اشتباهاتی که موهای تان را شکننده و کم پشت می کند

اشتباهاتی که موهای تان را شکننده و کم پشت می کند


اشتباهاتی ممکن است منجر به سست شدن ریشه ی موهایتان شود که اگر پیشگیری نشود باعث از دست رفتن بخشی از موهای شما خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم تمامی این موارد را بررسی کرده و به شما یادآوری کنیم تا نسبت به آن ها اقدامات لازم را انجام دهید.

وسواس تمیزی داشتن

اکثر موها از شستشوی روزانه سودی نمی‌برند. شستشوی زیاد، پوست سرتان را عاری از چربی‌های سالم کرده و موهایتان را خشک و مرده می‌کند. به هر حال، هر روز دوش بگیرید اما از محصولات آرایش مو استفاده نکنید. سعی کنید موها را فقط با آب آبکشی کنید یا یک روز درمیان از یک شامپوی نرم کننده و حجم دهنده استفاده کنید.

خشک کردن شدید با حوله

اکثر محصولات آرایشی شما را راهنمایی می‌کنند تا از آن‌ها بر روی موهایی که با استفاده از حوله خشک شده، استفاده کنید اما مالش بیش از حد، کوتیکل مو را زبر می‌کند و منجر به شکسته و وز شدن موها می‌شود. موها را با یک حوله جمع کنید و سپس تارها را با انگشت‌تان تکان دهید. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا موها خشک شوند اما در درازمدت سالم تر می‌مانند.

تصور آن که می‌توانید موخوره را درمان کنید

متأسفیم اما زمانی که موها دچار موخوره شوند، با هیچ محصولی نمی‌توان آن‌ها را درمان کرد. تنها راه‌حل، پیشگیری کردن از همان ابتدا می‌باشد که با رعایت مواردی از قبیل خودداری کردن از شستشوی زیاد، خشک کردن شدید با حوله و استفاده‌ی بیش از حد از وسایل حرارتی، امکان‌پذیر است. در غیر این صورت باید موخوره‌ها را کوتاه کرد. برای آن‌که به طور موقت موهای از نوک شکسته شده را پنهان کنید، از یک محصول حاوی موم یا یک سرم مو حاوی روغن آرگان استفاده کنید تا موخوره‌ها را نرم‌تر کنید.

شانه نکردن قبل از شستشو

دو آسیب هم‌ زمان؛ موها در هنگام خیس بودن در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارند و موهای خیس بیشتر در معرض گره‌خوردگی هستند. برای جلوگیری از گره خوردگی ناشی از شستشو، قبل از دوش گرفتن موها را برس بکشید. اگر می‌خواهید هنگام دوش گرفتن موها را شانه کنید، کمی نرم کننده بزنید، گره‌ی تار موها را با انگشت‌تان باز کنید و سپس قبل از شستشو، موها را با یک شانه‌ی دانه درشت شانه کنید

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *