نکاتی که در مورد کاشت ابرو باید بدانید

نکاتی که در مورد کاشت ابرو باید بدانید

یرخی از افراد از کم پشتی و یا خالی بودن ابرو ها خود رنج میبرند
به ویژه خانم ها که ابرو تاثیر زیادی بر چهره و زیباییشان داشته
با پیشرفت علم پرشکی دیگر این مشکل ها حل نشدنی نیستند و به راحتی با کاشت ابرو میتوان از زیبایی طبیعی برخوردار شد
کاشت ابرو نوعی کاشت موی کوچک است که افرادی که به علل مختلف ابروهای خود را از دست داده‌اند یا ابروهای بسیار نازک و کم‌ پشت دارند از این عمل جراحی استفاده می‌کنند تا این زیبایی از دست رفته خود را جبران کنند. این روش، مشابه روش‌های کاشت مو می‌باشد و هزینه این جراحی با توجه به فرد و میزان ریزش موی او متغیر است.
کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟
تمام افرادی که فاقد ابرو هستند یا ابروهای بسیار نازک و کم پشت دارند می‌توانند عمل کاشتن ابرو را انجام دهند. در این عمل زیبایی از فولیکول‌های سر برای کاشت ابرو استفاده می‌شود و از این جهت کسانی که موی سر صاف تا کمی حالت‌دار دارند، بهترین انتخاب‌ها برای این جراحی هستند چرا که موهای مجعد و خیلی حالت‌دار برای این عمل مناسب نیست.
علل از بین رفتن ابروها
کندن عصبی ابروها (تریکوتیلومانیا)، کم کاری تیرویید، کم پشتی ژنتیکی، کندن اختیاری ابروها به منظور نازک کردن پهنای ابرو، تاتوی ابرو که در جامعه ما رواج زیادی پیدا کرده و ضربه (ضربه حتی می‌تواند باعث کاهش رنگدانه ابروها شود و به این طریق نمای ظاهری ابروها را کمرنگ تر کند) از جمله مهمترین عوامل از دست رفتن دایمی ابروها هستند و باعث می‌شوند برخی از افراد برای جبران آن به این جراحی زیبایی روی آورند.
عوارض کاشت ابرو چیست؟
• جراحی کاشت ابروی طبیعی عوارض جانبی کمی دارد و بعد از جراحی کاشتن ابرو نیازی به اقامت طولانی مدت در بیمارستان نیست.
• پس از این عمل جراحی کمی خونریزی ایجاد می‌شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهید بود.
• پس از جراحی ناحیه شاید کبود شود، ورم کند یا ملتهب شود. ورم دور چشم به سرعت، اغلب در عرض یک شب، ناپدید می‌شود.
• ناحیه کاشت دچار خارش می‌شود که تنها یک یا دو روز طول می‌کشد، خارش را می‌توان با پماد برطرف کرد. پماد باید در طول روز و شب بر روی ناحیه کاشت ابرو مالیده شود تا از خراش تصادفی جلوگیری کند.
• در صورتی که ناحیه ابرو بیش از دو روز خارش داشت، شاید به دلیل عفونت است که باید سریعا درمان شود.
• از آنجا که مو در سه مرحله رشد می‌کند، اگر پس از کاشت موی ابرو شاهد ریزش مو بودید نگران نباشید، طبیعی است.
فرایند کاشت ابرو به چه شکل است؟
• در طول فرایند کاشت ابرو، بیحسی موضعی انجام می‌شود تا بیمار در طول جراحی احساس درد نکند. پس از عمل نیازی نیست که بیمار در مراکز درمانی (کلینیک زیبایی) بستری شود و می‌تواند برای دوره بهبودی به خانه برود.
• جراح باید برای بدست آوردن نتایج بهینه بیشترین دقت را به خرج دهد چرا که این عمل فرآیند بسیار ظریفی دارد و نیازمند قرار دادن موها در برش‌های بسیار ریز (نیم میلی متری) است که دقیقا در جهت مناسب زاویه بندی شده‌اند و به گونه‌ای قرار می‌گیرند که شبیه رشد طبیعی ابرو باشند. استفاده از گرافت‌هایی که خیلی ریز تقسیم بندی شده‌اند باعث می‌شود که قرارگیری با کوچکترین برش‌های احتمالی امکان پذیر باشد تا کمترین جای زخم و آسیب دیدگی به موهای قبلی وارد شود.
• هر ابرو عموما بین 250 تا 400 مو نیاز دارد تا ظاهری سالم و طبیعی داشته باشد. تعداد واقعی موهای ابرو به اندازه و ظاهر ابروی کنونی و همچنین نتایج مورد نظر بستگی دارد. هر تار مو باید دقیقا در جای مناسب قرار داده شود و مطابق جهت موهای دیگر ابرو و هم سطح پوست قرار گیرد. موها همچنین باید در فاصله نزدیکی نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند تا ابرو کامل و صاف به نظر برسد.
• فولیکول‌های مو اهدا کننده با استفاده سوزن‌های بسیار ریز جدا می‌شوند که تضمین کننده این مساله است که بر روی سر یا در ابروی پیوند داده شده هیچ جای زخمی ایجاد نشود.
• برای بدست آوردن نتایج بهینه، موهای برداشت شده در ابتدا یکی یکی و گاهی اوقات دو تا دوتا پیوند زده می‌شود که شیوه طبیعی رشد ابروها است. از آنجا که از نواحی پوست سر (یک ناحیه معمولی برای برداشت مو پشت گوش‌ها است) به ابرو پیوند زده می‌شود، موی ابرو به صورت دایمی رشد می‌کند و عموما باید ماهی یک بار کوتاه شوند.
• نتایح کاشت موی ابرو دایمی هستند و خیلی سریع به تفاوت ایجاد شده پی خواهید برد و پس از چند ماه نتیجه کامل به دست می‌آید. البته رشد مو در افراد مختلف متفاوت است و با تداوم رشد موی کاشت شده، همانند ناحیه اهدا کننده اولیه، باید موها را مرتب کنید تا ظاهری مناسب داشته باشید.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *