چای سبز معجزه ای برای لاغری

چای سبز معجزه ای برای لاغری

امروزه لاغری یکی از معضلات زندگی افراد شده است و به دنبال آسان ترین راه ها برای لاغری میگردند

چای سبز یکی از محبوب‌ترین چای‌ها است و خواص زیادی هم برای سلامتی و هم لاغری دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۶ بهترین خواص چای سبز برای لاغری و چربی سوزی را بدانید که واقعا شگفت‌زده می‌شوید.

۱. به کاهش وزن وزن کمک می‌کند

در میان مزایای فراوانی که چای سبز برای سلامتی دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها کمک به فرایند کاهش وزن است. استفاده از چای سبز برای از دست دادن وزن، کاملا آشنا است. ماده‌ای که به از دست دادن وزن کمک می‌کند، پلی‌فنل است که به نام کاتچین نیز شناخته شده‌است. در میان انواع چای‌ها، چایی که بیش‌ترین میزان کاتچین را دارد، چای سبز است.

۲. به از دست دادن چربی‌ها کمک می‌کند

کاتچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از شکل گرفتن چربی در بدن جلوگیری می‌کنند و همچنین با افزایش درجه حرارت بدن کالری می‌سوزانند. ترکیبات کاتچین عبارتند از: کاتچین، گالائوگاتچین (GC)، اپی‌کاتچین (EC)، اپی‌گالوکاتچین (EGC)، اپی‌کاتچین گالات (ECg). علاوه بر این، فعا‌ل‌ترین کاتچین اپی‌گالو کاتچین – ۳ – گالات (EGCG) است.

۳. کالری اضافی را می‌سوزاند

ماده‌ی مغذی دیگری که از فرایند از دست دادن وزن بدن پشتیبانی می‌کند، کافئین است. کافئین سبب می‌شود که چربی و کالری بدن کاهش بیابد. گفته می‌شود که مصرف ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین به معنای سوزاندن ۹ کالری است. و این بهترین خواص چای سبز برای لاغری و چربی سوزی است.

۴. بهترین عضو رژیم غذایی کاهش وزن است

چای سبز با حدود ۳۰ تا ۵۰ میلی‌گرم کافئین در هر فنجان ۲۴۰ میلی‌لیتری، با سرعت بیش‌تری وزن را کاهش می‌دهد. با این حال، می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی این چای را مصرف کنید. اپی‌گالوکاتچین (EGCG) و ال‌تیانین برخی از ترکیبات موجود در چای سبز هستند که به کاهش اثر منفی کافئین کمک می‌کنند.

۵. سلول‌های سرطانی را می‌کشد و از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند

بر اساس برخی مطالعات، EGCG توانایی کشتن و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی را در بدن دارد بدون این که آسیبی به بافت‌های سالم وارد کند. این آنتی‌اکسیدان به بهبود گردش خون کمک می‌کند و به این ترتیب قلب و عروق را سالم نگه می‌دارد. علاوه بر این، EGCG می‌تواند روند پیری را کند کنَد.

۶. آنتی‌بادی برای بدن فراهم می‌کند

ال- تیانین اثر متفاوتی بر عوارض جانبی چای سبز دارد. این ترکیب یک اسید آمینه است که آنتی‌بادی‌هایی را برای بدن فراهم می‌کند و به این ترتیب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. تقویت سیستم ایمنی می‌تواند سبب شود که بدن با بسیاری از بیماری‌ها به خوبی مقابله کند. با این حال، اسید آمینه مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد.

۷. غنی از آنتی‌اکسیدان است

بنابراین، بهترین خواص چای سبز برای لاغری و چربی سوزی با معده‌ی خالی به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین موجود در چای سبز است که به تحریک متابولیسم و ​​حمایت از اکسیداسیون چربی کمک می‌کند.

در این‌جا برخی دیگر از مزایای نوشیدن چای سبز با معده‌ی خالی را می‌بینید

۸. بوی بدن دهان را کاهش می‌دهد.

۹. چای سبز می‌تواند فساد دندان را کاهش دهد یا حتی آن را متوقف کند.

۱۰. سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن چربی‌ها تقویت می‌کند.

۱۱. میزان قند خون را تنظیم می‌کند.

۱۲. به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

۱۳. کلسترول بد یا LDL را پایین می‌آورد.

۱۴. فشار خون را پایین می‌آورد.

۱۵. پلی‌فنل‌های موجود در چای سبز باکتری‌های خوب را برای بدن فراهم می‌کنند و همچنین به باکتری‌های بد حمله می‌کنند.

۱۶. چای سبز التهاب را کاهش می‌دهد.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *