علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن

علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن

علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن

علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن: اشکالی که خیلی از افراد با آن درگیر می باشند، چرب شدن مو است که گاها برای برخی حتی در پایین تر از چند ساعت بعد از حمام هم ایجاد می شود. چربی از غددی در پایه ی مو ترشح می شود.

اگر میخواهید دلیل اصلی چرب شدن موهایتان را متوجه شوید تا بتوانید مانع از چرب شدن مو شوید.

ترشح چربی لازم است، به این دلیل که از شکنندگی موها جلوگیری کند. همچنین موجب درخشندگی موها می شود، اما در کسانی که موهای چرب دارند، ترشح چربی بیشتر از حد می باشد.

علت چرب شدن موها

رژیم غذایی نامناسب

خیلی از شرایط همانند موهای چرب به دلیل دارا بودن رژیم غذایی نامعقول است. غدد سباسه روغن زیادتری تولید می کنند و پوست سر را چرب می کنند.یک رژیم غذایی مناسب، باید شامل غذاهای دارای ویتامین B و E و روی باشد.

بسياری از مردم فکر می کنند، که به خاطر چربی زیاد مو، نباید چربی مصرف کنند که مفهومی نادرست است ؛ به یاد داشته باشید که موهای چرب هم نیاز به برخی از چربی ها دارند.

تنها چربی های اشباع شده و چربی های ترانس است که برای پوست و کل بدن زیان آور است.

استرس

استرس یکی از دلایل بیشترکننده چربی سر به حساب می آید.اثرات نامناسب استرس بر جسم و روح انسان کامل مشخص و اثبات شده است. در همین موضوع، هورمونی به نام آندروژن، تولید سبوم را کنترل می کند و استرس با اثرگذاشتن بر این هورمون، موجب چرب شدن سریع تر موها خواهد شد.

شستشوی بیش از حد مو

مناسب است که موهایتان را شست و شو داده تا پاکیزه شود و چربی آن از بین برود، اما شستشوی بسیار کمکی نمی کند! متأسفانه، اگر روزانه برای درمان موهای چرب و نازک خود از شامپو استفاده کنید، چربی طبیعی پوست سرتان از بین می رود.

به این دلیل، ریشه ی مو تلاش کرده تا برای جایگزین کردن این کمبود، چربی تازه و زیادتری تولید کند. پس ، حداکثر یک روز در میان یا دو روز در میان، سه بار در هفته موهایتان را با شامپو مناسب بشویید.

استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب

کارشناسان می گویند از مصرف محصولات ( قوی) دوری کنید چون ممکن است موهایتان را سنگین کنند و باعث شده حجم خود را از دست دهند.

این محصولات امکان دارد موهای شما را با یک سطح محافظت کننده با ضخامت بسیار بپوشانند که اگر موهایتان کم حجم یا پوست سرتان چرب باشد، موجب میشوند موهایتان چرب تر دیده شوند.

توصیه ی کارشناسان این بوده که به دلیلی که یادآوری گردید،استفاده از محصولاتی که مربوط موهای خشک یا اسیب دیده هستند پرهیز نمایید.

همچنین، مناسب است که چند‌ دفعه در ماه از یک شوینده ی عمیق استفاده کنید تا پوست سرتان از چربی ها و محصولات بهداشتی و آرایشی ای که در آن به جا مانده تمیز شود.

این امر به موهای شما کمک کرده دوره زمان زیادتری پاک و شاداب باقی بمانند. همچنین توانسته از راه های خانگی و طبیعی ای مثل استفاده از روغن نارگیل برای تغذیه ی موهای خود و در عین حال، کم شدن چربی آن استفاده کنید.

علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن
علل چرب شدن مو و راه های جلوگیری از آن

دست زدن زیاد به موی سر

دست زدن به مو موجب تولید روغن می شود و هنگامی که موهای سر خود را بسیار لمس می کنید، ممکن بوده مقدار چربی را زیادتر کنید.

استفاده از برس ها و شانه های کثیف

همیشه از پاک بودن شانه ی خود اطمینان حاصل کنید چون در این حالت تمیز نکردن آن همه مواد بجا مانده از سر روی آن خواهد نشست.ماده هایی مانند ژل، گرد و خاک، چربی و …

این مواد در مخلوط شدن با هم موجب کثیف شدن و چرب شدن زود هنگام مو ها می شود.به همین علت پشت سر هم تلاش نمایید برس و شانه ی خود را پاکیزه نگه دارید.

براشینگ زیاد

براشینگ یا همان سشوار کردن موها، اگر به شکل زیاد و افراطی باشد و علاوه بر این استفاده از اتوی مو و غیره هم باعث چرب شدن زودهنگام موها میشوند ، چون استفاده از این ابزارها موجب زیادشدن ترشح سبوم می شوند. سشوار کردن طولانی مدت تولید چربی را تحریک می کند.

شیوه ی نگهداری از موی چرب

از شامپوی ملایم و مربوط پوست سر چرب برای شستشوی روزانه موها مصرف نمایید. استفاده از شامپوهای درمانی مخصوص پوست سر چرب هفته ای دوبار، با قدرت درمانی و پاك‌ كنندگی زیاد و همینگونه تنظیم ترشح چربی خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

از رنگ کردن پشت سرهم موهای چرب پرهیز کنید. موهای رنگ خورده بر ترشح چربی زیادتر از غده های زیر پوست سر موثر هستند. به این ترتیب چربی موها هم بیشتر می شود.

در عین حال، رژیم های غذایی هم می توانند به این مسئله کمک کنند. مصرف موادغذایی سالم و آشامیدن بسیار مایعات، بر کم شدن خشکی پوست تاثیر دارد.

 

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *