کاشت مو در خانم ها

کاشت مو در خانم ها


انواع مختلفی از ریزش مو در خانم‌ ها وجود دارد. گاهی خانمی با ریزش بیشتر موها مواجه می شود و گاه فرد دیگری، شکایت‌ اش ریزش سکه ‌ای موها است. گاه ریزش مو به علت بیماری ‌های داخلی مانند بیماری تیروئید یا کم‌ خونی فقرآهن است و گاه مشکلات هورمونی و ارثی عامل اصلی ریزش موها است.

ریزش موی سر در خانم ها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که یکی از دلایل اصلی آن زمینه ژنتیکی ریزش مودر آنها است که به آن آندروژنیک آلوپشیا میگویند. طرح کلی ریزش مو در خانم مبتلا به آندروژنتیک آلوپشیا شبیه آقایان است اما در جزئیات با آن متفاوت است بطوری که عموماً در آقایان باعث ایجاد طاسی منطقه ای در جلو یا وسط سر و یا هر دو می شود ولی در خانم ها باعث ایجاد کم مویی شدید از خط رویش مو تا وسط سر میشود و به ندرت باعث ایجاد طاسی می گردد.در آندروژنیک آلوپشیا تعداد موها کاهش می یابد بلکه قطرهرتار مو نیز کم می شود و اثرات آن دائمی است و موهایی که به این دلیل دچار ریزش می شوند رویش مجدد نخواهند داشت که به آن ریزش مو دائمی می گویند ولی هنگامیکه ریزش مو بدلیل ابتلا به بیماری های مختلف یا بارداری و .. باشد احتمال دارد که موها دوباره رشد کنند که به آن ریزش موقت می گویند. کاشت مو تنها در افرادیکه دچار ریزش دائمی هستند انجام می شود . با توجه به اینکه آندروژنیک آلوپشیا در خانم ها باعث ریزش گسترده و پخش می شود ومنطقه دهنده موها درپشت سر را نیز درگیر می کند باعث می شود تراکم موها در بانک مو نیز کم شود و به همین دلیل خانم ها کاندید مناسبی برای پیوند موی طبیعی نباشند واينکار به صلاح آنها نباشد. اما با این حال اگر خانمی بانک موی مناسبی در پشت سر خود داشته باشد میتواند کاشت مو طبیعی را انجام دهد.

در کاشت موی طبیعی بطور کلی موها از بانک موی پشت سر برداشته می شود و در قسمت های کم مو یا طاس وسط سر کاشته می شود که به روش های مختلف FUT ، FIT انجام می شود. اما باید توجه داشته باشید که بعد از کاشت مو مناطقی که دچار کم مویی شدید شده اند تراکم موی بهتری پیدا میکنند و میزان کم مویی آنها کم می شود و تراکم موها یا اصطلاحاً پرپشتی موها مانند دوران جوانی شما نخواهد شد . اولین قدم برای انجام کاشت موی طبیعی درخانم ها مشورت باپزشک متخصص است تا دلایل و میزان ریزش مو بطور کامل بررسی شود و با توجه به شرایط بیمار از نظر جسمی، روحی و سطح توقعات مشخص شود که آیا کاشت مو برای ایشان روش نتیجه بخشی خواهد بود یا خیر.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *