همه چیز درباره تزریق چربی

همه چیز درباره تزریق چربی

تزریق چربی بی ضرر ترین روش برای حجم دهی صورت می باشد. بافت چربی به علت زنده بودن و وجود سلولهای بنیادی باعث شادابی پوست نیز می شود. مزایای تزریق چربی نسبت به سایر روشها در این است که چربی از محل تزریق جا به جا نمی شود و تغییر فرم نمی دهد ، از بدن خود فرد است و منجر به آلرژی نمی شود.

در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود . چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد .تزریق چربی ماندگارترین پركننده نسج نرم است معمولاً به بیمار توضیح داده نمی شود كه ممكن است برای رسیدن به نتایج قابل قبول نیاز به چندین مرحله تزریق چربی باشد زیرا تزریق چربی در واقع پیوند چربی است یعنی سلول ها از یك محل برداشته شده و به محلی كه دچار كمبود است پیوند می شود و مانند هر پیوندی امكان قبول پیوند صددرصد نیست به این معنی كه در مطالعات مختلف مشخص شده است كه بین 30تا70 درصد سلول های چربی زنده می ماند.حال اگر 30درصد سلول ها زنده بماند بیمار نیاز به جلسات بیشتر تزریق چربی دارد واگر70 درصد زنده بماند بیمار ممکن است از یک جلسه تزریق چربی هم رضایت داشته باشد; اما هر مقدار سلولی که زنده بماند و در محل باقی بماند معمولاً سال های سال ماندگاری خواهد داشت.

تزریق چربی به چه صورت انجام میشود ؟

ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی میشود و تحت شرایط استریل ، بی حسی موضعی انجام می شود و با استفاده از سرنگهای مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده و از طریق سوراخ کوچکی چربی های زیر پوست با فشار کم کشیده شده و چندین بار با سرم شستشو داده میشود تا خون وسایر مواد از آن جدا شود . بعضی از پزشکان از سانتریفیوژجهت جداسازی کامل سرمها از بافت چربی استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگهای یک سی سی کشیده می شود وآماده تزریق میشود .

محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سرسرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظرانجام می شود.

این عمل بصورت سرپایی درمطب انجام میشود . اکثرا با بیحسی موضعی وگاهی با بیهوشی خفیف انجام میپذیرد. طول مدت عمل یک تا سه ساعت بوده که به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد

مزیت چربی نسبت به سایر فیلترها

معمولا فیلر های موجود در بازار انواع ژل های تزریقی هستند که هر کدام معایب خود را دارند ؛ مثلا موقتی هستند ، جسم خارجی هستند و ممکن است ، باعث ایجاد آلرژی شوند . در حجم زیاد ، بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نیستند و ژل های دائم ، مشکل جا به جا شدن و حرکت زیر پوست را به همراه دارند . در مقایسه با ژل در روش تزریق چربی، چربی از بافت خود فرد است و باعث عکس العمل یا آلرژی نمی شود ، جا به جا نمی شود و همچنین در حجم زیاد در دسترس است و برای پر کردن کل صورت و مناطق وسیع مشکل ندارد

فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربی مناسب

۲- میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی

۳- میزان تماس بافت چربی با هوا ، خون و لیدوکایین

۵- تکنیک گرفتن و تزریق چربی

– 6میزان چربی تزریق شده

سوال های رایج تزریق چربی

عمل تزریق چربی چه مدت طول می‌کشد؟

طول مدت عمل به ناحیه تحت درمان بستگی دارد، برای مثال تزریق چربی در صورت تقریباً یک ساعت زمان می‌برد، حال آن که تزریق چربی در سینه یا باسن حدود 3 ساعت به درازا می‌انجامد.

نتایج تزریق چربی چند روز پس از عمل قابل مشاهده است؟

نتایج تزریق چربی بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است و پس از سپری شدن دو هفته و فرونشستن ورم و کبودی واضح‌تر خواهد بود. نتایج به طور مداوم ظرف چند ماه آینده همگام با پیوستن کامل چربی به ناحیه پذیرنده بهبود می‌یابد.

ماندگاری نتایج تزریق چربی چه مدت است؟

مقداری از چربی تزریق شده توسط بدن جذب می‌شود، اما نتایج نهایی تزریق چربی دائمی است، البته بیمار اگر خواهان این دوام طولانی مدت است باید سعی کند تا وزن خود را ثابت نگه دارد. چربی به مرور زمان در اثر فرایند طبیعی افزایش سن تغییر می‌کند. تزریق چربی به ناحیه صورت نیز راه‌حلی طولانی مدت است که نتیجه‌ی آن سال‌ها باقی می‌ماند.

آیا تزریق چربی عملی ایمن است؟

تزریق چربی درمانی ایمن و کارآمد است و چون از سلول‌های چربی بدن خود بیمار بهره می‌گیرد، خطر بروز عفونت در مقایسه با روش‌های تهاجمی‌تر بسیار ناچیز است. جراح در طول جلسه مشاوره بیمار را از تمام عوارض احتمالی آگاه می‌کند.

آیا بدن باید مقدار چربی مشخصی داشته باشد؟

در تزریق چربی از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، بنابراین اگر بیمار خواستار بزرگ کردن سینه یا باسن باشد، اما چربی اندکی داشته باشد، این عمل برای وی مناسب نخواهد بود. متخصصان مجرب کلینیک سیب سرخ در جلسه مشاوره میزان چربی لازم و امکان‌پذیر بودن عمل را ارزیابی می‌کنند.

آیا دوران بهبود جراحی تزریق چربی طولانی است؟

تزریق چربی در صورت با مقداری کبودی و تورم همراه است که پس از چند هفته فروکش می‌کند و بیمار می‌تواند این نشانه‌ها را در طول این مدت با لوازم آرایشی بپوشاند. اما دوران بهبود عمل تزریق چربی در بدن طولانی‌تر است و به تعداد ناحیه‌هایی بستگی دارد که لیپوساکشن بر روی آن انجام شده است. رفع کبودی و ورم یک تا سه هفته زمان می‌برد؛ ورزش کردن در این دوران مجاز نیست و بهتر است یک تا دو هفته مرخصی گرفته شود.

آیا تزریق چربی دردناک است؟

تزریق چربی در باسن یا سینه در مقایسه با تزریق چربی در صورت دردناک‌تر است، چون چربی کمتری در عمل صورت منتقل می‌شود. بروز کبودی و ورم، به ویژه در ناحیه‌هایی که لیپوساکشن بر روی‌شان انجام شده است، دور از انتظار نیست. البته این کبودی و ورم ظرف چند روز از بین می‌رود.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *