کاشت مو به روش FIT

 کاشت مو به روش FIT    

یکی از روش های کم تهاجم کاشت مو با کمترین مقدار درد و خونریزی، کاشت مو به روش FIT  است. این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و مراجعه کننده بلافاصله میتواند به روال عادی زندگی خود بازگردد.

متقاضیان کاشت مو ابتدا توسط پزشک مربوطه مشاوره می شوند سپس تحت آزمایش و بررسی قرار می گیرند. روش درمانی  متقاضی با توجه به الگوی ریزش مو مشخص میشود که میتواند دارویی یا جراحی باشد.

مراحل انجام کاشت مو

-مراجعه ی بیمار به مراکز درمانی

مشاوره رایگان  توسط پزشک مربوطه

-انجام آزمایشات مورد نیاز

-طراحی خط رویش

-عکس برداری

-استخراج واحد های فولیکولی از نواحی اهداکننده

-آماده سازی و نگه داری واحدهای فولیکولی

-کاشت واحدهای فولیکولی

-دریافت دارو

-رعایت توصیه های پزشکی

مراجعه ی بیمار به مرکز درمانی

ابتدا در مرکز درمانی برای شما پرونده ای تشکیل شده و اطلاعات شما ثبت میگردد.سپس توسط پزشک مربوطه مشاوره شده و درخواست ها و اهداف خود را با پزشک مطرح میکنید.پزشک شما را از جزئیات کار، هزینه، زمان موردنیاز و سایر موارد مطلع میسازد. سپس نوبت کاشت مو برای شما ثبت شده و شما برای انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه مراجعه میکنید.

انجام آزمایشات مورد نیاز

بسته به سابقه درمانی که دارید  برای شما آزمایشاتی درنظر گرفته میشود که بهتر است صبح دو الی سه روز قبل از عمل در حالی که ناشتا هستید برای انجام آن به آزمایشگاه مراجعه کنید.این آزمایش که معمولا آزمایش خون است جهت انجام کاشت مو ضروری است و بدون آن به هیچ عنوان کاشت مو برای شما انجام نمیشود.

طراحی خط رویش

 با توجه به نظر بیمار و پزشک خط رویش  به صورت توافقی طراحی میشود.پزشک با در نظر گرفتن بانک موی بیمار و مقدار طاسی سر یک طرح اولیه با ماژیک مخصوص روی سر طراحی میکند. کاشت مو با توجه به این خطوط که همانند الگو عمل میکنند انجام میشود.

عکس برداری قبل از انجام کاشت مو

عکس برداری از زوایای مختلف سر برای ثبت در پرونده بیمار و مقایسه نهایی انجام میشود. این عکس ها توسط پرسنل مراکز درمانی با دوربین مجموعه انجام میشود.

استخراج واحد های فولیکولی از نواحی اهداکننده

ناحیه ی اهداکننده یا بانک مومنطقه ای است که موهای لازم برای کاشته شدن از آنجا برداشت میشوند و به نواحی طاسی سر اهدا میشوند.این ناحیه توسط بی حسی موضعی بی حس شده و فولیکول های موردنیاز از آن برداشت میشوند.

استخراج فولیکول های مو توسط ابزاری به نام پانچ انجام میشود. تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده در یک جلسه، بسته به تراکم موی بیمار، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد فولیکولی است که متناظر با حدود ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تار مو است. این مقدار می تواند بسته به تراکم موجود در ناحیه ی اهداکننده متفاوت باشد.

-آماده سازی و نگه داری واحدهای فولیکولی

پس از استخراج، واحدهای فولیکولی در محلول نگه داری مناسب قرار داده می شوند. آماده سازی و نگه داری ازواحدهای فولیکولی، یکی از مهم ترین دلایل موفقیت آمیز بودن کاشت مو است.

کاشت واحدهای فولیکولی

در این مرحله، واحدهای فولیکولی برداشته شده، در مناطق طاس سر که با استفاده از بی حسی موضعی بی حس شده اند کاشت میشوند.سپس سر شما با استفاده از یک بانداژ بسته میشود و تا مرحله بعدی کاشت راهی منزل خود میشوید.

این روش به 1 الی 3 روز زمان نیاز دارد. در هرجلسه تعداد مشخصی از فولیکول های مو برای شما کاشته شده و سپس محل کاشت بانداژ میشود.

مزاياي كاشت مو به روش FIT

  • محل برداشت جهت پيوند مو در پشت سر غير قابل رويت است.

  • پوست محل كاشت مو كاملا طبيعي و بدون فرورفتگي و برجستگي است.

  • ظاهر موهاي كاشته شده كاملا طبيعي است.

  • بالاترين تراكم ممكن كاشت مو در يك جلسه كسب  میشود.

  • 90% تا 100% موهاي كاشته شده رشد میکنند.

  • طبيعي ترين خط رويش مو در جلو سر نسبت به ساير روش هاي كاشت مو ایجاد میشود.

  • تكرار جلسات كاشت مو به فواصل 9 ماهه حتي تا چهار بار جهت تكميل پوشش ناحيه طاس يا پر پشت تر كردن ناحيه امکان پذیر است.

  • امكان استفاده از موهاي بدن (سينه و كتف) جهت پيوند مو به سر در صورت نياز

  • عدم نياز به دوران نقاهت پس از پيوند مو به دليل سر پايي بودن

  • عدم نياز به مراجعه جهت ويزيت پس از جلسه كاشت مو

نقص کاشت مو به روش FIT

مدت زمان انجام کاشت در این روش نسبت به روش FUT بیشتر است و نیاز به جلسات بیشتری دارد. در این روش کوتاه کردن موها در کنار و پشت سر لازم است.

نمونه کارها