گریپ فروت مفید برای لاغری

گریپ فروت مفید برای لاغری


گریپ فروت از بهترین میوه های خوراکی برای سلامتی ماست. می توانید از این میوه برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن کمک بگیرید. این میوه سرشار از ویتامین سی می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است. گریپ فروت دارای خواص زیادی است. یکی از مهم ترین خواص این میوه تاثیر آن بر روی وزن است. مصرف گریپ فروت باعث لاغری می شود که در ادامه با جزئیات بیشتری به این مسئله می پردازیم.

برای لاغر شدن گریپ فروت را وارد رژیم غذایی خود کنید

گریپ‌ فروت می‌تواند سفید، زرد، صورتی و حتی قرمز باشد و مزه ترش یا شیرینی داشته باشد. اما اغلب اوقات یک گریپ‌ فروت تازه ترکیبی از زرد و صورتی است و طعم و مزه‌ای شیرین و ترش دارد. مهم نیست انتخاب شما کدام رنگ از گریپ‌ فروت باشد، نکته حائز اهمیت این است که کالری آن کم اما سرشار از طعم و مواد مغذی عالی برای حفظ سلامتی بدن شما است. کافی است روزانه تنها نیمی از یک گریپ‌فروت را میل کنید تا مطمئن باشید حداقل نیمی از ویتامین C لازم برای بدن‌تان را دریافت کرده‌اید.

اگر می خواهید لاغر شوید، گریپ فروت بخورید

به طور میانگین هر گریپ فروت حدود ۲۲۶ گرم آب و حدود ۱۰۰ کالری دارد. سعی کنید ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی آب گریپ‌فروت بنوشید تا کمک موثری برای کاهش وزن‌تان باشد. مصرف این نوشیدنی باعث می‌شود اشتهای کمتری برای خوردن غذا داشته باشید و در نتیجه کمتر بخورید و لاغر شوید. حتی یک لیوان کوچک هم می‌تواند کارساز باشد اما باید در نظر داشته باشید تنها مصرف گریپ‌ فروت نمی‌تواند باعث کاهش وزن‌تان شود. برای لاغر شدن، شما نیاز دارید کالری کمتری نسبت به نیاز روزانه‌تان دریافت کنید و چربی بیشتری بسوزانید.

اما با قرار دادن گریپ‌فروت در یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توانید سریع‌تر به هدف نهایی‌تان دست پیدا کنید. ویتامین C درون گریپ‌ فروت یکی دیگر از فاکتورهای موثر و مورد توجه برای استفاده ابزاری از این میوه خوشمزه به منظور لاغری است. با انجام تحقیقات بسیاری در این زمینه نهایتا مشخص شد، گریپ‌ فروت میزان انسولین بدن را کاهش می‌دهد، آن هم نه به مقدار زیادی بلکه به میزان اندکی. اما همین تغییر اندک میزان انسولین هم باعث می‌شود بدن شکر و چربی زیادی در خود ذخیره نکند و شما چاق نشوید.
در حقیقت میزان بالای انسولین باعث می‌شود مغز احساس ضعف و گرسنگی کند و درخواست انرژی بیشتری برای فعالیت بدن داشته باشد. نکته مهم دیگری که گریپ‌ فروت را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند میزان فیبر بالای این خوراکی طبیعی و در عین حال کم کالری است. فیبر برای بدن غیر‌قابل هضم است و با انباشته شدن آن درون روده سیستم گوارش عملکرد بهتری برای دفع راحت‌تر و سریع‌تر مدفوع خواهد داشت. علاوه براین، گریپ‌ فروت یک خوراکی با کالری منفی به حساب می‌آید و این بدان معناست که در مقایسه با کالری موجود در گریپ‌فروت، بدن برای هضم آن کالری بیشتری می‌سوزاند.

حتی اگر گریپ‌فروت را به منظور لاغری در رژیم غذایی خود گنجانده‌اید، بهتر است همراه با مصرف آن از یک رژیم‌ غذایی کم‌کالری پیروی کنید و هم‌زمان تمرینات ورزشی مناسب هم داشته باشید. توصیه می‌شود خانم‌ها به طور میانگین ۱۲۰۰ کالری در روز و آقایان ۱۸۰۰ کالری مصرف کنند. دقت داشته باشید میزان دقیق کالری مصرفی برای یک فرد بسته به میزان متابولیسم و شرایط جسمانی او متغیر و متفاوت است.مصرف گریپ‌ فروت می‌تواند موجب تداخل دارویی با بعضی از داروهای خاص شود. آب گریپ‌ فروت می‌تواند باعث جذب بیشتر بعضی از داروها ‌شود و این موضوع می‌تواند با سمی شدن آن در بدن گاه بسیار خطرناک باشد.

مصرف گریپ فروت و تداخل دارویی:

البته در مواردی هم با تاثیر بر روی جذب کمتر داروها ممکن است دارو اثربخشی لازم را از دست بدهد و مصرف دارو تاثیر مناسب خود را نداشته باشد. مصرف داروهایی مثل داروهای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، داروهای مخصوص پیوند اعضاء و داروهای ضد افسردگی و استرس از این قیبل داروهایی هستند که در صورت مصرف هم‌زمان آن‌ها با گریپ‌فروت حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت امکان از این میوه شگفت‌انگیز برای کاهش وزن یا سایر فواید آن استفاده کنید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *