ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک

ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک

ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک

ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک: افسانه‌های زیادی در دنیای نگهداری از پوست شنیده شده ولی بزرگترین آنها این است که پوست خشک منجر به تشکیل چین و چروک می‌شود. اما خبر تازه این می باشد که اینگونه نیست و به خاطر این دلیل است که ما می خواهیم موجودیت هایی را بررسی کنیم که مستقیماً در مورد رابطه بین پوست خشک و چین و چروک هستند.

رابطه میان پوست خشک و چین و چروک

پوست خشک موجب به وجود آمدن چین و چروک نمی‌شود. دلیل اینکه این گونه باور اشتباهی وجود دارد این تصور غلط و شناخته شده بوده که پوست خشک توانسته اشکالات موجود پوستی در ارتباط با پیری را فراوان تر نماید.

زمانی که پوست خشک بوده به خاطر اشکال کم بودن رطوبت پوست مشکلات پوستی مثل چین و چروک، جمع شدن، آویزان شدن و ظاهر پوسته پوسته زیادتر نمایان می‌شود.

سوزان ون دایک، متخصص پوست ، می‌گوید : (کسانی که پوست خشک دارند نشانه های پیری را روی پوست خشک خود سریع تر از افرادی که پوست چرب دارند ، بروز می‌دهند چون پوست خشک نیاز به آب رسانی و رطوبت داشته تا خط های کوچک مربوط به پیر شدن را نرم کند.)

هنگامی که پوست مرطوب یا چرب است، چین و چروک‌ها کمتر مشخص می‌شوند زیرا پوست هیدراته است و در نتیجه ظاهری پر و نرم دارد. اگر پوست خشکی دارید، مهم است که میزان زیادی نرم کننده به آن بزنید.

علاوه بر این، تلاش نمایید از کرم‌هایی با مواد ضخامت بالا مصرف کنید که خاصیت نرم کنندگی فراوان تری دارند. کرم‌های شب لانکوم مناسب هستند چون یک کرم شب غنی و تسکین دهنده که به صورت بسیار مشهود پوست صورت شما را لیفت و محکم می‌کند، صبح به شما پوستی با نرمی بیشتر و با استحکام زیادتر خواهد داد.

پیری طبیعی پوست

پیر شدن بخشی از زندگی ما به حساب می اید. با گذشت زمان، پوست ما قابلیت رطوبت خود را از دست داده می بیند و کلاژن و خصوصیت کشسانی پوست کاهش یافته که 2 عامل مهم برای دارا بودن پوستی با ظاهری جوان و شاداب است.
یائسگی این گونه می‌تواند موجب بروز کمبود در هورمون اصلی استروژن و استرادیول شوند که امکان داشته باعث تجزیه چربی حمایتی واقع در زیر سطح پوست شود. نتیجه آن تشکیل افتادگی و چین و چروک روی پوست است.
خط خنده نیز با زیاد شدن سن نمایان تر می‌شوند. می گویند که شما می‌توانید با مصرف از کرم‌های ضد پیری و محصولات رتینول ظاهر نشانه های پیری و منافذ پوست را کم کنید.

ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک
ارتباط میان پیری پوست و چین و چروک

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

ما متوجه ایم که شما عاشق پوست‌های برنز می باشید ولی صدمه زدن به خودتان زیر آفتاب حتی اگر فقط برای چند ماه در سال باشد باز هم مشکلات بلند مدت و منفی روی پوست شما خواهد داشت.

اشعه‌های UVA و UVB سرعت شکسته شدن کلاژن و نمایان شدن زودتر چین و چروک و افتادگی پوست را بیشتر می‌کند. مهم نیست که چه فصلی بوده، قطعا از میزان بسیاری ضدآفتاب به شکل روزانه روی پوست خود مصرف نمایید (استفاده دوره ای آن را یادتان نرود).

برای ما مصرف ضدآفتاب‌های با SPF 60 که روغن ندارند، در تابستان به شما گفته می‌شود چون درخشندگی صورت را کم کرده و برای نوع های گوناگون پوست مانند پوست‌های حساس قابل استفاده است.

آلودگی

زمانی که حرف از پیر شدن پوست می‌شود، آلودگی توانسته معضل بزرگی باشد، به ویژه اگر در شهری بزرگ زندگی می‌کنید.

از مه دود شهری گرفته تا دود سیگار، خصوصا رادیکال‌های آزاد، توانایی دارند موجب بسته شدن منافذ پوست، ایجاد جوش و آسیب به کلاژن شوند. ضدآفتاب و سرم‌های آنتی اکسیدان می‌توانند اثرات ناخواسته آلودگی شهری را کمتر کنند.

0 نظرات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *