راز جوانی با تغذیه

راز جوانی با تغذیه

یکی از راه های بسیار مهم برای داشتن زندگی سالم و حس جوانی، تغذیه است. دسته ای از مواد غذایی برای بدن مفید تر هستند، آشنایی با خواص و ارزش غذایی این مواد به ما کمک خواهد کرد که با رازهای سالم ماندن و جوانی بیشتر آشنا شویم. در این مقاله ۴ ماده غذایی که باعث جوان و سالم ماندن بدن می شوند را به شما ارائه می دهیم.

۱ . رسوراترول : این ماده ی غذایی بسیار مهم که در انگور قرمز و سفید ، زغال اخته و بادام زمینی به طور فراوان یافت می شود. باعث سلامت قلب و مانع از لخته شدن خون و گسترش سرطان و همچنین مانع از چروک شدن پوست می شود.


۲ . اسیدهای چرب و امگا ۳ : این ماده ی غذایی که در ماهی ، گردو و بذر کتان به طور فراوان موجود می باشد با کاهش کلسترول خون وجلوگیری از حملات قلبی و کمک به درخشان شدن پوست باعث سالم تر و جوان تر شدن شما می شود.


۳ . آنتی اکسیدان ها : این ماده ی غذایی که در اسفناج ، توت فرنگی ، زغال اخته ، کلم پیچ ، دانه ی کدو تنبل، تمشک ، آلو و کشمش به طور فراوان یافت می شود آسیب پذیری بدن نسبت به سرطان را بسیار کاهش داده و التهابات بدن را بسیار کم می کند و همچنین باعث روشن شدن پوست می گردد.

۴ . کو آنزیم ۱۰ : کو انزیم آنتی اکسیدانی قوی است که به طور فراوان در پسته ، گردو ، ماهی خال مخالی ، قزل الا و ساردین یافت می شود و این انتی اکسیدان علاوه بر کمک به افزایش سلامت قلب ، ریه ، کبد، طحال و کاهش سردردهای میگرنی تا ۵۰ درصد ، باعث کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست نیز می گردد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *