هدایت لیپوساکشن در جهت کاهش وزن

هدایت لیپوساکشن در جهت کاهش وزن


اگرچه روش جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد ولی با این روش جراحان می توانند چربی بیشتری را نسبت به روش های قبل خارج کنند.
حداکثر چربی جهت خروج از شکم طبق پروتوکل علمی 5 لیتر چربی است. فرد میتوان به شکل تخصصی تر چربی را طی لیپوساکشن خارج کرد زیرا نمایه توده بدن میزان چربی بدن فرد را نسبت به قد و وزنش تخمین می زند بر اساس تحقیقات متخصصین در 15 سال قبل افرادی که BMI بالاتری دارند به شکل کاملا ایمن تری می توان از بدن آنها چربی بیشتری خارج کرد.
در حقیقت به شکل باورنکردنی لیپوساکشن پروسه ایی ایمن است. ولی خارج کردن میزان چربی بیش از 10 پوند از یک فرد به وزن 130 پوند نسبت به فرد 230 پوندی پروسه ایی متفاوت است لذا بر اساس توده بدن بایستی چربی را خارج کرد.
طبق امار در سال 2014 در آمریکا 2011000 زن و مرد تحت عمل لیپوساکشن قرار گرفتند که نسبت به سال قبل 5% افزایش یافته بود و نسبت به جراحی زیبایی بینی و سینه در رتبه سوم قرار گرفت.
بیشتر موارد لیپوساکشن را زنان تشکیل می دهند و حدود 10 تا 15 % مراجعین آقایان هستند این جراحی سرپایی بوده و مراجعین در همان روز به منزل باز می گردند، و به دلیل وجود زخمهای کوچک بلافاصله بعد از عمل می توانند راه بروند و بسیاری از مردم در عرض 1 تا 2 هفته به فعالیتهای روزمره باز می گردند. طبق بررسیهای انجام شده خطرات این عمل بسیار اندک است و در کمتر از یک نفر در هر 1000 نفر رخ می دهد.
در مطالعه ای که بر روی 4500 مریض لیپوساکشن انجام شد هیچ مرگ و میری دیده نشد و فقط 1.5 % عارضه مشاهده شد که عوارض جدی نبودند.
هرچقدر میزان چربی خروجی بیشتر باشد احتمال افزایش عوارض بیشتر است.
متوسط خروج چربی در طی لیپوساکشن 4.5 پوند است و در صورتی که بیش از 11 پوند چربی خارج شود احتمال بروز عوارض وجود دارد.
و این وابسته به BMI فرد نیز هست که هرچقدر بالاتر باشد فرد قادر است خروج چربی بیشتری را تحمل کند.
محققین معتقدند علاوه بر در نظر گرفتن شاخص توده چربی بدن در هر فرد بایستی به ریسک فاکتورهای شخصی وی نیز برای خارج کردن چربی توجه کرد. زیرا به هر حال خارج کردن چربی خالی از خطر نیست.
براساس بررسی های FDA عوارض شامل عفونت –لخته های چربی در ریه احتمال پارگی ارگان های داخلی و حتی در مواردی نادر مرگ نیز می باشد.
بر اساس مطالعات میزان مرگ یک مرگ در هر 100.000 لیپوساکشن است. ولی FDA این میزان را 20 تا 100 نفر در هر 100.000 نفر پیش بینی کرده است.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *