استفاده از فرآورده های سلامت پوست

استفاده از فرآورده های سلامت پوست

استفاده از فرآورده های سلامت پوست

استفاده از فرآورده های سلامت پوست این روزها از ضرورت های بااهمیت حیات است. چنانچه می خواهیم پوست جوان و سالمی را برگزینیم، ناچاریم از فرآورده های سلامت پوست بهره ببریم اما اولویت بندی مصرف فرآورده های سلامت پوست چطور خواهد بود؟ طی این مطلب از کلینیک آبنوس به بازنگری اولویت بندی مناسب مصرف این فرآورده ها خواهیم پرداخت.

 

۱-  شوینده مناسب?

نخستین و بااهمیت ترین قدم برای محافظت پوست گزینش شوینده مناسب براساس تیپ پوست است. این دسته از فرآورده ها را بدون توجه به نوع عرضه آن‌ها (لوسیون، ژل، محلول و …) به دو گروه پاک‌کننده‌ صورت و پاک‌کننده‌ چشم دسته بندی می نماییم، ضمنا این روزها فرآورده های چندمنظوره در بازار وجود دارند که علاوه بر عملکرد پاک‌کنندگی چشم، عملکردی برای صورت دارند و چندکاره حساب می‌شوند.

 

2 – اسکراب (scrub)?

اسکراب‌ (scrub) یا لایه بردار از دسته ی فرآورده های روزانه محافظت از پوست نیست و می تواند برای پوست‌ چرب دو بار بصورت هفتگی و برای پوست‌ طبیعی یک بار بصورت هفتگی و برای پوست‌ خشک یک بار ماهانه مصرف شود.

بیشتر بخوانید:پوست مو نکات مراقبت برای انواع پوست ومو

3 – تونر?

بعد از نظافت پوست خود در جهت رفع آلودگی‌ عمیق و برگشت لطافت و مرطوب بودن گذشته به پوست مصرف تونر پیشنهاد می‌شود. توسط یک پد آرایش و کمی تونر تمام صورت به‌ غیر از منطقه های دور چشم را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک خانگی پوست و مو

استفاده از فرآورده های سلامت پوست
استفاده از فرآورده های سلامت پوست

4 – اسانس و عصاره?

قطعا شما نیز بر روی بعضی فرآورده ها با عبارت essence (اسانس) برخورد داشته اید، این گروه از فرآورده ها سریعترین جذب و بیشترین مقدار ماده موثر را دارا هستند. غلظت آن‌ بسیار است و عموما یک قطره آن برای تمام صورت کافی می باشد. بخاطر نفوذ عمیق، این تیپ از فرآورده ها پیشنهاد می‌شود. بعد از پاکسازی پوست می تواند بجای نخستین فرآورده روی پوست پاکیزه استفاده شود.

مشاوره با آبنوس
مشاوره با آبنوس

5 – سرم های پوستی?

بعد از اسانس، تیپ سرم بیشترین جذب را دارد. چنانچه پوست شما درگیر چندین مسئله است برای بدترین آن سرم و برای مشکلات دیگر خود کرم را برگزینید. برای نمونه پوست شما لک دارد و اولویت با بهبود لک است. در این رابطه نخستین و بهترین گزینه سرم ضد لک خواهد بود.

 

6 – کرم دور چشم?

بعد از استفاده از سرم، بهترین تایم جهت مصرف دور چشم خواهد بود، در هر سن و سالی که هستید مخصوصا چنانچه پوست مختلط دارید یا زمان زیادی را صرف موبایل و کامپیوتر  می نمایید، از استفاده از دور چشم غفلت نکنید.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *