بانک مو

بانک مو

بانک مو چیست؟
زمانی که مقالات کاشت مو را مطالعه و بررسی می کنید، حتما اصطلاح بانک مو را چندین بار دیده اید. از این رو حتما برای شما سئوال پیش می آید که بانک مو کجاست؟ و یا بانک مو چیست؟

در پاسخ باید گفت که از آنجایی که در روش های کاشت مو، تعدادی از گرفت های مو از بخش های دیگر پوست بدن (مثلا گرفت های موهای پشت سر) جدا شده و به ناحیه ای که دچار ریزش مو شده، پیوند زده می شود، باید موهای آن بخش بادوام بوده و از بخش هایی از پوست سر جدا شوند که دچار ریزش مو نمی شود. چرا که هدف عمل کاشت مو این است که موهای کاشته شده در ناحیه ای که دچار ریزش و یا طاسی شده، نریزند و به رشد و نمو خود ادامه دهند.
معمولا بهترین ناحیه بانک مو، موهای پشت سر و یا اطراف گوش ها هستند که دچار ریزش نمی شوند و مقاوم تر از موهای جلوی سر هستند. از این ناحیه نه تنها جهت کاشت موی سر، بلکه جهت کاشت ابرو و یا کاشت ریش و سبیل هم استفاده می شود. در این بخش از سر موها پرپشت تر و مقاومند و براحتی نمی ریزند.
یکی از سئوالات متداول کاشت مو، که برخی از متقاضیان گاهی می پرسند این است آیا موهای کاشته شده می ریزند؟
خوشبختانه پاسخ خیر است. یعنی موهای پشت سر که در واقع بانک مو را تشکیل می دهند، نمی ریزند و به دلایل هورمونی حتی در کسانی که دچار ریزش مو هستند، آخرین بخش از سر که ممکن است دچار طاسی و ریزش مو شود، بخش های پشت سر و دو طرف گوش ها است که به آن بانک مو می گوییم. این گرفت های موها پس از جداسازی و کاشت در نواحی جلوی سر و یا ابرو، ریش و سبیل باز هم به رشد خود ادامه داده و نمی ریزند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *