روش های کاشت مو

روش های کاشت مو

امروزه ریزش مو و طاسی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند و یرای درمان آن به فکر کاشت مو و راه هایی برای جلوگیری از ریزش مجدد مو هستند کاشت مو راه حلی است که با ایجاد تار مو جدید منجر به رشد مجدد مو میشود,کاشت مو سر به دو صورت انجام میپذیرد:

روش نخستFUE (استخراج واحد فولیکولار) و FUT (پیوند واحد فولیکولار) که گاهی اوقات به عنوان روش نواری شاخته میشود.

دو روش درنهایت نتایج مشابهی خواهند داشت اما با توجه به شرایط متقاضیان یکی از این دو روش برای کاشت موی سر استفاده می شود.

روش FUE چیست؟

این روش یک روش مدرن برای کاشت مو است. این درمان در برابر روش های سابق کاشت موی سر مانند FUT و برداشت نواری کاشت پیشرفته تر است.

در این روش، یک پزشک با تجربه فولیکول های مو را به وسیله ی یک ابزار استخراج تخصصی از ناحیه اهدایی خارج می کند (معمولا در ناحیه ی پشت گردن).

بعد از آن فولیکول ها به ناحیه دریافتی پیوند زده می شوند. با استفاده از یک سوزن خیلی کوچک جراحی، جراح قسمتی از پوست سر که پیوند را دریافت میکند را سوراخ خواهد کرد. بعد از آن بافت در یک گوشه در محل دریافت وارد می شود، به همراه یک تراکم خاص، به گونه ای که یک الگوی طبیعی و واقعی داشته باشد.

روش FUT چیست؟

فرآیندی که در آن مو از قسمت پشت و اطراف پوست سر برداشت شده و به ناحیه دریافت کننده و طاس پیوند زده می شود. بیمار بیهوش شده و پزشک نوارهای بافتی را محل اهدا برمی دارد، و بعد از یک بار استخراج نوار برداشت شده به واحد های فولیکولی تقسیم می شوند.

بعد از آن پزشک در پوست سر سوراخ های کوچکی ایجاد می کند، جایی که بافت های فولیکولی با دقت قرار داده خواهند شد.

تفاوت این دو روش:

FUE به طور قابل توجهی مدت زمان بهبودی کمتری در مقابل FUT دارد. به دلیل برداشت انفرادی فولیکول ها، یک جای زخم خیلی کوچک به جای میماند که با چشم قابل مشاهده نیست.

درمان FUE تقریبا بدون درد جراحی و ناراحتی های بعد از جراحی میباشد و به طور میانگین به هفت روز زمان برای بهبودی نیاز دارد.

در هنگام استفاده از روش FUT یک نوار از بافت پشت سر برداشت خواهد شد. به این دلیل مدت زمان بهبودی آن بیشتر زمان میبرد و تا بیشتر از ۱۰ روز میباشد. به دلیل برداشت نواری بافت از پشت سر، در این روش یک جای زخم به جای میماند.

زمانی که نیاز به Graft بیشتری برای یک بار نیاز است(مثلا ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰) از روش FUT استفاده می شود.

در روش FUE راحت تر می توان ناحیه مورد نظر را برای برداشت مو انتخاب کرد. مثلا برای کاشت ابرو می توان از موهای نازک تری استفاده کرد.

همچنین کاشت موی سر به روش FUE هزینه بیشتری نسبت به روش FUT دارد و به همین دلیل برخی روش FUT را به دلیل صرفه اقتصادی انتخاب می کنند.

فواید FUT و FUE

یکی از ملاحظات برای هر فرآیند کاشت موی سر باید میزان جای زخمی که به جای می گذارد باشد. در هر دو روش جای زخم تا مدتی وجود دارد اما مدت آن متفاوت است.

هرچند FUE جای زخم کمتری به نسبت FUT به جای میگذارد. این حقیقت در مورد FUT وجود دارد که نوارهای خطی از فولیکول های مو از قسمت های پشت سر برداشته می شود و بعد از آن با برش های دایره ای در جلوی سر قرار داده می شود. این نوارها جای زخم کوچک نواری به جای میگذارند که زمانی قابل مشاهده میشوند که موهایتان خیلی کوتاه باشد، درحالیکه در روش FUE به طور کلی برشی ایجاد نمیشود و جای زخم قابل مشاهده ی کمتری به وجود می آید، فقط سوراخ های کوچک دایره ای در محلی که فولیکول های مو استخراج شده و در محل موردنظر قرار داده می شوند.

فرآیند FUE کم تهاجمی تر است، خیلی از بیماران بهبودی سریع تر و بی حسی کمتری در پوست سرشان تجربه میکنند زیرا در این روش پوست سر آسیب کمتری میبیند. به هر حال هر دو روش زمان نقاهت کوتاهی دارند و باید بعد از گذشت ۳-۶ ماه رشد طبیعی در موها مشاهده شود، زمانی که بسیار کوتاه تر از مدت زمان زندگی شما با شرایط کم مویی است.

در هنگام مشاوره ی ابتدایی شما، پزشکتان تعیین میکند که چه روش کاشت مویی بر اساس نوع ریزش موی شما، اندازه ی ناحیه کم پشت شدگی و کیفیت و حجم ناحیه ی اهداکننده در دسترس برای شما مناسب تر است.

بیمارانی که موهای خوبی دارند و فقط در قسمتهای خاصی طاسی دارند و کسانی که ترجیح میدهند موهایشان از نزدیک پوست سرشان برداشته شود، در می یابند که که یک جای زخم کوچک و گرد بعد از FUE کمتر قابل توجه است و به همین دلیل این روش را ترجیح میدهند. هرچند روش FUE‌ می تواند وقت گیرتر و پرهزینه تر باشد، و فرآیند استخراج فولیکول ممکن است به آن آسیب برساند و فولیکول های کمتری برای پیوند در دسترس بماند. همچنین، بیماری که به پیوند گسترده نیاز دارد و ناحیه ی گسترده تری از پوست سرش نیاز به پوشش داشته باشد، اغلب باید به سمت انتخاب روش نواری برود، مانند استفاده از FUT یا روش FUG. درنهایت، مهم است به یاد داشته باشید که هر بیماری اهداف شخصی خود و نیاز های سلامتی خودش را دارد و باید با مشورت پزشک به بهترین نتیجه برسد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *