قوانین صبحانه برای رژیم لاغری

قوانین صبحانه برای رژیم لاغری

صبحانه اصلی ترین وعده غذایی به حساب میاید و چشم پوشی از آن عواقب زیادی برای سلامتی دارد.

برای لاغر شدن قوانین مهمی برای صبحانه خوردن وجود دارد که با رعایت آن ها راحت تر به نتیجه مطلوب میرسید

صبحانه باید 25 درصد از کالری روزانه شما را تامین کند. از مزایای مصرف صبحانه می توان به این موارد اشاره کرد:

افزایش توده عضلانی

کاهش استرس و افزایش احساس شادی

جلوگیری از ابتلا به اختلالات خوردن و کمبود مواد مغذی

جلوگیری از خستگی صبحگاهی

بهبود فرایند هضم

تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت.

شما باید برای کنترل وزن و رسیدن به وزن ایده آل، از 5 قانون در وعده صبحانه تبعیت کنید:

مواد غذایی غنی از فیبر بخورید: این مواد شامل دانه های کامل، سبزیجات، نان گندم کامل، کینوا، میوه ها و … هستند.

پروتئین بیشتری مصرف کنید: بسیاری از مردم در وعده صبحگاهی به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی کنند زیرا از مصرف بیش از حد کالری در این وعده هراس دارند. با این حال پروتئین یک ماده مغذی کلیدی برای وعده صبحانه است، متابولیسم را سرعت می بخشد، در کاهش وزن بسیار مهم است، منجر به افزایش توده عضلانی می شود و کنترل اشتها را به دنبال دارد. تخم مرغ، آووکادو، گوشت گوساله، برنج قهوه ای، ماهی، آجیل و دانه ها، جوانه لوبیا، حبوبات و ماست یونانی سرشار از پروتئین هستند.

از غذاهای فراوری شده به دور باشید: سوپرمارکت ها توسط انبوهی از مواد غذایی فراوری شده که در نگاه اول سالم به نظر می آیند، احاطه شده اند. متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق این مواد غذایی حاوی هیچ ریز مغذی خاصی نیستند، سدیم بالایی دارند و می توانند وزن و سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند. از مصرف گوشت دودی و سوسیس، شیرینی های آماده شده و نان سفید، غلات تصفیه شده، و مربا در وعده صبحانه به شدت پرهیز کنید.

آب بنوشید: هیدراته ماندن یک راه قدرتمند برای کاهش وزن است و به دفع سموم از خون، بهبود فرایند هضم و بهبود سلامت کلیه ها کمک می کند. ضمن این که انرژی شما در طول روز را تامین می نماید. در وعده صبحانه حداقل یک لیوان آب بنوشید.

چربی های سالم بخورید: حذف کامل چربی از رژیم غذایی راه مناسبی برای کاهش وزن نیست. شما باید مراقب چربی ها باشید ولی نباید از آنها بترسید. مصرف چربی های خوب اشباع نشده در وعده صبحانه بسیار مفید است. این چربی ها شامل ماهی، تخم مرغ، آووکادو، دانه های چیا، دانه های کتان، بادام، گردو، روغن زیتون و … است.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *