خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست

خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست

خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست

فواید استفاده از ماسک شیر و عسل برای صورت

خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست : یکی از روش های خانگی و معمول مراقبت از پوست مصرف ماسک صورت است. مخلوط ماست شیر و عسل یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تغذیه و آبرسانی خوب پوست و جلوگیری از پیری زودرس و ساخته شدن دویاره پوست است.

شیر و عسل جزو ماده هایی به حساب می ایند که در خیلی از لوازم آرایشی و صابون ها برای تغذیه و آبرسانی پوست کاربرد دارند.

یکی از کارامد ترین و بهترین ماسک های خانگی که میتوانید تهیه کنید ، ماسک شیر و عسل صورت می باشد اکنون باید توجه کنید که از نوع های ماسک ها نباید برای دور چشم یا زیر چشم مصرف کنید.

خواص ماسک شیر و عسل

شیر بسیاری از ویتامین های مانند بیوتین ، ویتامین B6 ، A ، D و B12 می باشد که به ترمیم، بازسازی و جوانسازی پوست کمک می نماید.

از جهت دیگر میزان بسیار پروتئین در شیر به پاکسازی چین و چروک های پوستی کمک نموده و موجب شده دارای پوستی نرم و لطیف شوید.

پتاسیم و اسیدلاکتیک شیر پوست را تغذیه و آبرسانی می کند و اشکالاتی مانند خشکی یا التهاب پوست را درمان می کند.

سلنیوم موجود در شیر از پوست شما در مقابل تاثیرات خراب کننده رادیکال های آزاد محافظت نموده و جریان پیری و تشکیل چین و چروک در پوست را کمتر می کند.

شیر خصلت پاک کنندگی و لایه برداری طبیعی داشته به همین خاطر جوش های زیرپوستی را کم می کند.

عسل ویژگی ترمیم کننده و التیام دهنده طبیعی قدرتمندی دارد و برای درمان زخم و مکان زخم خیلی اثرگذار می باشد به شکلی که در گذشته از عسل به عنوان داروی بهبود زخم های جنگی استفاده میکردند.

از عسل توانسته برای درمان آسیب های مربوط به آفتاب سوختگی هم مصرف نمود.

عسل با دارا بودن خاصیت های ضد قارچی و آنتی باکتریال از تشکیل جوش و آکنه پوستی جلوگیری می کند.

هنگامی که پوست خشکی دارا هستید میتوانید از عسل در مخلوط ماسک های خود به عنوان یک آبرسان مناسب و محافظ رطوبت مصرف نمایید.

عسل حاوی آنزیم های مخصوصی می باشد که توانسته تا عمق پوست نفوذ نموده و چربی های و آلودگی های پوست را تمیز کند و همزمان با تنظیم PH پوست ، شادابی و تعادل را به پوست شما بازگرداند.

ماسک شیر و عسل برای دور چشم

برای ایجاد ماسک شیر و عسل به موجب دور چشم قطعا دقت نمایید که برای جلوگیری از تشکیل چین و چروک های ناخواسته زمان استفاده چشم ها را ببندید که حرکتی نداشته باشد و زمان را به میزانی طولانی نکنید که ماسک زیر چشم خشک یا غلیظ شود.

برای تهیه ماسک شیر و عسل برای دور چشم میتوانید 1 قاشق چایخوری عسل را با 2 قاشق چایخوری شیر پرچرب ترکیب نمایید و دور چشم کشیده و پس از گذشت 15 دقیقه بشویید یا این که پنبه ای را در این محلول خیس کرده و به مدت 15 دقیقه روی دور چشم ها یا پایین چشم بگذارید و بعد با آب سرد بشویید.

خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست
خواص گوناگون ماسک شیر و عسل برای پوست

ماسک شیر و عسل برای پوست

ماسک شیر و عسل به دلیل پوست به صورت تنها میتوانید ماده های مغذی و رطوبت نیاز داشته را به پوست شما بدهد.

3 قاشق غذاخوری شیر را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده به مدت 20 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر و عسل و آبلیمو برای درمان آکنه

اگر بخواهید ماسک شیر و عسل برای پوست شما خصلت ضد آکنه و روشن کنندگی زیادتری ایجاد شود میتواند میزانی آبلیمو به آن اضافه نمایید. ویتامین ث یافت شده در ابلیمو خاصیت روشن کنندگی طبیعی داشته و جوش های پوستی را خشک میکند.

2 قاشق غذاخوری شیر را با 1 قاشق چایخوری عسل و نصف آب آبلیمو تازه ترکیب نمایید و به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک شیر و عسل صورت ضد لک و پیشگیری از پیری زودرس

نصف لیوان شیر را با نصف قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست و یک هشتم لیوان پرک جو دوسر مخلوط کرده و هنگامی که جو دو سر نم بکشد در میکسر به طور کامل مواد را یکدست کنید به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید بماند بعد با آب ولرم بشویید.

اسیدلاکتیک ماست همزمان با لایه برداری به روشن شدن لک های صورت کمک نموده و موجب کم شدن خط ها و چین و چروک پوست میشود. جو دو سر هم به تغذیه بهتر پوست کمک میکند.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *