کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس

کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس

کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس

کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس: روغن اسطوخودوس همراه بوی آرام بخشی که دارد، یکی از کاربردی ترین روغن ها برای تحریک و بیشتر شدن رشد مو و درمان ریزش مو به حساب می آید.

روغن اسطوخودوس بوی بسیار فوق العاده و آرامش بخشی دارد و به بهتر شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند. رایحه اسانس اسطوخودوس منجر به تشکیل شادی و آرامش زیادتر می شود و پس از استشمام بوی این روغن خلق و خوی مناسب تری ایجاد می شود.

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای این روغن ، مصرف روغن اسطوخودوس به خاطر مو است که باعث زیبایی و سلامت مو می شود. تحقیقات نشان داده اند که این روغن در رشد موها و مانع از نازک شدن موها مفید است.

مهم ترین ویژگی روغن اسطوخودوس تحریک فولیکول های مو و بهتر شدن سرعت رشد موها و زیادتر شدن ضخامت مو می باشد.

بهبود رشد مو

(پژوهشی که در سال 2016 بررسی شده گفته شد که استفاده روغن اسطوخودوس موجب بهترشدن رشد موهای تازه ، بیشترشدن سرعت رشد و ضخامت موها می شود.)

طبق گفته بعضی مطالعات از این روغن می توان برای درمان خانگی طاسی منطقه ای ، آلوپسی و ریزش مو آندوژنیک استفاده نمود.

درمان شوره سر

(این روغن خاصیت های ضد میکروب و ضد قارچی دارد و استفاده از آن روی پوست سر می تواند مشکلات خارش پوست سر و شوره را درمان کند.)

از بین بردن شپش سر

(مطالعه ای که سال 2011 انجام شد نشان داد این روغن می تواند مانع از ایجاد شپش موی سر شود و شپش مو را درمان نماید. مصرف همزمان این روغن با روغن درخت چای می تواند اثرگذاری ضد شپش آن را افزایش دهد.)

فرمول ترکیب روغن اسطوخودوس برای ریزش مو : به خاطر این که رشد موهایتان با سرعت بیشتری باشد و موهایی ضخیم تر داشته باشید، می توانید هفته ای 2 مرتبه از این فرمول روغن روی پوست سر استفاده کرده و شب تا صبح اجازه دهید استراحت کند و بعد دوش بگیرید و موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

10 قطره روغن اسطوخودوس + 5 قطره روغن سداروود ، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 1 قاشق چایخوری روغن کرچک را با هم ترکیب نموده و با قطره چکان روی پوست سر زده و با دست همه پوست سر را به این روغن آغشته کنید.

کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس
کاربردها و مضرات روغن اسطوخودوس

مضرات و عوارض روغن اسطوخودوس برای مو

روش مصرف روغن اسطوخودوس به خاطر مو برای نتیجه انتهایی خیلی مهم می باشد. استفاده بیشتر از حد روغن اسطوخودوس یا مصرف اسانس خالص آن روی پوست می تواند باعث آسیب پوست مانند کهیر و درماتیت شود.

علاوه بر این همیشه باید این روغن را با روغن های گیاهی مختلف رقیق کرده و برای اولین بار روی بخش داخلی بازو یا بخشی از پوست سر که درگیر طاسی شده ، تست کنید و پس از 20 دقیقه اگر موجب تشکیل قرمزی و التهاب ایجاد نشد از آن استفاده کنید.

اگر به موجب بهبود ابرو از این روغن استفاده می نمایید تمام مدت مراقب تماس این روغن با چشم باشید و در صورت تماس روغن با چشم سریعا آن را بشویید.

اگر از داروهای آرام بخش و ضد افسردگی استفاده می کنید احتمال تداخل عطر اسانس غلیظ این روغن با داروها و بروز گیجی و خواب آلودگی ممکن است. رقیق کردن زیادتر اسانس اسطوخودوس می توانید این اشکال را حل کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *