خواص،تاثیر مصرف زینک بر زیبایی

خواص،تاثیر مصرف زینک بر زیبایی

خواص ،تاثیر مصرف زینک بر زیبایی

روی (زینک)به‌عنوان ترمیم‌کننده‌ی بافتی و پوستی شناخته‌شده وبر زیبایی تاثیر به سزایی دارد. این ماده در سلول‌های سراسر بدن یافت می‌شود و اثر استفاده زینک بر زیبایی خیلی زیاد می باشدو برای فعالیت  دستگاه ایمنی ضروری است. کسانی که مبتلابه زخم‌های پوستی‌اند جهت ترمیم و بازسازی سریع‌تر نیاز به مقدار روی بیشتری دارند هم‌چنین افراد مبتلابه آلرژی و التهاب پوستی اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند. هم‌چنین مصرف روی در بهبود ریزش مو به اثبات رسیده است.

تاثیر مصرف زینک بر زیبایی
تاثیر مصرف زینک بر زیبایی پوست مو

قرص زینک ( روی ) که نمونه رایج آن در ایران بانام زینک پلاس شناخته می‌شود، یک مکمل غذایی است که خواص و تاثیر فروان  زینک بر روی زیبایی می شود وحاوی عنصر روی و برخی از ویتامین‌ها از قبیل گروه ب و است.بنا بر تحقیقات و گزارش‌های مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می‌باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن‌ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.قرص زینک(زینک پلاس) می‌تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه‌های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می‌شود.کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایش‌های خون تشخیص می‌دهد. به یاد داشته باشید همان‌طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می‌شوند ازدیاد آن‌ها نیز باعث اختلال در متابولیسم و ایجاد مشکلات جدی می‌گردد ازاین‌رو توصیه اکید می‌کنم قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی و یا دارو حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهتر است که با مشاوران ما در مرکز پوست و مو آبنوس این مشاوره هایی تخصصی را گرفته تا بتوانید تا پوست شاداب و جوان داشته باشید .

عملکرد و نقش روی در بدن چیست ؟

روی(زینک) یکی از عناصر مهم و ضروری است که نقش‌های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می‌کندو همچنین خواص و تاثیر مصرف زینک بر زیبایی بسیا چشمگیر بوده ، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

سیستم ایمنی :

روی (زینک) برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول‌های سفید خون(WBC) می‌کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را بر عهده‌دارند، به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری‌های ویروسی و عفونی مانند سرماخوردگی است. خواص ،تاثیر مصرف زینک را دوچندان می کند.

تولید پروتئین :

هر آنچه در بدن از پروتئین ساخته می‌شود نیازمند روی(زینک) است، این شامل اکثر سلول‌های بدن از قبیل DNA و RNA، آنزیم‌ها، بسیاری از هورمون‌ها ازجمله هورمون‌های جنسی هست،که از علائم کمبود روی در مردان می‌توان به کاهش میل جنسی اشاره کردکه خواص ،تاثیر مصرف زینک را افزایش می دهد، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم‌های گوارشی به میزان کافی تولید نمی‌شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می‌کنند.

تولید کلاژن و کراتین :

بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته‌شده و همان‌طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورداستفاده قرار می‌گیرد ازاین‌رو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود و یا به شکل مکمل غذایی (زینک پلاس، قرص زینک) دریافت کنید.مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته‌شده است، ریزش موها، نازکی تارهای مو می‌توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.با استفاده استفاده صحیح  خواصوتاثیر مصرف زینک بر روی مو را شاهد خواهید بود

برای اینکه اطلاعات جالبی از کلاژن و نقش آن در سلامت پوست بدانید برروی لینک کلیک نمایید.

سیستم بینایی :

غلظت بالایی از روی در چشم‌ها وجود دارد و برای فعالیت سیستم بینایی و حفظ سلامت بخش‌های مختلف آن ازجمله قرنیه و غیره ضروری است. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند افراد مسنی که از مکمل‌های روی، سلنیوم، ویتامین A و E به میزان کافی استفاده می‌کنند تا 60 درصد کمتر به مشکلاتی از قبیل آب‌مروارید مبتلا می‌شوند . متابولیسم

مواد غذایی : روی با سایر مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین‌های ب کمک به تولید آنزیم‌های گوارشی، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن‌ها به انرژی می‌کنند که در اصطلاح به آن متابولیزم مواد غذایی گفته می‌شود

مقابله با استرس :

از نقش‌های دیگر روی کمک به غدد فوق کلیوی برای فعالیت و تولید هورمون‌ها است، یکی از ده تا وظایف غدد فوق کلیوی کنترل و واکنش به استرس است، حین استرس بدن به مصرف مقادیر زیادی از روی، منیزیم، ویتامین‌های ب5، ث، ب1 و ب6 می‌پردازد. یکی دیگر از علائم کمبود روی عدم کنترل استرس هست.

مقدار نیاز روزانه بدن به روی :

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلی‌گرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلی‌گرم و کودکان 2 الی 5 میلی‌گرم روی نیاز دارند.حاملگی، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند.

 

علائم کمبود زینک در بدن :

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری‌های عفونی و ویروسی
تأخیر در بهبود زخم‌ها
جوش و آکنه، خارش و آلرژی‌های پوست
ریزش مو و نازک شدن تارهای مو
ناتوانی جنسی در مردان
از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی
ضعف و کمبود انرژی
لکه‌های سفید رنگ زیر ناخن ها
تأخیر در رشد کودکان و نوجوانان

منابع غذایی حاوی روی( زینک ) :

تاثیر مصرف زینک بر زیبایی
تاثیر مصرف زینک بر زیبایی روی مو و پوست

بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارت‌اند از: گوشت گاو و گوساله، بادام‌زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف، تخم کدو و به میزان کمتر روی در تخم‌مرغ، اسفناج، نخودفرنگی و قارچ یافت می‌شود.خواص ،تاثیر مصرف زینک بر زیبایی بسیار مفید بوده و هست سعی نمایید از این مواد غذایی استفاده نمایید تا در زیبایی شما تاثیر چشمگیر تری داشته باشد.
برای اینکه شما بتوانید به مطالب کامل تری از مواد غذایی برای تقویت مو می توانید از چه بخوریم مو تقویت شود؟ استفاده نمایید و همچنین برایمعرفی چند ماده غذایی جهت تقویت ریشه موها برای شما جالب باشد نگاه نمایید .

مکمل‌های روی( زینک ) :

همان‌طور که اشاره شد زینک پلاس(قرص زینک) مکمل روی رایج در ایران است، شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن‌ها مشکل است و قرص آن برای بزرگ‌سالان مناسب است.توجه داشته باشید مصرف طولانی‌مدت و یا دوز بالای مکمل‌های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می‌شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم‌خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می‌گردد.دوز و مدت‌زمان مصرف مکمل‌های روی باید توسط پزشک مشخص گردد. روی بر زیبایی پوست  بسیار مفید بوده و هست

زینک برای افزایش سلامت پوست:

مورد تایید است  .روی برای انواع بیماری‎های پوست مفید بوده و هست (از جمله آکنه، زگیل، روزاسه، اگزما، پسوریازیس، ملسما و شوره‎ی سر). در افراد مبتلا به آکنه، افرادی که قرص زینک (استفاده از روی به صورت خوراکی)استفاده کردند در مقایسه با گروه‎های دارو نما بهبودی چشمگیری را تجربه کردند.
آزمایشات بالینی در بیماران مبتلا به زگیل‎های ویروسی منجر به از بین رفتن زگیل‎ها به طور کامل و برای اکثریت افرادی شد که قرص زینک را مصرف کردند. روی در درمان هرپس سیمپلکس (زگیل تناسلی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس 1 و 2) اثر مشابهی دارد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *