راه های افزایش وزن

راه های افزایش وزن

افرادی زیادی برای افزایش وزن و سایز بدن خود تلاش می کنند اما باید به این نکته توجه کرد که هرگونه افزایش و یا کاهش وزن در بدن نیاز به این دارد که انرژی در بدن دارای توازن باشد، یعنی اگر میزان انرژی دریافتی از انرژی مصرفی ما در طول روز بیشتر باشد بدن به تدریج به سمت افزایش وزن خواهد رفت و یا اگر برعکس باشد باعث کاهش وزن می شود.

در این مقاله راهکارهایی برای افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه افزایش وزن توضیح داده شده است.

مایعات زیاد مصرف کنید

مایعات زیاد مصرف نمائید، مایعاتی از قبیل نوشیدنی های پروتئینه، آب میوه ها و شیر بهترین توصیه برای افزایش وزن است.

در طول روز حتما نان مصرف کنید

مصرف نان در برشهای کوچک در طول روز به همراه مقداری کره و عسل و یا خامه میتواند برای افزایش وزن شما بسیار مفید باشد.

میوه ها و سبزیجات فراموش نشود

میوه هایی با تراکم بیشتر همچون موز، آناناس، سیب را نسبت به میوه های آبکی مانند پرتقال، هندوانه، آلو و توت بیشتر مصرف نمائید.

افزایش مصرف روغن

در حین غذا خوردن به صورت های مختلف از روغنهای سالم همچون روغن زیتون، روغن بادام، روغن خرما، روغن نارگیل استفاده نمائید و همچنین به غذای خود همیشه مقداری کره هم اضافه نمائید.

سوپهای خامه ای بخورید

برای افزایش وزن بجای سوپ های سبزیجات و غلات از سوپ های خامه ای استفاده کنید.

غذاهای خوشمزه و اشتها آور مصرف کنید

از غذای های خوشمزه استفاده نمائید. این مواد غذایی میتوانند باعث افزایش مصرف مواد غذای گردند و اشتهای شما را برای غذا خوردن بهبود دهند. بعضی از مواد غذایی مانند سس مایونز و روغن زیتون با اضافه شدن به سایر مواد غذایی از جمله گوشت میتوانند باعث بهبود مزه آنها گردند.

تمرین مقاومتی انجام دهید

مهم نیست آقا هستید یا خانم. انجام تمریناتی که به صورت مقاومتی صورت می گیرند میتوانند باعث بهبود سایز و تناسب اندام مفید در بدن شما گردند. این تمرینات را هرگز فراموش نکنید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.