توصیه هایی برای آب کردن چربی ران

توصیه هایی برای آب کردن چربی ران


خانم ها نیستند که فقط از انباشته شدن چربی در نواحی ران ابراز ناراحتی دارند بلکه برخی از آقایون هم از این مشکل احساس خوشایندی ندارند، در این مقاله بنا بر توصیه متخصصان تناسب اندام و بدنسازی مورادی را ذکر خواهیم کرد تا با رعایت آن از اضافه شدن چربی به این مناطق جلوگیری شود.

چرا زنان چربی‌های خود را در ناحیه ران ذخیره می‌کنند؟

زنان قبل از رسیدن به یائسگی، بیشتر چربی‌های بدن خود را در ناحیه ران و باسن ذخیره می‌کنند. اینکه بیشتر زنان چربی را به این شکل در بدن خود ذخیره می‌کنند، بدلایل تکاملی است. هنگامی که زنان ساکن غار بودند، این نوع ذخیره سازی چربی اغلب به آن‌ها کمک می‌کرد خود را از قحطی و خشکسالی نجات دهند. در طول دوران بارداری و شیردهی، بدن نیازمند ۱۰۰۰ کالری اضافی در روز است. بنابراین زنانی که چربی خود را در نواحی باسن و ران ذخیره کرده‌اند، به آسانی می‌توانستند از مزایای کالری اضافی این چربی‌ها بهره مند شوند. این توانایی ذخیره سازی چربی در نواحی باسن و ران از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. به همین خاطر نیز، کاهش چربی این نواحی کار بسیار دشواری است.

بر روی نوشیدنی‌های خود تمرکز کنید

مطمئن شوید که به هنگام تمرین کردن آب رسانی کافی به بدن خود داشته باشید. تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. پزشکان معمولا نوشیدن 2 لیتر آب را در روز پیشنهاد می‌کنند. از نوشیدن نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه های غلیظ شده خودداری کنید. تمامی این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر زیادی قند هستند و کالری بالایی وارد بدن می‌کنند.

چای بنوشید

تا جایی که می‌توانید از چای طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید. چای سبز منبع عالی از آنتی اکسیدان است و انرژی کمتری وارد بدن خواهد کرد. چای به ازای هر لیتر یک الی دو کالری دارد.

قبل از خوردن بنوشید

ترفند خوبیست که یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از وعده غذایی خود بنوشید. این کار باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید و تا جایی که می‌توانید، کمتر بخورید. همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید

کربوهیدرات را به طور کامل حذف نکنید، زیرا بدن شما به انرژی نیاز دارد. کربوهیدرات موجود در بدن باعث آزاد شدن انسولین بیشتر در بدن می‌شود. بدن نسبت به آزادسازی زیاد انسولین پاسخ می‌دهد و آن را به گلوکز تبدیل می‌کند. همین امر موجب می‌شود، بدن مقدار زیادی چربی در خود ذخیره کند. غذاهایی که در رژیم غذایی کم کربوهیدراتی باید خورده شود، شامل گوشت، ماهی، سبزیجاتی با برگ سبز و پنیرهای فرآوری نشده است. بهتر است از خوردن موادی همچون پاستا و نان خودداری شود.

برای اینکه شما وزن کم کنید، بدن شما باید انرژی بیشتری بسوزاند. شما بهتر است دریافت چربی خود را بین ۳۵ و ۶۰ گرم در روز محدود نمایید. همچنین می‌توانید ۱۷۰ تا ۲۴۰ گرم از کربوهیدرات‌ها را در روز مصرف نمایید. اگر بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از ورزش‌هایی که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید، نتیجه مورد نظر خود را خواهید گرفت. پس ناامید نشوید و به راه خود ادامه دهید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.