خواص عجیب اسفناج برای پوست

خواص عجیب اسفناج برای پوست

هم اسفناج بخورید و هم به‌عنوان ماسک روی پوست استفاده کنید تا از خواص بی‌نظیر آن بهره ببرید.

درمان آکنه
اسفناج در پاکسازی، آکنه و در نتیجه حفظ سلامت پوست مؤثر است. برای خلاص شدن از شر آکنه، می‌توانید با ترکیب کردن این سبزی و کمی آب یک ماسک صورت آماده کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این ماسک آلودگی، چربی و التهاب را از پوست شما حذف و در نتیجه آن را از درون پرطراوت و جوان می‌کند.

خواص ضد پیری
اسفناج سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌هایی که رادیکال‌های آزاد را در بدن شما از بین می‌برند. این رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب می‌زنند و در نتیجه باعث پیری قبل از موعد می‌شوند. بنابراین، خوردن اسفناج به طور منظم جوانی پوست شما را حفظ می‌کند، سرعت تخریب پوست وابسته به سن را کم می‌کند و باعث می‌شود که پوست‌تان جوان‌تر وشاداب‌تر به نظر برسد. همچنین اسفناج غنی از فولات است و به این ترتیب با به حداقل رساندن آکنه، کبودی روی پوست و حلقه‌های تیره، به پوست‌تان رنگ روشنی می‌دهد.

جلوگیری از ریزش مو
ریزش مو اغلب به‌دلیل کمبود آهن ایجاد می‌شود. این ماده‌ معدنی، با قادر ساختن سلول‌های خونی برای حمل اکسیژن به فولیکول‌های مو باعث تقویت تارهای مو می‌شود. کمبود آهن باعث کم‌خونی می‌شود و کم‌خونی به نوبه‌ خود منجر به ریزش مو و برخی از عوارض جانبی دیگر می‌گردد. اسفناج غنی از آهن است و آهن موجب می‌شود که سلول‌های خونی اکسیژن را حمل کنند. به این ترتیب اسفناج با ریزش مو مبارزه می‌کند.

ماسک اسفناج

ماساژ صورت با اسفناج تأثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوستی دارد. ماسک اسفناج با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تهیه می‌شود که علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند. کافی است چند برگ اسفناج بزرگ و تازه را بخارپز کرده و با مقداری شیر گرم به‌صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید این ترکیب بیست دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *