قرص آسپیرین و سلامت مو

قرص آسپیرین و سلامت مو

آسپرین می تواند پایانی برای شوره سر باشد. آسپرین باعث تحریک گردش خون در پوست سر شده و اکسیژن رسانی به سلول ها را سرعت می دهد.علاوه بر این آسپرین تاثیر لایه برداری دارد از این طریق می تواند پوست مرده را دفع کند و پیاز مو را تقویت کند.

در روزگار ما، همگی عادت کرده ایم که از محصولات تجاری برای مراقبت از موهای مان استفاده کنید. در حالیکه در اغلب موارد نمی دانیم جایگزین های مناسبی وجود دارند که موها را تغذیه و تقویت می کنند.

اما با این حال قبل از اینکه کارخانجات تولیدکننده آرایشی بهداشتی، با ارائه محصولاتی متنوع بازار را تحت سلطه خود در بیاورند، خانم ها برای بهبود خشکی، از بین بردن شوره و مشکلات دیگر موها از ترکیبات دم دستی استفاده می کردند.

خوشبختانه امروزه اکثر مردم به تاثیر درمان های قدیمی پی برده اند. در بین این درمان های قدیمی می توان به تاثیر ماسک آسپرین در تسکین پوست سر و تحریک رشد موها اشاره کرد.

تاثیر آسپرین در سلامت موها چیست؟

آسپرین یک مسکن و داروی ضدانعقاد پرمصرف در سرتاسر جهان است. این دارو در هر جعبه کمک های اولیه و در تمام قفسه های داروخانه ها وجود دارد. پزشکان این دارو را برای مقابله با درد و ناراحتی های عمومی و همچنین کاهش تب و مراقبت از سلامت دستگاه قلب و عروق تجویز می کنند.

ترکیب فعال اصلی آسپرین اسید سالیسیلیک است که باعث کاهش خطر سکته قلبی می شود و از انعقاد خون در افرادی که مشکلات خونی دارند پیشگیری می کند. اما آسپرین پا را فراتر گذاشته و علاوه بر این خواص درمانی مهم، ترکیبات خود را خدمت زیبایی و سلامت موها نیز قرار می دهد.

آسپرین به طور عمقی موها را تمیز می کند و باعث برطرف شدن قارچ هایی می شود که شوره و خشکی ایجاد می کنند. این قرص مسکن، گردش خون در پوست سر را بالا برده و با افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها باعث رشد سریع موها می شود.

علاوه بر این، آسپرین تاثیر لایه برداری دارد و از این طریق می تواند پوست های مرده را دفع و جذب مواد مغذی را آسان تر کرده و پیاز موها را تقویت می کند.

طرز استفاده از آسپرین برای ارتقای سلامت موها

برای بهره مندی از خواص این دارو، می توانید با آسپرین و شامپو یک ماسک موثر تهیه کنید.

مواد لازم

آسپرین 3 عدد

شامپو 3 قاشق معادل 30 گرم

روش تهیه ماسک آسپرین

3 عدد قرص آسپرین را آسیاب کنید و به صورت پودر در بیاورید. 3 قاشق از شامپوی روزانه خود را به آن افزوده و ترکیب کنید تا یک خمیر یکدستی حاصل شود. وقتی به حمام می روید، موهایتان را خیس کرده و ترکیب بدست آمده را روی موها بمالید.

یادتان باشد که با یک بار استفاده، معجزه ای رخ نمی دهد. برای مشاهده تاثیر این قرص روی موها باید صبور باشید.

اجازه دهید ترکیب به مدت 5 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با آن موهای خود را مثل همیشه شستشو دهید.

در نهایت می توانید از نرم کننده مو (اگر عادت دارید) استفاده کنید تا موهایتان نرم و ابریشمی شود.

چگونه می توان یک لوسیون آسپرین دار برای موها تهیه کرد؟

لوسیون خانگی آسپرین دار، برای افزایش جلای رنگ طبیعی موها و کاهش آسیب های ناشی از آلودگی هوا و شرایط جوی موثر است. این لوسیون برای خانم هایی که موهای خود را رنگ کرده اند، اما می خواهند به رنگ اصلی موهای خود برگردند توصیه می شود.

ترکیبات لازم

آسپرین 8 عدد

آب نیم لیتر

روش تهیه :

آسپرین ها را پودر کرده و با نیم لیتر آب گرم ترکیب کنید. محلول را داخل اسپری ریخته و آن را روی موهایتان اسپری کنید. هر شب این کار را انجام دهید. یادتان باشد که قبل از مصرف، ظرف را به خوبی تکان دهید تا پودر آسپرین به خوبی در آب حل شود.

بهتر است بدانید که تاثیر درمان با آسپرین در افراد مختلف بر اساس نوع مو و سبک زندگی آنها متفاوت است.

برای رسیدن به نتایج بهتر توصیه می کنیم به طور منظم از آسپرین در برنامه مراقبت روزانه از موهایتان استفاده کنید.

بهتر است مصرف آب را افزایش داده و از مواد غذایی سرشار از بیوتین، ویتامین E و پروتئین بیشتر استفاده کنید.

برای جلوگیری از احتمال بروز هر نوع واکنش آلرژیک، ابتدا ترکیبی را که ساخته اید، روی بخش کوچکی از موها بریزید و کمی صبر کنید. اگر دچار واکنش آلرژیک مانند سوزش یا خارش شدید، می توانید از آن برای تمام موها وسرتان استفاده کنید.

یادتان باشد که با یک بار استفاده، معجزه ای رخ نمی دهد. برای مشاهده تاثیر این قرص روی موها باید صبور باشید. با استفاده منظم از آسپرین در عرض چند روز تغییرات را مشاهده کرده و خواهید دید موهایتان تمیزتر، زیباتر و سالم تر به نظر می رسد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *