بهترین راهکار های خانگی پیشگیری از پیری چیست؟

بهترین راهکار های خانگی پیشگیری از پیری چیست؟

بهترین راهکار های خانگی پیشگیری از پیری چیست؟

امروزه جوان سازی پوست به یکی از ترندها و موضوعات پرطرفدار تبدیل شده است. انواع دستگاه‌های پیشرفته‌ی جوانسازی با تاثیرات خارق‌العاده در کلینیک‌ها موجود هستند، محصولات جوانسازی فراوانی قفسه‌ی داروخانه‌ها را پر کرده و توصیه‌های رنگارنگی برای جوان‌ کردن پوست در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند. اما در این همهمه بازار، بهترین روش‌های جوانسازی خانگی چه هستند؟

واقعیت این است که روش‌های خانگی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد و همه ادعا می‌کنند که می‌توانند پوست شما را شفاف، سفت و یکدست کنند. حال این که چقدر موثر باشند را نه ما می‌دانیم و نه شما. شاید ماسک صورت تولید شده از ادویه‌جات آشپزخانه و میوه‌های در یخچال به پوست یک نفر کمک کرده باشد، ولی دلیل نمی‌شود که برای همه خوب باشد. اصلاً شاید برای بعضی‌ها مضر هم باشد.

امروز ابتدا به توصیه‌هایی می‌پردازیم که اثربخشی آن‌ها اثبات شده است. یعنی مطالعات علمی زیادی نشان داده‌اند که این توصیه‌ها بی‌خطر بوده و برای بسیاری از افراد اثرات مثبت دارند. تمام تلاش خود را بکنید که این موارد را رعایت کنید.

بهترین راه پیشگیری از پیری
می‌دانم که احتمالاً دوست دارید هرچه سریع‌تر به سراغ روش‌های ساخت معجون‌های خارق‌العاده جوانسازی خانگی برویم. اول از بدانید همچین چیزی وجود ندارد. ترکیبات، داروها و محصولات مختلف به پوست شما کمک می‌کنند ولی اکسیر جوانی نیستند. دوم باید بدانید که بدون رعایت توصیه‌های این بخش، روش‌های جوانسازی خانگی یا کلینیکی پوست به شما هیچ کمکی نخواهند کرد.

پوست شما پنجره‌ای به چیزی است که درون بدن شما می‌گذرد و تصویری از آنچه بر شما گذشته است. از جای جوش‌های دوران بلوغ گرفته تا پوست درخشان دوران بارداری، خط اخم و خنده، و لکه‌های ناشی از آفتاب مواردی هستند که سلامت و سن شما را بازتاب می‌دهند.

پوست یکی از پرکارترین ارگان‌های بدن است و وظایف بسیار متنوعی را برعهده دارد. مهم‌ترین کاری که انجام می‌دهد این است که به عنوان خط اول سیستم دفاعی ما عمل می‌کند. ساختارهای پوستی در خط مقدم با باکتری‌های، ویروس‌ها، آلودگی‌ها و سموم می‌جنگند و ما را سالم نگه می‌دارند.

پوست دمای بدن ما را تنظیم کرده، تعادل مایعات را حفظ می‌کند و میزان از دست رفتن رطوبت را مدیریت می‌کند. همچنین به عنوان یک سپر دفاعی در برابر ضربه عمل می‌کند، با گیرنده‌های درد به ما خبر می‌دهد که در خطر هستیم و از ما در برابر پرتوهای سرطان‌زا و مضر فرابنفش (UV) محافظت می‌کند.

عوامل فراوانی بر پیری پوست ما تاثیر می‌گذارند. ژنتیک، سن، هورمون‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، عوامل درونی موثر بر پوست هستند. بسیاری از عوامل درونی را نمی‌توانیم مدیریت کنیم و بسیاری از عوامل خارجی را می‌توانیم.

عوامل خارجی مثل چی؟ مانند …

عدم محافظت از پوست دربرابر نور خورشید با نزدن ضد آفتاب یا عدم استفاده از البسه محافظتی (مثل کلاه یا دستکش)
شست‌وشوی بیش از حد پوست یا ماندن طولانی مدت در وان
شست‌وشو با آب خیلی داغ
رژیم غذایی ناسالم و غیرمتنوع
استرس
خواب کم و ناکافی
ورزش نکردن و تحرک کم
کم‌آبی بدن
مصرف دخانیات و برخی‌ داروها

تغییرات سبک زندگی
بهترین روش‌های جوانسازی خانگی آن‌هایی هستند که سبک زندگی شما را به سمت یک سبک زندگی سالم ببرند. سبک زندگی به کلیه عادات و فعالیت‌های شما در زندگی روزمره گفته می‌شود. از غذاهای مصرفی گرفته تا نحوه‌ی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی. هرچه سبک زندگی شما سالم‌تر باشد، پوست‌تان نیز سالم‌تر و جوان‌تر خواهد ماند.

البته ما نمی‌گوییم که دنبال راه‌های جوانسازی پوست نگردید یا روش‌های مختلف را امتحان نکنید. اصل مطلب این است که تمامی آن‌ راه‌ها بدون داشتن سبک زندگی سالم، دردی از شما دوا نمی‌کنند. تغییرات سبک زندگی کم‌هزینه‌ترین، موثرترین و بهترین روش‌های جوانسازی خانگی هستند؛ و البته از همه دشوارتر. به هر حال شما باید عادت‌های خود را عوض کنید و احتمالاً مالیدن عسل، آووکادو و پودرنارگیل به صورت‌تان کار آسان‌تری است. این هم از مصائب دنیای امروزی است.

تغییرات سبک زندگی و توصیه‌هایی که در ادامه این مقاله می‌خوانید می‌توانند تا حد امکان پیری پوست شما را به تعویق بیندازند، سلامت پوست شما را بازیابی کنند و تاثیرات مثبتی بر ظاهر پوست‌تان داشته باشند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید
صنعت لوازم مراقبتی پوست در دنیا، یک صنعت مولتی‌میلیارد دلاری است. انواع محصولات مراقبتی پوست به شما وعده می‌دهند که پوست‌تان را جوان می‌کنند یا با علایم پیری پوست مقابله می‌کنند.

اخیراً کسب‌وکار پردرآمدی در حوزه طبابت سنتی و روش‌های گیاهی و طبیعی برای جوانسازی پوست با انواع ادویه‌جات و میوه‌ها نیز باب شده است. در هر سایت غیرتخصصی و تخصصی انواع ماسک‌ها با ترکیبات مختلف وجود دارند که اکثراً هم تاثیر چندانی نمی‌گذارند.

بدانید که بهترین روش جوانسازی پوست لزوماً نباید با یک محصول گران قیمت باشند یا ترکیبی از یکسری مواد عجیب و غریب که فروشنده آن ادعا می‌کند معجونی است که در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده و او آن را دوباره کشف کرده است! خوردن غذاهای مفید یک راه ساده برای داشتن پوستی سالم و جوان است.

محصولات مراقبتی موضعی (یعنی مواردی که روی پوست می‌مالید) خوب هستند ولی پیری پوست در لایه‌های عمیق‌تر پوست و در سطح سلول‌ها اتفاق می‌افتد. آنچه می‌خورید به اندازه‌ی آنچه به پوست خود می‌زنید اهمیت دارد. رژیم غذایی خوب، سلامت و جوانی پوست شما را از درون برایتان به ارمغان می‌آورد.

مواد مغذی مورد نیاز پوست را نمی‌توانید با کرم‌ها، لوسیون‌ها، روغن‌ها یا ماسک‌های پوستی تامین کنید. مواد مغذی باید از راه خون به پوست برسند.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *