با میکروب ها بجنگد و آلوئه ورا تسکین دهنده پوست می باشد. این ترکیب را روی دست قرار داده و از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا به عنوان ماده تسکین دهنده:

جایخی را برداشته و آن را با ژل آلوئه ورا پر نمایید. اکنون جایخی را در یخچال قرار داده. این ماده خارق العاده بعد از قرار گرفتن زیر نور خورشید و آفتاب سوختگی، نیش حشرات مصرف بشود.

کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی
کاربردهای آلوئه ورا برای زیبایی

آلوئه ورا برای بوی بد دهان:

اگر شما دچار مشکل بوی بد دهان هستید مناسب بوده آلوئه ورا را امتحان نمایید. در این شرایط یک چهارم پیمانه آلوئه ورا را در یک دوم پیمانه آب ترکیب نموده و بخورید. آلوئه ورا دارای ترکیب های ضد التهابی می باشد.

آلوئه ورا به عنوان لایه بردار پوست:

لایه برداری همچنان کار دوست داشتنی اکثر افراد نبوده ولی می‌تواند برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست به شما کمک نماید.
آلوئه ورا یک پایه مناسب برای تهیه اسکراب های خانگی بوده که کم وبیش به نرم تر شدن پوست و اکسیژن رسانی به سلول‌ها کمک می نماید.
این ماده توانسته بافت‌ها را تقویت نموده و انعطاف پذیری آن را بیشتر کند . یک دوم پیمانه آلوئه ورا را با مقداری شکر قهوه ای یا جوش شیرین مخلوط کنید. این ماده را روی پوست قرار داده و بعد از این کار دوش بگیرید.

آلوئه ورا برای پاهای خشک و ترک خورده:

شما توانسته از آلوئه ورا در ساخت یک مخلوط بسیار خوب برای پاهای خشک و ترک خورده مصرف نمایید. کافی بوده یک دوم پیمانه جوی دوسر، یک دوم پیمانه آرد ذرت، 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک دوم پیمانه لوسیون بدن را با هم ترکیب نمایید.
آن را بر روی پاهای خود بمالید و اجازه داده 10 دقیقه بماند. بعد با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا به عنوان کرم شب:

اگر می خواهید صورت شما زیبایی افزون تری داشته باشد مناسب است آب آلوئه ورا را با مقداری خیار و نصف سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و یک ماسک صورت خیلی خوب برای شب ایجاد کنید.

آلوئه ورا به عنوان ژل ابرو:

همه ما علاقه مند هستیم ابروهای پرپشتی دارا باشیم. مقداری آلوئه ورا را بر روی ابروهای خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید آلوئه ورا و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب به رشد بیشتر ابروها کمک می‌کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *