PRP درمانی چیست؟روند PRP درمانی ,اثرات جانبی

PRP درمانی چیست؟روند PRP درمانی ,اثرات جانبی

PRP درمانی چیست؟روند PRP درمانی ,اثرات جانبی

ما در این مقاله به مباحث درمان با prp و فواید آن روی پوست ومو   و درمان با prp نحوه درمان گام به گام PRP درمانی توضیح دادیم .همچنین عوارض و خطرات آن بر بدن نیز بیان شده است

PRP درمانی چیست؟

PRP درمانی چیست؟
PRP درمانی چیست؟ |کلینیک تخصصی پوست ومو آبنوس

درمان PRP ( پلاسمای غنی از پلاکت ) برای ریزش مو یک درمان پزشکی سه مرحله ای است که در آن خون فرد گرفته می شود ، پردازش می شود و سپس به پوست سر تزریق می شود.

برخی از جامعه پزشکی فکر می کنند که تزریق PRP باعث رشد طبیعی مو می شود و با افزایش خونرسانی به پیاز مو و افزایش ضخامت ساقه مو ، آن را حفظ می کند. گاهی اوقات این روش با سایر روش های ریزش مو یا داروها ترکیب می شود .

هنوز تحقیقات کافی برای اثبات اینکه آیا PRP یک درمان م effectiveثر برای ریزش مو است ، انجام نشده است. با این حال ، PRP درمانی از دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده برای مشکلاتی مانند ترمیم تاندون ها ، رباط ها و عضلات آسیب دیده استفاده می شود.

برای اطلاع از PRP درمانی به لینک ها زیر بروید

میکرونیدلینگ + PRP (جوانسازی و روشن کردن پوست)

PRP چگونه در درمان ریزش مو کمک می کند؟

دلایل ریزش موی غیرطبیعی

روند PRP درمانی

روند PRP درمانی
روند PRP درمانی |کلینیک تخصصی پوست ومو آبنوس مشهد

PRP درمانی یک فرآیند سه مرحله ای است. بیشتر PRP درمانی به سه درمان با فاصله 4-6 هفته نیاز دارد.

درمان های نگهدارنده هر 4-6 ماه یکبار لازم است.

مرحله 1

خون شما – به طور معمول از بازو گرفته می شود – و درون سانتریفیوژ قرار می گیرد (دستگاهی که به سرعت می چرخد ​​تا مایعات با چگالی مختلف را جدا کند).

گام 2
بعد از حدود 10 دقیقه در سانتریفیوژ ، خون شما به سه لایه تقسیم می شود:

پلاسمای فقیر پلاکت
پلاسمای غنی از پلاکت
سلول های قرمز خون

مرحله 3
پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده می شود و سپس در مناطقی از پوست سر که به رشد مو افزایش یافته تزریق می شود .

هنوز تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن PRP انجام نشده است. همچنین مشخص نیست که برای چه کسی – و تحت چه شرایطی – بیشترین تأثیر را دارد.

با توجه به الف مطالعه اخیرمنبع مورد اعتماد، “گرچه PRP از نظر علمی از نظر نظری کافی برای حمایت از استفاده از آن در ترمیم مو برخوردار است ، ترمیم مو با استفاده از PRP هنوز در مراحل ابتدایی است. شواهد بالینی هنوز ضعیف است. ”

فواید PRP برای پوست و مو

پوست و موی سالم نشانه ای از بدن سالم است. اگر فکر می کنید فواید PRP برای پوست و مو چه می تواند باشد ، سپس در زیر بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، لطفا با ما تماس بگیرید یا یک قرار ملاقات را بصورت آنلاین تعیین کنید.

فواید PRP درمانی برای پوست و مو

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) از دهه 1980 استفاده آرایشی داشته است. روشهای جدیدی برای استفاده از آن برای اهداف آرایشی و بهداشتی به طور مداوم یافت می شود. همانطور که از نامش پیداست ، PRP یک ماده طبیعی است که در سلول های خونی انسان یافت می شود. این ماده با فاکتورهای رشد همراه است که در افزایش رشد و سلامت انواع مختلفی از سلولها در بدن مثر است.

یکی از اهداف اصلی استفاده از PRP ترمیم مو و جوان سازی پوست است.

PRP برای ترمیم مو

مراحل PRP برای ترمیم مو
مراحل PRP برای ترمیم مو |کلینیک تخصصی پوست ومو آبنوس

اگر ریزش موی قابل توجهی را تجربه کرده اید ، PRP از چند جهت می تواند به شما کمک کند. درمان های PRP می توانند باعث کاهش سلامت فولیکول های مو شوند و منجر به کاهش سرعت ریزش مو شوند. در برخی موارد ، شما حتی می توانید پس از درمان موثر PRP ، رشد موهای جدید داشته باشید.

افرادی که پیوند مو انجام داده اند می توانند از PRP برای سرعت بخشیدن به چرخه رشد فولیکول مو پیوند شده استفاده کنند. درمان های PRP برای ترمیم مو می تواند به روش های مختلف در پوست سر اعمال شود. می توان یک روش مختصر سوزن زدن را آغاز کرد و سپس به صورت موضعی از PRP استفاده کرد. PRP بسته به میزان ریزش مو در فرد ، می تواند مستقیماً تزریق شود.

 PRP برای ترمیم مو|کلینک تخصصی پوست ومو آبنوس
PRP برای ترمیم مو|کلینک تخصصی پوست ومو آبنوس

PRP برای جوان سازی پوست

چندین مزیت PRP برای جوان سازی و تقویت پوست وجود دارد. PRP به تحریک تولید کلاژن کمک می کند ، که یک پروتئین طبیعی موجود در بدن است و چرک بودن پوست را حفظ می کند. با افزایش سن تولید کلاژن کاهش می یابد. عوامل دیگر مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب و سیگار کشیدن نیز می توانند افت تولید را تشدید کنند. در نتیجه ، ما دچار چین و چروک و افتادگی پوست می شویم.

با تحریک تولید کلاژن می توان از PRP برای بازگرداندن ظاهر شاداب و جوان پوست استفاده کرد. مشابه ترمیم مو ، این روش را می توان به روش های مختلف انجام داد. برای کاهش چین و چروک می توان پی آر پی را به همراه مواد پاک کننده صورت به مناطق هدف تزریق کرد.

PRP برای جوان سازی پوست
PRP برای جوان سازی پوست |کلینیک تخصصی پوست ومو آبنوس

این منجر به جوان سازی فوری با افزایش تولید کلاژن می شود و جوانی طولانی مدت را برای شما ایجاد می کند. همچنین می تواند به صورت موضعی و پس از یک روش میکرو سوزن زدن اعمال شود. PRP حتی می تواند برای کاهش اسکار و از بین بردن انواع خاصی از زخم های افسرده مانند مواردی که پس از درمان آکنه باقی مانده اند نیز استفاده شود.

Golden Health Services تزریق های Platelet-Rich Plasma (PRP) را برای تحریک رشد مو و جوان سازی پوست در یک روند 3 مرحله ای ارائه می دهد. از این آمپول ها می توان برای بهبودی مفاصل ، عضلات و تاندون ها نیز استفاده کرد. علاوه بر این ، ما درمان آسیب عضلانی ، درمان رفع فشار ستون فقرات و موارد دیگر را ارائه می دهیم.

مزایای درمان ریزش مو با روش تزریق PRP

درمان ریزش مو به روش PRP (پی آر پی) مزایای بسیاری دارد. استفاده از عناصر رشد سلولی که در پلاکت‌ها موجود است، علاوه بر رویش مجدد موها موجب سلامت بیشتر مو و ضخیم شدن تارهای نازک مو می‌شود. این روش برای افرادی که نمی‌توانند از دیگر روش‌های درمان ریزش مو و طاسی مانند کاشت مو استفاده کنند، بسیار مفید است. در مواردی که موها ضخامت خود را ازدست‌داده‌اند، استفاده از روش کاشت مو چندان مؤثر نیست اما این روش برای درمان نازک شدن و ضعیف شدن موها بسیار مؤثر است.

از دیگر مزایای این روش:

این روش بسیار ساده است و نیازی به جراحی ندارد
امکان انجام تزریق به دفعات وجود دارد
هر جلسه درمانی تنها بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد
این روش ایمن و نتایج آن قابل‌اطمینان هستند
دوره ریکاوری پس از درمان بسیار کوتاه است
نتایج نهایی این روش کاملاً طبیعی است.

PRP برای عوارض جانبی ریزش مو

از آنجا که درمان PRP شامل تزریق خون خود به پوست سر شما است ، در معرض ابتلا به بیماری واگیر دار نیستید.

هنوز هم ، هر درمانی که شامل تزریق باشد ، همیشه خطر عوارض جانبی را به همراه دارد:

آسیب به رگهای خونی یا اعصاب
عفونت
کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق
بافت اسکار

همچنین این احتمال وجود دارد که بتوانید به ماده بیهوشی که در درمان استفاده می شود واکنش منفی نشان دهید .

اگر تصمیم دارید PRP درمانی را برای ریزش مو دنبال کنید ، از قبل در مورد تحمل بیهوشی به پزشک اطلاع دهید.

خطرات PRP برای ریزش مو

حتماً تمام داروهای مصرفی خود را قبل از انجام این عمل از جمله مکمل ها و گیاهان گزارش کنید.

هنگامی که برای مشاوره اولیه خود مراجعه می کنید ،

بسیاری از ارائه دهندگان در مورد PRP برای ریزش مو توصیه می کنند:

روی رقیق کننده های خون هستند
یک فرد سیگاری سنگین
سابقه سو alcohol مصرف الکل یا مواد مخدر داشته باشد.

همچنین اگر تشخیص داده شده باشید ممکن است برای درمان رد شوید.

عفونت های حاد یا مزمن
سرطان
بیماری مزمن کبدی
بیماری مزمن پوستی
بی ثباتی همودینامیکی
هیپوفیبرینوژنمی
اختلال متابولیک
سندرم های اختلال عملکرد پلاکت
اختلال سیستمیک
سپسیس
تعداد پلاکت پایین
بیماری تیرویید

نتایج PRP (پی آر پی)

نتایج درمان ریزش مو به روش PRP (پی آر پی) بسیار چشمگیر است. این روش می‌تواند از ریزش مجدد مو جلوگیری کند و موهایی که مجدداً رشد کرده‌اند را حفظ کند.

هزینه PRP برای ریزش مو چقدر است؟

درمان PRP به طور معمول شامل سه درمان در یک دوره 4-6 هفته ای است که هر 4 تا 6 ماه یکبار با درمان های نگهدارنده همراه است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تخفیف های prp و هزینه ها آن با مشاوران ما همراه باشید و با آنها تماس بگیرید.

مشاوره با آبنوس
مشاوره با آبنوس

افزودن مواد مغذی

بسیاری از برنامه های بیمه ای ، PRP برای درمان ریزش مو را زیبایی می دانند و هیچ یک از هزینه های درمان را پوشش نمی دهند. با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید تا ببینید آیا PRP درمانی برای شما پوشش داده شده است یا خیر.

کاربرد

اگر نگران ریزش مو هستید ، گزینه های مختلفی از جمله داروهایی مانند Rogaine و Propecia ،همراه با جراحی کاشت مو وجود دارد . مورد دیگر PRP درمانی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پوست و مو

کاشت مو به روش PRP

جوانسازی پوست با PRP

تقویت رشد مو به روش PRP

اگرچه اثبات بالینی محدودی وجود دارد که نشان می دهد PRP برای ریزش مو موثر تر است ،اما بسیاری از افراد معتقدند که PRP راهی مطمئن و م effectiveثر برای برگشت ریزش مو و تحریک رشد موهای جدید است.

با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید کدام روش درمانی یا ترکیبی از روش ها بهترین انتخاب برای شماست.

Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *