از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید

از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید

از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید

از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید: پیتزا، هات داگ، سیب زمینی سرخ کرده و کاپوچینو خوراکی هایی بوده اند که علاقه مندیم آن‌ها را استفاده نماییم. ولی آیا این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در زمان مصرف بسیار بالا، می‌توانند به پوست ما آسیب زیادتری وارد کند ؟

برای اینکه متوجه شویم از کدام غذاها اجتناب نموده و یا آن‌ها را در حد اعتدال استفاده فرماییم، از رژیم غذایی بدست امده لیزا میکوس (از خدمات کامل تغذیه‌ای لورا سیپلو) استفاده کردیم.

1. کافئین

ما بسیار زیاد به کافئین اعتماد نموده تا ما را بیدار نگه دارد و خستگی روز را کم کند. ولی شبیه تمام کالاهای مصرفی، استفاده کافئین بخشهای منفی نیز دارد.

بعضی از کسانی که نسبت به دیگران، به کافئین حساسیت بیشتری دارند و امکان دارد حتی بعد از مصرف میزان پایینی از آن عارضه های جانبی ناخواسته‌ای مثل بیقراری و اشکالات خواب را تجربه نمایند. این موضوع چه ربطی با پوست شما ایجاد نموده؟

زمانی که در طول شب به مقدار مشخصی استراحت نکرده اید، پوست‌تان مشکلات مهمی را از خود بروز دهد زیرا در زمان خواب عمیق، سلول‌های سطح پوست درحال ترمیم شدن می باشند.

اگر در شب کمتر بخوابید و یا به دلیل استفاده بسیار زیاد کافئین نمی توانید بخوابید، پوست‌تان کسل به نظر می‌رسد.

میکوس می‌گوید: (پوست خشک موجب بیشتر شدن خطوط و چین و چروک می‌شود.) همچنین، هنگامی پوست شما بسیار خشک می‌شود، غدد چربی می‌توانند با ایجاد روغن بسیارزیاد از حد طبیعی از خود واکنش بروز می دهند.

با نوشیدن میزان برابر آب مرتبط با کافئین، می‌توانید با این اشکال مبارزه نمایید”. استفاده چقدر کافئین، بیش از حد است؟ طبق گفته کلینیک مایو، حداکثر 400 میلی‌گرم کافئین در روز برای بیشتر بزرگسالان سالم، بی‌خطر بوده و تقریباً برابر میزان کافئین موجود در چهار فنجان قهوه دم کرده می باشد.

2. الکل

الکل می‌تواند (در حالت استفاده بیشتر از حد) در کم آبی بدن و در نتیجه پوست، نقش داشته باشد و موجب شده پوست شما دچار رنگ پریدگی می شود. میکوس می‌گوید: “بعد از مصرف الکل، پوست شما کسل دیده شده و چین و چروک‌ها بیشتر بروز داده می‌شود که تمام مشکلات کم آبی است!”

از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید
از این خوراکی ها اجتناب نمایید تا پوستی خوب داشته باشید

3. غذاهای بسیار فرآوری شده

غذاهای بیشتر فرآوری شده مثل غذاهای یخ زده عموما از جهت سدیم فراوان غنی می باشند. میکوس می‌گوید: “همچنین، این مواد غذایی امکان دارد بدون مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشند.
ترکیبی از سدیم زیاد و میزان کم آب در این مواد غذایی می‌تواند منجر به تشکیل خشکی پوست و علاوه بر این پوست پف کرده شود. از رژیم غذایی ایجاد شده از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید تا فیتون‌ها، ویتامین‌ها و آب مورد نیاز بدنتان تأمین گردد.

4. کالباس گوشت و هات داگ

کالباس‌های گوشت و هات داگ‌ها، دارای طعم خوشمزه هستند، به خاطر میزان زیاد سدیم مضر شناخته می شوند. میکوس می‌گوید: “استفاده بسیار سدیم می‌تواند باعث حبس شدن آب شود و موجب می‌شود پوست شما کسل و پف کرده به نظر برسد.
انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کندافراد بالغ بیش از 1500 میلی‌گرم سدیم در روز مصرف نکنند. میکوس توصیه می‌کند: “در هر حال به یاد داشته باشید که برچسب غذایی را برای مقدار سدیم چک کنید.”

5. غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی بالا هستند

تحقیقات بدست آمده از مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی دیده شده است که رژیم‌های حاوی شاخص گلیسمی زیاد توانسته آکنه را شدیدتر نماید.
به حالت مشابه، یک مطالعه تصادفی کنترل شده و نشان داده شده در ژورنال آمریکایی مرتبط با تغذیه بالینی در سال 2007 می گوید که یک رژیم غذایی ایجاد شده با شاخص گلیسمی پایین می‌تواند ظاهر علامت های آکنه را بهتر کند.
مواد غذایی با شاخص گلیسمی زیاد به کربوهیدرات‌های ساده تقسیم می‌شوند. این موردها دارای شربت ذرت با فروکتوز بالا (موجود در سودا)، کاپ کیک، نان سفید و شکر می باشد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.