اصول ورزش در هوای گرم را می دانید؟

اصول ورزش در هوای گرم را می دانید؟

Low section view of a person walking wearing sports shoes

پزشکان به افرادی که به ویژه در فصول گرم سال و در مکان های باز به فعالیت ورزشی می پردازند توصیه هایی دارند که سلامت آنها تامین شود و کمترین آسیب را به دلیل تغییرات آب و هوایی ببینید.

افراد باید برای ورزش در هوای گرم تجهیزات مناسب به همراه داشته باشند، از جمله این تجهیزات پوشیدن لباس های خنک و راحت است که از جنس پنبه باشد و به ویژه از الیاف نایلونی در ساخت آن استفاده نشده باشد، زیرا لباس های نایلونی در اثر ورزش کردن به شدت داغ می شوند و حتی ممکن است در اثر گرما فرد دچار حالت شوک و بیهوشی گردد.

گفتنی است از دیگر تجهیزات لازم برای ورزش کردن در هوای گرم استفاده از کلاهی است که فضای کافی برای تعریق در آن وجود داشته باشد و همینطور توانایی جذب حرارت را نیز داشته باشد.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد تا حد ممکن در سایه در هوای گرم ورزش کنند و از ورزش کردن در ساعات اوج تابش نور خورشید و حرارت بالای هوا خودداری نمایند.

همینطور پزشکان توصیه می کنند تا افراد حتما در هنگام ورزش آب کافی به همراه خود داشته باشند و یا از شربت لیمو برای رفع تشنگی استفاده کنند.

از دیگر تجهیزات کفش ورزشی مناسب فصل است که سبک و راحت باشد و قابلیت جذب تعریق را نیز داشته باشد.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد در فصول گرم سال از تجهیزات ورزشی که در آنها پلاستیک بیشتر به کار رفته به جای وسایل با ترکیب آلیاژهای مختلف استفاده کنند تا دچار سوختگی ناشی از دست زدن و ورزش با این تجهیزات نشوند.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *