مزایا روش آراف لاغری

مزایا روش آراف لاغری

لاغری و تناسب اندام علاوه بر حفظ سلامت جسمی، موجب ارتقا سلامت روح و روان و افزایش اعتماد به نفس در افراد می‎شود. به همان میزان که رسیدن به تناسب وزن برای افراد حائز اهمیت است، از چاقی های موضعی و مفرط نیز تنفر دارند. به همین علت این روزها شاهد ورود انواع و اقسام تجهیزات و دستگاه های لاغری هستیم. دستگاه هایی که با ورزش مرتبط هستند و در خانه ها استفاده می‎شوند. در این میان دستگاه های تخصصی نیز وجود دارند که به منظور کاهش وزن موضعی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‎گیرند. از جمله این دستگاه می توان از دستگاه آر اف (RF) نام برد. این دستگاه به منظور رفع لاغری های موضعی و سلولیت استفاده می‎شود. بطور کلی سه دستگاه لاغری موضعی برای کاهش چربی در یک نقطه خاص از بدن وجود دارد که عبارتند از: دستگاه، RF دستگاه کوتیشن و دستگاه .LPG در زیر به معرفی دستگاه آر اف می‎پردازیم.

دستگاه آر اف (RF) چیست؟

RF به معنای امواج رادیو فرکانسی است که در دنیای پزشکی استفاده های مختلفی دارد. این امواج به منظور از بین بردن سلولیت و انباشتگی چربی در نواحی مختلف بدن و به هم ریختن تناسب اندام، چین و چروک صورت و دور چشم، Aging (پیری پوست) و آکنه استفاده می‎شود. ساختار اصلی سیستم های RF شامل یک نوسان ساز امواج الکترونیکی (RF.oscillator) در محدوده فرکانس رادیویی است.

چگونگی عملکرد دستگاه آر اِف (RF)

استفاده از دستگاه RF برای لاغری به عنوان یکی از روش های غیرتهاجمی محسوب می‎شود که هیچگونه ضرر و عارضه ای را برای بیمار به دنبال ندارد. دستگاه آر اف نیز همچون سایر دستگاه های لاغری موضعی به واسطه جریان الکتریسیته عمل می‎کند که در برخورد امواج الکتریکی که از این دستگاه ساطع می‎شود، با مولکولهای باردار و یونها برخورد و در نتیجه آنها را به انرژی گرمایی مبدل می‎کند. انرژی حرارتی که توسط دستگاه RF تولید می‎شود به کروموفور یا نوع پوست و فوتوترمولیز سلکتیو ارتباطی ندارد.

انتقال امواج از طریق این دستگاه می‎تواند با استفاده از تجهیزات منو پولار (تک قطبی)، بای پولار (دو قطبی) و یونی پولار انجام شود. تحریک گرمایشی RF نیز موجب ایجاد فرآیند میکرو التهاب و در نهایت افزایش کلاژن جدید است.

موارد استفاده از دستگاه RF

دستگاه RF امواج رادیویی را با فرکانس بالا تولید و از بافتهای بدن عبور می‎دهد. این امر باعث تولید حرارت عمقی به میزان 38 الی 44 درجه سانتیگراد در چربی های اضافه بدن می‎شود. در نتیجه دستگاه برای درمان سلولیت و لاغری موضعی از قبیل شکم، پهلو، ران، بازو، سینه و غبغب استفاده می‎شود. همچنین از طریق این دستگاه می‎توان فرایند جوانسازی پوست را در بیماران انجام داد. در نتیجه این کار کلاژن سازی، پف چشم، سیاهی زیر چشم و چین و چروک های سطحی مانند خط خنده و … ، در بیماران از بین می‎رود. علاوه بر کاربردی که از دستگاه RF برای لاغری موضعی دارد، این دستگاه می‎تواند برای گرم کردن و کشیدن پوست جهت تقویت جریان خون و شکستن سلولیت و چربی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

این روش می‎تواند برای افرادی که نسبت به افتادگی غبغب، گونه و گردن خود ناراضی هستند مورد استفاده قرار بگیرد. البته استفاده از دستگاه RF برای خانم های باردار، افرادی که دارای قطعات فلزی مانند ایمپلنت‌های فلزی هستند و بیماران با عفونت‌های پوستی، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مزایای استفاده از دستگاه RF

دستگاه آر اف برای لاغری، انرژی فرکانس رادیویی پوست را بدون کمترین آسیب و عارضه، گرم می‎کند تا سلولهای چربی شکسته و کلاژن و الاستین تولید شود. کلاژن تولید شده موجب شفافیت و بهبود الاستیسیته یا قوام و خاصیت ارتجاعی پوست می‎شود. بنابراین یکی از مهمترین نتایج رضایت بخش این روش، شفافیت پوست در کنار کاهش وزن است. بطور کلی می‎توان مزایای استفاده از این روش را در مواردی همچون رفع سلولیت، کاهش چربی های اضافه بدن، از بین بردن شلی پوست و سفت کردن آن، از بین بردن جوش، نرمی و سفت شدگی باسن پس از لیپوساکشن و سرانجام فرم‌ دهی بدن خلاصه کرد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *