بوتاکس و زیبایی چهره

بوتاکس و زیبایی چهره

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی که امروزه برای زییایی و جوانسازی استفاده می شود بوتاکس است. با گذشت زمان و انقباض مکرر عضلات صورت خطوطی در پوست ظاهر می شود.(خطوط دینامیک) که زیبایی و جوانی چینهای پیشانی و اطراف چشم فرد را مسن تر نشان می دهد.

بوتاکس در طی سالها محبوبیت زیادی بدست آورده است، چرا که نسبت به سایر روشهای جوانسازی هزینه کمتر و اثر بخشی سریعتری دارد. نیازی نیست چهره خود را به تیغ جراحان بسپارید. تزریق مقدار کمی از این دارو در نقاط مختلف صورت در عرض چند روز بهبود چشمگیری در چین و چروکها ایجاد خواهد کرد.

عملکرد بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس مانع انتقال سیگنالهای اعصاب به عضلات میشود. عضله­ای که بوتاکس به آن تزریق میشود منقبض نمیشود که منجر به باز شدن خطوط و چین و چروک ها میشود. بوتاکس اغلب برای خطوط پیشانی، خطوط دور چشم و خط اخم استفاده میشود. بوتاکس بر چروک ناشی از آسیب های خورشیدی تاثیر ندارد.

روش انجام آن چگونه است؟

تزریق تنها در چند دقیقه با سوزن بسیار ظریف انجام میشود و نیاز به بیحسی ندارد .

به طور کلی 7 تا 14 روز طول میکشد تا اثر کلی را مشاهده کنید. از دو هفته قبل از درمان، مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی را به منظور کاهش کبودی ناشی از تزریق قطع کنید.

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری اثر بوتاکس 3 تا 6 ماه است. از آنجائیکه عملکرد عضلات به تدریج باز میگردد، خطوط و چین و چروک ها هم نمایان میشوند که نیاز به درمان دوباره دارند. اغلب چین و چروک ها بعد از نمایان شدن به شدت قبل نیستند.

عوارض جانبی

کبودی موقت از معمول ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس است. نادر ترین عوارض جانبی سردرد است که 24 تا 48 ساعت طول میکشد. در درصد کمی از بیماران افتادگی پلک ایجاد میکند که تا 3 هفته بعد از تزریق رفع میشود و این به دلیل حرکت بوتاکس بعد از تزریق است. برای پیشگیری از این عارضه محل تزریق را ماساژ ندهید و تا 4 ساعت دراز نکشید.

چه کسانی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

خانم ها در دوران شیردهی، خانم های باردار و افرادی که بیماری نورولوژیک دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند. از آنجائیکه بوتاکس برای تمام خطوط مؤثر نیست قبل از انجام آن باید با پزشک مشورت کنید.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *