با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید

با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید

با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید

با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید: ماه‌های پاییز و زمستان فصل‌‌های سرد سال به حساب می ایند.این فصل‌ها عموما خشک شدن پوست افراد عادی به نظر می رسد.

اکثر افراد سعی کرده پوست خشک خود را با پاک کننده‌های قوی و تونرهایی درمان نمایند که واقعا لازم نمی باشند.

در این شرایط افراد تلاش می نمایند پوست خود را با یک شوینده قدرتمند پاک کرده،همچنین آن را با یک ماده دیگر آغشته کنند. این امر باعث شده روغن طبیعی پوست زیادتر از بین برود.

اگر شما توانسته پوستتان را با ماده لطیفی تمیز بکنید دیگر نیازی به مرطوب کننده ندارید.

برای اینکه پوست خود را سالم و باطراوت حفظ کنید بهتر می باشد خوراکی هایی را وارد رژیم غذایی خود کنید. بعضی از این غذاها مانند رب گوجه فرنگی طبیعی است که توانسته از برخورد نور ماوراءبنفش مضر به پوستتان جلوگیری کند.

هنگامی که پوست شما به یک مرطوب کننده نیازمند می باشد نیز می‌توانید از غذاهای متنوع استفاده نمایید و از خصلت های بی نظیرشان سود ببرید.

شیر و عسل:

شما از فواید بسیار شیر و عسل آگاه هستید. بر اساس تحقیقات انجام شده، چربی و اسید لاکتیکی که در شیر موجود است توانایی این را دارید پوست‌های تحریک شده و اسیب دیده را درمان کنید.

برای اینکه توانسته از مزایا شیر استفاده شود، مقداری شیر خنک برداشته و یک پارچه پاک را به آن آغشته کرده. همانطور آن را بر روی پوست قرار دهید.

عسل نیز یک ماده شگفت انگیز برای پوست به حساب می اید. این ماده نه تنها جذب کننده طبیعی رطوبت می باشد (رطوبت را گرفته و در خود حفظ می‌ کند) زیرا خصلت آنتی باکتریایی و ضد قارچی آن به مبارزه با میکروب‌ها کمک بنماید .همچنین توانسته از این ماده نیز برای رطوبت رسانی به پوست کمک بگیرید.

روغن نارگیل:

این روغن مرطوب کننده طبیعی است همچنین شامل خاصیت های آنتی باکتریایی، ضدقارچی و ضد ویروسی نیز می باشد. روغن نارگیل خالص و طبیعی برای پوست‌هایی که فراوان جوش می‌زنند کاربردی هست.

روغن زیتون:

افرادی که منظم از روغن زیتون استفاده کرده نسبت به دیگر افرادی که از این روغن استفاده نمی‌کنند علائم پیری کمتری دارا می باشند. این موضوع به این دلیل است که روغن زیتون حاوی پلی فنول می باشد. همچنین دانسته پلی فنول خاصیت آنتی اکسیدانی دارا می باشد.روغن زیتون مرطوب کننده اصلی در اکثر کرم‌ها وجود دارد.

با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید
با این خوراکی ها خشکی پوست را برطرف کنید

سویا:

ماده اصلی بسیاری از کرم‌های مشهور سویا می باشد. مصرف موضعی یا خوراکی سویا، توانایی این را دارد خواص کشسانی پوست را بهتر کند. همانگونه استفاده از آن از شکسته شدن کلاژن جلوگیری به عمل می اورد.

چای سبز:

وقتی که چای سبز به صورت موضعی مصرف می شود یا به صورت خوراکی مورد استفاده قرار گرفته ،در مقابل اشعه ماورابنفش از پوست محافظت کرده. چای سبز موضعی موجب بهبود روزاسه(روزاسه باعث قرمزی پوست در ناحیه بینی، چانه، گونه ها و پیشانی، آکنه و اگزما )خواهد شد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *