شادابي پوست با بيوتين

شادابي پوست با بيوتين


بیوتین یک قسمت مهم در آنزیم های متابولیز کننده ی چربی و سایر مواد مغذی است. بیوتین به صورت مکمل در مواردی مانند ریزش مو و شکستگی ناخن ها و …. تجویز میشود. هم چنین نقش مهمی در سلامت مو ایفا می کند.

مطالعات محققان نشان مي دهد که ويتامين بيوتين، سبب سلامت و شادابي پوست، مو و ناخن مي شود و به حفظ سلامت عمومي بدن کمک مي کند .

بيوتين يکي از ويتامين هاي محلول در آب است. گاهي اين ويتامين با نام هاي ويتامين B7 يا ويتامين H نيز شناخته مي شود. در ادامه مطلب به برخي از مهم ترين خواص اين ويتامين اشاره مي شود.

به سلامت ناخن، پوست و مو کمک مي کند

بيوتين سبب مي شود که بدن کراتين بيشتري توليد کند. کراتين پروتئيني است که در رشد مو، ناخن و بهبود پوست نقش دارد. بنابراين با استفاده از مکمل هاي اين ويتامين يا مواد غذايي که به طور طبيعي حاوي بيوتين است ، مي توان شاهد تغييرات مثبتي در پوست و مو بود.نتايج تحقيقات نشان مي دهد، ضخامت ناخن افرادي که از مکمل هاي بيوتين استفاده مي کنند، ۲۵ درصد بيشتر از زماني است که به مقدار کافي بيوتين دريافت نمي کنند.

به حفظ سلامت زنان باردار کمک مي کند

کمبود بيوتين در ميان زنان باردار بسيار شايع است. نتايج تحقيقات نشان مي دهد که کمبود اين ويتامين در دوران بارداري، مي تواند احتمال رشد غير طبيعي جنين را افزايش دهد. استفاده از مکمل هاي اسيد فوليک به زنان باردار توصيه شده است؛ در اين گزارش آمده است که مصرف روزانه ۳۰ ميکروگرم بيوتين، به همراه اسيد فوليک، کمبود بيوتين بدن را جبران مي کند.

براي بيماران ديابتي مفيد است

مطالعات نشان مي دهد که مصرف بيوتين به همراه کروم، قند خون بيماران مبتلا به ديابت نوع ۱ و ۲ را کاهش مي دهد؛ همچنين استفاده از بيوتين، مقاومت به انسولين را در بيماران مبتلا به ديابت نوع ۲ کاهش مي دهد و سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش مي شود و متابوليسم بدن را افزايش مي دهد.

مواد غذايي زير منبع غني ويتامين بيوتين محسوب مي شود:

زرده تخم مرغ *جگر *بادام زميني

گندم *هويج *برگ چغندر *انواع توت

*آجيل *پنير چدار

*ماهي آزاد *آواکادو *تمشک *گل کلم

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *