با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید

با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید

با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید

با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید:مراقبت از پوست کاری سخت می باشد ، ولی کلید چهره ایی سالم در بشقاب شما است. مواد غذایی مناسب توانسته ظاهر پوست را بهبود بخشد، از چین و چروک جلوگیری نماید و در مقابل آسیب های نور خورشید مقاوم تر باشد.

در این مقاله شما را با 7 غذای مفید برای سلامت پوست معرفی می کنیم.

1.ماهی قزل آلا

شما می دانید که امگا3 ای که در ماهی های چرب موجود می باشد برای قلب بسیار مفید و همانطور یکی از بهترین ترکیب ها برای چهره ی شما به حساب می اید . مصرف ماهی با مشکلاتی همانند التهاب و سوزش، لک، جوش و سایر اشکالها مبارزه می کند. این چربی های سالم نیز امکان دارد خطر مبتلا شدن به سرطان پوست را کم کند.

طبق مطالعه انجام شده، کسانی که مکمل امگا ۳ استفاده می کنند کمتر در معرض آسیب اشعه UV قرار می گیرند. اگر شما به مصرف ماهی علاقه مند نیستیند از دیگر منابع امگا ۳ همانند گردو و تخم کتان استفاده نمایید.

2.هویج

هویج توانسته به شما کمک کرده که در پوست درخشندگی ایجاد کنید. یک مطالعه می گوید که مردم پس از 6 هفته که آنها 1 تا 3 وعده غذاهای سرشار از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند پوست خود را فراوان بهبود بخشیده اند.

3.چای سبز

با یک فنجان چای سبز پوست بهتری به دست اورید. این نوشیدنی که با آنتی اکسیدان قوی به یاد اورده می شود، دارای فراوانی از پلی فنل است، ماده ای که بسیار برای پوست مفید می باشد.

دانشمندان بررسی کرده اند که مصرف چای سبزمقدار کشسان در پوست شما را زیاد می کند که به کم شدن چین و چروک کمک می نماید. همچنین، مطالعات دیگر نشان داده که چای سبز امکان دارد خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

4.گوشت بدون چربی

کمبود “روی” توانسته باعث التهاب، جوش و آکنه شود، گوشت قرمز یک منبع حاوی فراوانی از مواد معدنی و روی می باشد که با آسیب اکسیداسیون مبارزه می کند و فرآیند بازسازی پوست را بهبود می بخشد.در تحقیقات گفته شده که روی امکان دارد در مقابل از دست دادن مو نیز موثر واقع شود.

با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید
با مصرف این خوراکی ها از پوست محافظت کنید

5.بادام

گرسنگی مابین میان وعده غذایی را بادام استفاده کنید.آجیل‌ها حاوی ویتامین E هستند. بادام دارای آنتی اکسیدانی می باشد که آسیب رادیکال های آزاد را که باعث پیری و چین و چروک شده را دفع نموده، و احنمال دارد از خرابی پوست جلوگیری کند.

6.شکلات تلخ

این افسانه را که گفته مصرف شکلات موجب جوش زدن بر روی پوست می شود را فراموش کنید. شکلات تیره سرشار از فلاونول می باشد که ار ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که توانسته به بهبود رنگ چهره کمک بنماید.

با توجه به مطالعه اخیر، کسانی که در روز یک نوشیدنی کاکائویی دارای فلاونول استفاده میکنید متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و سختی و پوسته پوسته شدن آن می شوند و مقاومت بالاتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

7.فلفل قرمز

نصف فنجان فلفل قرمز را به غذاهای سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه نمایید تا نزدیک به نصفی از ویتامین C مورد نیاز در روز را دریافت کنید.

ویتامین C در مقابل آسیب رادیکال های آزاد، پوست را محافظت کرده. علاوه بر این بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند، که پروتئینی می باشد که به پوست استحکام می بخشد.

اگر فلفل را دوست ندارید می توانید از غذاهای سرشار از ویتامین C مثل توت فرنگی، کیوی و کلم را استفاده و انتخاب کنید.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *