برطرف کردن پف چشم

برطرف کردن پف چشم

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد مشاهده سیاهی و پف چشم است، ده روش خانگی برای برطرف کردن پف چشم را در این مقاله برای شما عزیزان شرح خواهیم داد

1. سیب زمینی: یک سیب زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم هایتان قرار دهید. طوری سیب زمینی ها را روی چشم هایتان بگذارید که نواحی پف کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که 20-15 دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم هایتان کمتر می شوند.

2. شیر:اگر پف کردگی زیر چشم هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک هایتان بگذارید و بگذارید 30-20 دقیقه آنجا بماند. این به چشم هایتان برای حفظ آب کمک می کند و همچنین خنکشان می کند.

3. روغن:در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای 20 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم هایتان کمک می کند.

4. خیار: خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای 25 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. با خنکی فوق العاده خیار روی چشم هایتان حسابی ریلکس کنید و چُرتی بزنید. این کار به آرام کردن ذهنتان هم کمک می کند و خواص ضدالتهاب خیار پف کردگی بافت های زیر چشم را هم کاهش می دهد.

5. چای کیسه ای خنک:اگر عجله دارید، می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید. دو عدد چای کیسه ای را برداشته و در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت 30-25 دقیقه آنها را روی چشمانتان بگذارید. دراز بکشید و کمی استراحت کنید. سپس چشم ها و صورتتان را با آب خنک بشویید و پوستتان را خشک کنید.

6. آب یخ و قاشق:پف زیر چشم ها را می توانید با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل کاهش دهید. قاشق ها را در آب یخ خنک کنید و بعد روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا احساس کنید کمی از پف کردگی از بین رفته است.

7. سفیده تخم مرغ:چند عدد سفید تخم مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم هایتان بزنید. این کار باعث می شود ناحیه دور چشم هایتان کشیده تر شده و کمتر پف کرده به نظر برسد. بگذارید سفیده تخم مرغ 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.

8. چای سبز کیسه ای: بگذارید چای سبز های کیسه ای که در آب خنک خیس شده اند 15-10 دقیقه روی چشم هایتان بمانند. خواص طبیعی این چای های گیاهی موجب برگرداندن پف زیر چشم ها به حالت طبیعی خود می شود

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *