فصل زمستان و مراقبت از پوست

فصل زمستان و مراقبت از پوست

در فصل سرما اغلب که با سرد شدن هوا، لباس های خنک تابستونی جاشون رو با لباس های گرم و پشمی عوض میکنن و چای و خوراکی های گرم جایگزین خوراکی های خنک و دلچسب تابستونی میشه، باید تغییراتی رو هم در روال مراقبت از پوست ایجاد کرد تا پوست همچنان سالم، شاداب و باطراوت بمونه!

با سردی زیاد هوا و کاهش گرمای نور خورشید، پوست تمایل بیشتری برای خشک شدن داره و باید مراقبت های خیلی بیشتری رو برای حفظ زیبایی و سلامت پوستتون داشته باشید.

استفاده از مرطوب کننده رو افزایش بدید

باد و سرما در فصل زمستون و همچنین تغییر مکان از یک جای گرم به جای سرد به سادگی باعث خشک شدن پوست میشه. به همین دلیل توصیه میشه قبل از خارج شدن از منزل، محل کار و … از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. علاوه بر این در فصل زمستون میتونید از کرم های مرطوب کننده با فرمول سنگین تر هم استفاده کنید تا رطوب و هیدراتاسیون پوست حفظ بشه. مراقبت از پوست لب ها هم باید در فصل زمستون بیشتر باشه.

اگر پوست حساسی دارید بیشتر مراقبت کنید

اگر پوستتون در حالت عادی حساس هست و این حساسیت در فصل زمستون بیشتر میشه باید از مواد ضدعفونی کننده مثل صابون، دستمال مرطوب و عطرها اجتناب کرده و در عوض از محصولات ضدحساسیت و بدون بو استفاده کنید. اگر پوستتون مستعد اگزما، جوش و سایر مشکلات پوستی هست بهتره قبل از سرد شدن هوا به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین درمان و روش مراقبت از پوستتون رو دریافت کنید.

از بدن هم مراقبت کنید

در طول زمستان و با توجه به آب و هوای سرد، احتمال سرماخوردگی و بیماری بیشتر میشه به همین دلیل هست که پزشکان توصیه میکنند در این فصل از سال خواب کافی داشته باشید و از استرس دور باشید. چرا که تنش و خستگی خیلی راحت سیستم ایمنی بدن رو ضعیف می کنند و احتمال ایجاد بیماری هم بیشتر میشه. پس توصیه میشه که در فصل های سرد سال مراقبت بیشتری از بدن داشته باشید.

بهتره در فصل زمستان یک رژیم غذایی سالم که متشکل از مواد معدنی و روغن های طبیعی هست، داشته باشید. خوردن مقدار زیادی سبزیجات و سالاد از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت میکنه و باعث میشه تا پوستی سالم تر و زیباتر داشته باشید.

استفاده از کرم ضدآفتاب رو فراموش نکنید

استفاده از کرم ضدآفتاب فقط برای روزهای گرم تابستانی نیست و باید همیشه و در هر فصلی از این کرم ها استفاده کنید. اگرچه امروزه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای حداقل SPF15 هستند اما بهتره که در این فصل از سال هم استفاده از کرم ضدآفتاب رو فراموش نکنید تا همچنان پوستی باطراوت و شاداب داشته باشید. مراقبت از پوست در آب و هوای برفی اهمیت بیشتری داره زیرا برف خیلی سریع اشعه های نور خورشید رو منعکس میکنه و باعث آسیب رسوندن به پوست میشه پس حتما در روزهای برفی کرم ضدآفتاب بزنید!

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *