افزایش رشد مو با بهبود تغذیه

افزایش رشد مو با بهبود تغذیه

افزایش رشد مو با بهبود تغذیه

افزایش رشد مو با بهبود تغذیه:کمتر کسی یافت می‌شود که برای موهایش اهمیت قائل نباشد یا شکل آن‌ها را در نظر نگیرد. مخصوصا با زیادشدن سن، افراد بسیاری به فکر تقویت موی سر با تغذیه می‌افتند! زیرا زندگی سالم برای آنها در اولویت قرار می‌گیرد.

اگر هنوز جوان هستید، از اکنون به فکر اصلاح روش زندگی‌تان برای رشد موهایتان باشید تا اثراتش را در طولانی مدت ببینید و از آن گروه کسانی باشید که حتی در میانسالی موهای پر و سالم دارند.

نکته قابل توجه اینجا بوده که آگاه باشید موهای شما در هر ماه حدود 0.5 اینچ (1.25 سانتی متر) و سالانه 6 اینچ (15 سانتی متر) رشد می کند. سرعت رشد مو به گزینه هایی مثل سن، سلامتی، ژنتیک و رژیم غذایی وابسته است.

اگرچه نمی‌توانید عواملی مثل سن و ژنتیک را تغییر دهید، ولی رژیم غذایی چیزی است که می‌توانید آن را کنترل کنید. همچنین، مصرف رژیم غذایی بدون مواد مغذی خوب می‌تواند موجب ریزش مو شود. برعکس برای تقویت موی سر با تغذیه، مواد خوراکی بسیاری کارآمد هستند که در این مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع مناسبی از پروتئین و بیوتین است، 2 ماده مغذی که رشد مو را بهبود می بخشد.

مصرف پروتئین موردنیاز برای رشد مو لازم بوده چون فولیکول‌های مو زیادتر از پروتئین ساخته شده‌اند. یکی از دلایل شایع ریزش مو کمتر از حد بودن پروتئین است.

بیوتین برای تولید پروتئین مو به اسم کراتین ضروری است، به این خاطر مکمل‌های بیوتین عموما برای رشد مو به بازار عرضه می شوند و پرطرفدار هم هستند!

تخم مرغ علاوه بر این منبع مناسبی از روی، سلنیوم و دیگر مواد مغذی سالم برای مو است. همچنین تخم مرغ خیلی عالی است، تمام این دلایل موجب می‌شود برای تقویت موی سر با تغذیه، تخم مرغ در صدر جدول باشد!

تقویت مو با توت فرنگی

آنتی اکسیدان‌ها به نگهداری از فولیکول‌های مو در مقابل آسیب مولکول‌های مضر به اسم رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. این مولکول ها به شکل طبیعی در بدن و محیط یافت می شوند.

علاوه بر این بدن از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می کند، کلاژن پروتئینی بوده که به تقویت مو کمک می‌کند تا از حالت شکنندگی و شکستن آن جلوگیری نمایید. اغراق نیست که گفته شود زیاد شدن کلاژن، کلید راز جوانی است!

همچنین ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا آهن را از رژیم غذایی جذب کند. کاهش آهن، موجب ریزش مو می‌شود. بعد با استفاده خوراکی‌های دارای ویتامین C می‌توانید به تقویت موهای سرتان کمک کنید.

تقویت مو با اسفناج

ویتامین A به غدد پوست کمک می‌کند تا سبوم تولید کنند. این ماده روغنی به مرطوب نمودن پوست سر برای سالم نگه داشتن مو کمک می‌کند.

اسفناج علاوه بر این یک منبع مناسب گیاهی آهن می باشد که برای رشد مو ضروری است. آهن به سوخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را به بدن انتقال دهند تا سوخت و ساز بدن شما را تامین نموده و به رشد و ترمیم مو کمک کند.

سیب زمینی

سیب زمینی منبع قابل قبولی از بتاکاروتن است. بدن این مخلوط را به ویتامین A تبدیل می‌کند که با سلامتی مو مرتبط است و موجب ساخت سبوم شده و در کل موجب براق و درخشان شدن موهایتان می‌شود.

همینگونه، ویتامین A می‌تواند سرعت رشد مو را زیادتر کرده و ضخامت مو را بیشتر کند.

افزایش رشد مو با بهبود تغذیه
افزایش رشد مو با بهبود تغذیه

آجیل

آیا کسی هست که از مصرف آجیل‌ها لذت نبرد ! فرض نمایید همراه با این لذت بتوانید برای تقویت موی سرتان هم روی مواد خوراکی لذیذ و سودمندی مانند آجیل سرمایه گذاری کنید ! پیشنهاد شگفت انگیزی به نظر می‌رسد.

آجیل‌ها طیف بسیاری از ویتامین‌های گروه B، روی و اسیدهای چرب لازم را دارا می‌باشند. کمبود هر یک از این مواد خوب با ریزش مو در ارتباط هست.

آجیل ها علاوه بر رشد مو، فایده های گوناگونی هم در سلامتی شما دارند. آن‌ها در کم شدن التهابات و خطرات مربوط به بیماری‌های قلبی هم توصیه می‌شوند.

تمام این‌ها آجیل‌ها را به یکی از خوراکی های پرطرفدار تقویت موی سر با تغذیه کرده است.

فلفل دلمه

فلفل دلمه‌ای منبع خیلی خوبی ویتامین C است که امکان دارد به رشد مو کمک کند.

متوجه شدیم که ویتامین C به ساخت کلاژن کمک نموده و توانسته موجب تقویت تارهای مو شود. علاوه بر این یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از رشته‌های مو در مقابل استرس اکسیداتیو حفاظت می‌کند.

استرس اکسیداتیو هنگامی ایجاد می‌شود که رادیکال‌های آزاد بر سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن غلبه کنند. این کار به ریزش مو و سفیدی مو ارتباط دارد.

فلفل دلمه‌ای منبع عالی ویتامین A هم بوده که به تولید سبوم و رشد مو کمک می‌کند.

سویا

مطالعات می گویند که محتویات یافت شده در دانه‌های سویا موجب رشد مو می‌شوند. یکی از این مخلوط ها اسپرمیدین بوده که در دانه‌های سویا بسیار پیدا می شود.

یک مطالعه بر روی 100 فرد سالم نشان داد که یک مکمل غذایی مربوط به اسپرمیدین فاز رشد مو فعال را به اسم فاز آناژن بیشتز می‌کند. هرچه فولیکول مو در مرحله آناژن باقی بماند، رشد آن نیز زیادتر خواهد شد

با این حال، تحقیقات در مورد اسپرمیدین و رشد مو نسبتاً جدید است، بنابراین قبل از توصیه متخصصان بهداشت در مورد مصرف اسپرمیدین، ​​مطالعات بیشتری لازم است.

گوشت

گوشت یک ماده اصلی در رژیم غذایی خیلی از کسانی است و غنی از مواد مغذی است که امکان دارد به رشد مو کمک کند.

پروتئین وجود داشته در گوشت به رشد مو کمک کرده و در بازسازی و تقویت فولیکول‌های مو تاثیر دارد.

گوشت، سرشار از حالتی آهن بوده که به آسانی قابل جذب است و مرتبط به ریزش مو با کم شدن آهن هم که همچنین نیازی به تکرار ندارد!

آنچه می‌خورید می‌تواند اثر زیادی در سلامت موهای شما داشته باشد. پس تقویت موی سر با تغذیه را باید جدی بگیرید!

کمبود مواد مغذی خوب مانند ویتامین‌ها A ، C ، D و E، روی، ویتامین‌های گروه B آهن، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امکان دارد رشد مو را اهسته کرده و یا حتی موجب ریزش مو شود.

خوشبختانه، اصلاح کمبود هر یک از این مواد مغذی ممکن بوده به درمان ریزش مو کمک کرده و سرعت رشد مو را بیشتر کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.