توصیه هایی برای زنان باردار در مقابل کرونا

توصیه هایی برای زنان باردار در مقابل کرونا

زنان باردار همانند سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، البته این بدان معنا نیست که زنان باردار بیشتر به این بیماری دچار می شوند، اما به علت تغییرات سیستم ایمنی، اگر به این بیماری دچار شوند ممکن است دچار عوارض و فرم شدیدتری از بیماری شوند.

زنان باردار باید تمام مراقبت های بهداشتی ضروری را همچون تمامی افراد جامعه انجام دهند و به شست و شوی دستها با استفاده از آب و صابون و یا اسپری های ضدعفونی کننده توجه کنند.

خودداری از حضور غیرضروری زنان باردار در محیط خارج از خانه
علاوه بر شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا در شهرهایی همچون تهران از دیگر عواملی است که سلامت این افراد را تهدید می کند؛ به همین خاطر توصیه می شود زنان باردار رفت و آمد در سطح شهر را به حداقل میزان ممکن برسانند.

مصرف مایعات فراوان را توصیه میشود مادران باردار برای سنجش میزان افزایش وزن، فشار خون و سلامت جنین به طور معمول توسط پزشکان معاینه می شوند، اما در شرایط فعلی لازم است مادران باردار مراجعه به مراکز درمانی را به حداقل برسانند.

زنان باردار می توانند با تهیه یک دستگاه فشار خون و ترازو، وزن و فشار خون خود را در منزل کنترل کنند.
زنان باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرمعمول می توانند با تلفن مرکز درمانی خود اعم از مطب های خصوصی و بیمارستان ها تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

در خانه ماندن زنان باردار به معنای استراحت مطلق نیست
در خانه ماندن زنان باردار به معنای استراحت مطلق نیست، چراکه احتمال لخته شدن خون در زنان باردار بیش از سایر افراد است و باید در منزل تحرک داشته باشند.

مصرف مایعات گرم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا
مصرف مایعات گرم را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا و پیشگیری از لخته شدن خون به زنان باردار توصیه میشود زنان باردار در صورت مشاهده علائمی مانند افزایش بیش از حد وزن یا تورم دست و صورت باید با مرکز درمانی تماس بگیرند.

افزایش وزن بیش از یک کیلوگرم در هفته برای زنان باردار غیر طبیعی است.
تمام اقداماتی که در آموزش های عمومی تاکید می شود باید مورد توجه زنان باردار نیز باشد.

مادران با پایش حرکات جنین می توانند سلامت وی را تحت نظر قرار دهند، اگر متوجه کاهش حرکت شدند باید حتما با مراکز درمانی تماس گرفته و در صورت لزوم مراجعه کنند.

زنان باردار باید عدم حضور در مراکز شلوغ و پر ازدحام را جدی بگیرند و از حضور در اماکنی همچون مراکز خرید خودداری کنند، مادران باردار باید جلوی وسوسه خرید سیسمونی را بگیرند و در محیط های بسته و پرتجمع رفت و آمد نکنند.
مادران باردار در صورت تمیز و مناسب بودن هوا می توانند به مدت کوتاه و محدود و به شرط رعایت نکات بهداشتی در هوای آفتابی حضور داشته باشند.

تاکید بر اهمیت سلامت روان مادران باردار
در حال حاضر به علت شیوع کرونا، بسیاری از مردم دچار اضطراب و نگرانی شده اند، به همین خاطر زنان باردار باید از مسائل استرس زا پرهیز کنند، زیرا استرس می تواند عوارض متعددی در پی داشته باشد.
به همین خاطر زنان باردار باید خود را از پیام های استرس زا دور نگه دارند و اطلاعات و اخبار درست را از رسانه های معتبر پیگیری کنند.
با توجه به شیوع بیماری در اغلب نقاط کشور و همچنین کمبود دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی در طول سفر، زنان باردار نباید سفر کنند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *