طریقة زراعة الشعر الترکیبي (FIT+FUT)

کاشت موی طبیعی و قابل رشد

روشی که سبب بازگرداندن موهای از دست رفته می گردد, پیوند موی طبیعی می باشد. موهای پیوندی از نواحی خاصی از سر برداشته شده و به نواحی مورد نظر انتقاب می یابد و جریان خون غنی موجود در پوست سر سبب حفظ حیات این فولیکول های کاشته شده می شود.

1.روش FIT

شامل برداشت دانه به دانه گرافت های مو از نواحی پشت سر و کاشت آن ها در مناطق مورد نیاز می باشد. در این روش عملیات برداشت و کاشت گرافت ها , طی 3الی 4 جلسه 8 ساعته به طول می انجامد.

 

2.روش FUT

یکی از روش های کاشت مو در دنیا , روش FUT می باشد. در این روش تقریبا تمامی گرافت های برداشته شده سالم می مانند و نتیجه کاشت مطلوب خواهد بود. مدت زمان این عمل 6الی 8 ساعت بوده و عملیات برداشت و کاشت مو طی یک جلسه و بدون نیاز به کوتاه کردن مو صورت می پذیرد.

چه تعداد گرافت یا تار مو با روش FUE) FIT) کاشته می شود؟

همه چیز به کیفیت و کمیت بانک موی فرد وابسته است. اگر موهای پشت سرفرد پرپشت باشد 1500-2500 گرافت (6000-4000 تار مو) می توان برداشت و در ناحیه طاسی کاشت. طبق یک قاعده کلی می توان نیمی از فولیکول های دور سرفرد را برداشت بدون اینکه پشت سر کم حجم شود ولی زیاده روی در برداشت موها باعث کم پشتی پشت سر می شود که اصلا زیبا نیست.ضمنا برداشت موهای نازک بالای گردن یا نزدیک ناحیه طاسی در پشت سر کار درستی نیست چون این موها دائمی نیستند و در آینده نزدیک خواهند ریخت.

3. استفاده از هر دو روش فوق به صورت ترکیبی

روش ترکیبی معمولا برای کسانی که وسعت طاسی زیادی دارند استفاده می شود. در این روش ابتدا عمل «fut» و سپس «fit» به صورت همزمان و در یک روز انجام می شود. در این روش ترکیبی با تلفیق دو رش تعداد تار موی بالایی به دست می آید که می تواند قسمت های زیادی از طاسی سر را بپوشاند. در این روش حدود 9000 تا 12000 تار مو را می توان پیوند زد. معمولا با استفاده از روش ترکیبی بیماران دیگر نیازی به تکرار عمل های بعدی نخواهند داشت، مگر این که بخواهند ترمیم یا افزایش تراکم انجام دهند .
می توانید برای اطلاعات کامل تر به مقالات زیر را مطالعه نمایید

کاشت موی طبیعی چیست؟

سوال های رایج کاشت مو

مراقبت های بعد ازکاشت مو 

 قبل از کاشت مو بخوانید

نمونه کارها