RF فراکشنال تاثیرش در جوانسازی چیست؟

RF فراکشنال تاثیرش در جوانسازی چیست؟

جوانسازی و کشیدن پوست با آر‌اف فراکشنال یکی از روش‌های درمانی جدید است که در آن از امواج رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست در لایه‌ اپیدرم و لایه‌ میانی درم استفاده می‌شود. همان‌طور که از اسم آن پیداست، در این روش از امواج نوری (لیزر) استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج آر‌اف فراکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسی غیرتهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. این امواج لایه خارجی و میانی پوست را هدف قرار می‌دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند‌های طبیعی بازسازی پوست می‌شوند و درنتیجه لایه‌ جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و شخص نهایتا ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا می‌کند.

از این روش برای درمان ناهمواری‌های موجود در بافت پوست، چین‌وچروک‌های پوستی، جای جوش و آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه‌ درم در پوست می‌شود، درحالی که لایه‌ اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

این روش جوانسازی و لایه‌برداری غیرلیزری پوست، موجب لایه‌برداری پوست شده و این کار را بدون خطراتی که در گذشته در روش‌های لیزر یا پیلینگ وجود داشت، انجام می‌دهد.

بیمار می‌تواند بعد از انجام RF فراکشنال بلافاصله به زندگی عادی برگردد اما بهتر است از ضدآفتاب و کرم‌های ترمیمی و مرطوب‌کننده استفاده کرده و تا یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد…

RF یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل در پزشکی زیبایی کاربرد داشته و روشی تقریبا بی‌عارضه و کاملا موثر به حساب می‌آید. امروزه دستگاه‌های RF فراکشنال با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ تاثیرگذاری این روش را‌ چندین برابر کرده‌اند. ‌‌Rfهای فراکشنال با تحریک کلاژن‌سازی و نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن موجب سفت شدن و جوانسازی پوست می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به قابلیت انجام آن برای بیشتر افراد با هر سنی اشاره کرد.

یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل در پزشکی زیبایی کاربرد داشته و روشی تقریبا بی‌عارضه و کاملا موثر به حساب می‌آید . امروزه دستگاه‌های RF ‌فراکشنال با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ تاثیر‌گذاری این روش را ‌چندین برابر کرده‌اند.

Rf های فراکشنال با تحریک کلاژن‌سازی و نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن موجب سفت شدن وجوانسازی پوست می‌شوند.

از مزایای این روش می‌توان به قابلیت انجام آن برای بیشتر افراد با هر سنی اشاره کرد.

ممنوعیت مصرف RF در بیماری‌های کلاژن و اسکولار بیماری قلبی شدید‌، بیماری‌های شدید مانند سرطان‌، زنان باردار و شیرده یا کسانی که هرگونه قطعه فلزی در بدن دارند است. ممنوعیت برای افرادی که ژل یا بوتاکس تزریق کرده‌اند، وجود ندارد اما به علت اثر حرارتی این روش، ممکن است دوام ژل و بوتاکس کاهش یابد.

آر‌اف فراکشنال چه کاربردهایی دارد؟

لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست
لیفت صورت بدون جراحی: در این روش مانند روش لیفت صورت با نخ بدون انجام جراحی، پوست صورت بالا کشیده می‌شود.
درمان چین و چروک‌های صورت، چروک دور چشم و افتادگی و شل‌شدگی پوست
لیفت پوست گردن، رفع غبغب، رفع خط خنده (خطوط کنار بینی)، کاهش چروک‌های دور لب
رفع تمام ناهمواری‌ها و زوائد پوستی: احیا و بازسازی لایه‌ خارجی پوست که موجب نرم و صاف شدن سطح پوست می‌شود
بهبود رنگ و بافت پوست: درمان مشکلات مربوط به بافت پوست و منافذ بزرگ پوست
رفع زائده‌های پوستی، آفتاب سوختگی و لکه‌های پوستی و روشن کردن پوست صورت
رفع جای جوش و جای زخم
لیفت و بالا کشیدن پوست در تمام نواحی بدن (غیر‌صورت) مانند گردن، بالای سینه، شکم، بازوها، ران‌ها و غیره
بهبود ترک‌های پوستی‌
جوان‌سازی پوست دست و رفع لکه‌های قهوه‌ای روی دست
بهبود روزاسه و رگ‌هایی که زیر پوست صورت نمایان هستند‌
بیمار می‌تواند بعد از انجام RF فراکشنال بلافاصله به زندگی عادی برگردد اما بهتر است از ضدآفتاب و کرم‌های ترمیمی و مرطوب‌کننده استفاده کرده و تا یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش به چند جلسه درمانی نیاز است؟

معمولا توصیه می‌شود که بیمار بین ۳ تا ۵جلسه، درمان با آر‌‌اف فراکشنال را انجام دهد. در صورتی که درمان با آر‌اف فراکشنال را طی چندین جلسه انجام دهید به نتایج بسیار بهتری خواهید رسید چرا‌که در روش فراکشنال، در هر جلسه درمانی تنها قسمتی از پوست درمان می‌شود و بنابراین برای پوشش دادن تمام قسمت‌ها نیاز به تکرار پروسه است، به همین خاطر انجام حداقل ۳‌جلسه درمانی با فواصل یک ماهه ضروری است.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *