قبل از کاشت مو بخوانید

قبل از کاشت مو بخوانید

کاشت مو روشی برای رهایی از طاسی و ریزش مو در سر، ریش و سبیل است. که در کاشت مو، تیم مجربی از پزشکان مو را از ناحیه های مستعد بر میدارد و در ناحیه های مورد نظر می کارد. کاشت مو در واقع یک روش درمانی زیبایی است که هم در مردان و هم در زنان استفاده می شود. البته در مردان به علت یکسری عوامل ژنتیکی و سن و سال، طاسی طبیعی و رایج است و معمولا از قسمت جلوی سر و پیشانی مو ریزش مو شروع می شود. اما در زنان ریزش مو معمولا به دلیل تغیرات هورمونی است و موهای کل سر نازک می شود.

روش FUE یک روش بدون درد است و اگر بیماری احساس نارحتی و یا درد کند داروهای مسکن برایش تجویز می شود. روش FUE که درواقع روش برداشتن واحدهای فولیکولی است در یک جلسه نیز انجام می شود.

درصورتی که در دیگر روشهای منسوخ و سنتی، برای کاشت مو معمولا بخشی از پوست پس سر بیمار برداشته می شود و پس از تکه تکه شدن زیر میکروسکوپ گِرَفت هایی بدست می آید و در محل گیرنده مو کاشته می شود سپس محلی که پوست از آن جدا شده بخیه زده می شود که معمولا با خونریزی همراه است و کمی هم بیمار درد احساس می کند.

نکته مشترک در همه روشهای کاشت مو این است که خدمات درمانی بیمه شامل هیچکدام شان نمی شود چون کاشت مو به نوعی کار درمانی زیبایی محسوب می شود.

علل ریزش مو:

ریزش مو و یا طاسی به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. گاهی مواقه طاسی ژنتیکی است گاهی به دلایلی مانند تصادفات، سوختگی، مصرف دارو، بارداری، شیمی درمانی و… است. گاهی نیز بیمار ریزش مو ندارد بلکه موهایش نازک شده است که در این مواقع می توان از روشهای تقویت مو استفاده کرد. روشهای تقویتی زیادی وجود دارد. ما در مرکز تخصصی موی رنسانس به بیمارانی که خواهان تقویت مو هستند یک پکیج ترکیبی از مجموع روشهای ترمیمی پیشنهاد می دهیم که این پکیج شامل موارد زیر است:

استفاده از روش PRP برای فعال سازی سلول های مرده و یا به اصطلاح به خواب رفته.

لیزر تراپی؛ برای افزایش قطر موهای سر و تقویت آن.

مزوتراپی که با استفاده از تزریق یکسری آمپولهای ویتامین در زیر پوست سر در جهت تقویت موی سر انجام می شود.

ویتامین درمانی که درواقع تجویز یکسری قرص های ویتامین است.

خطرات کاشت مو:

اگرچه کاشت مو ایمن و بدون خطر است اما گاهی مواقع برخی بیماران با چند عارضه کوتاه مدت و موقتی ممکن است روبرو شوند. که آگاهی داشتن درمورد آنها می تواند به کاهش نگرانی بیمار کمک کند. یکی از این عوارض کاشت مو به روش های سنتی و رایج FIT و FUT خونریزی جزئی در محل برداشت مو یا به اصطلاح در محل دهنده است که با فشار دادن بند می آید اما اگر بیماری مشکل انعقاد خون دارد باید قبل از انجام کاشت مو حتما این مساله را تیم پزشکی کاشت مو در میان بگذارد. برخی عوارض دیگر مانند ورم کردن سر و گاهی زیر چشم بیمار، کوبیدگی سر، سردرد و خارش نیز ممکن است بعد از کاشت مو ایجاد شود که همگی زودگذر است و جای نگرانی نیست. همچنین ممکن است در اطرف محل برداشت مو زخم شدگی ایجاد شود و پوسته هایی تشکیل شود که معمولا پس از شستشوی روزانه سر با شامپو این پوسته ها بعد از مدتی میریزد. بی حسی نواحی از سر نیز شایع است و معمولا پس از 2 تا 3 ماه برطرف می شود.

نتیجه کاشت مو:

بعد ازچندین هفته که از کاشت مو گذشت، موهای کاشت شده کاملا میریزد و دقیقا مثل قبل از کاشت می شود اما باید بدانید که این یک روند طبیعی است و موهای ریخته شده درواقع موهای مرده هستند و ریشه مو در سر کاشت شده است و پس از حدود 3 ماه شروع به جوانه زدن می کند و رشد خود را آغاز می کند و پس از 1 سال به رشد نهایی خود می رشد و می توان موهای جدید را به هر مدلی که مدنظرتان است دقیقا مانند مابقی موها اصلاح کرد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *