درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی

درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی

درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی

درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی: چنانچه در آینه به موهایتان خیره شده‌اید و فکر می‌کنید که از وقتی ۴۰ ساله شده‌اید، چه اتفاقی برای موهایتان افتاده، یک مطالعه جدید، پاسخ این پرسش را دارد. بخاطر تحقیقات قبلی، می‌دانیم که جنس مو با گذشت زمان، نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شود و حالا یافته‌های جدید نشان می‌دهد که با وارد شدن یک زن به 40 سالگی و 50 سالگی ، کوتیکول مو نیز شکننده‌تر می‌شود و باعث می‌شود که موها بیشتر، مستعد شکستگی و خشکی شوند.

دکتر نیکول راجرز، استادیار بالینی پوست در دانشگاه تولان می‌گوید: این نوع آسیب، نتیجه کاهش توانایی بدن در ترمیم خودش است. در 20 یا 30 سالگی ، بدن(بویژه موهای شما)آسیب‌های بیرونی را نسبتا سریع، ترمیم می‌کند. اما وقتی وارد 50 یا 60 سالگی شوید، مو خیلی سریع‌تر در هم می‌شکند و بافت بیرونی آن، با سرعت کمتری ترمیم می‌شود. در نتیجه پوشش داخلی مو نسبت به همان آسیب‌های بیرونی که قبلا نگهداری می‌شد، آسیب پذیر می‌شود.

دانشمندان دانشگاه گیفو در ژاپن، الیاف موی ۱۲۱ خانوم ۱۰ تا ۷۰ ساله را جمع‌آوری کردند و فهمیدند که در زنان کمتر از ۴۰ سال، نشانه‌هایی از آسیب به لایه بیرونی مو را نشان داد نوعی آسیب که بخاطر صدمات مداوم و روزانه موها بوجود می‌آید ــ(استفاده از ابزارهای آرایشی داغ بر روی مو، قرار گرفتن در معرض محیط اطراف و . . . ). اما بعد از ۴۰ سالگی، این آسیب، عمیق‌تر می‌شود و به پوشش داخلی مو به نام “اندو کوتیکول” می‌رسد.

درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی
درمان موهای آسیب دیده در 40 سالگی

اما وقتی موهایتان کاملا خشک و دچار موخوره شدند، نباید دست روی دست بگذارید. کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش آسیب موهایتان انجام دهید :

دقت کنید

برای آرایش موها از موادی استفاده کنید که حاوی سیلیکون(Silicone) یا دایمتیکون باشند تا تارهای مو را بپوشانند و علاوه بر پرتر و ضخیم‌تر نشان دادن مو، از ساقه موها نگهداری کنند. قبل از استفاده از وسایل حرارتی برای آرایش موها، با استفاده از یک اسپری محافظ حرارتی، موها را آماده کنید. راجرز توسعه می‌ نماید از ابزارهای حرارتی که درجات گرمایی مختلف دارند استفاده کنید و آنها را روی پایین‌ترین حرارت ممکن، بگذارید. هنگام استفاده از سشوار، کلاهک آن را حداقل 15 سانتی متر، دورتر از موهایتان نگه دارید و همچنین از کم ترین درجه حرارت سشوار استفاده کنید.

رژیم غذایی

برای تقویت مو از داخل، راجرز توصیه می‌کند که خانم‌ها، ۴۰ تا ۴۶ گرم پروتئین در روز مصرف کنند(برای مصرف این مقدار، بدون نیاز به مکمل ) زیرا ریشه تارهای مو از پروتئین ساخته شده. به همراه آن ، آهن کافی(حدود ۱۸ میلی گرم در روز برای زنان زیر ۵۰ و ۸ میلی گرم برای زنان بالای ۵۰)نیز بخورند.

 رنگ مو

تا جایی که ممکن است موهایتان را کمتر رنگ کنید(به این دلیل که اکسیدان به مو اسیب می زند). از سایه رنگ‌هایی استفاده کنید که به دکلره نیاز نداشته باشند یا بجای روشن کردن کل موهایتان،‌هایلایت‌های تکه‌ای را انتخاب کنید. راجرز می‌گوید: فرایندهای شیمیایی قوی که برای روشن کردن موی قهوه‌ای به رنگ بلوند پلاتینی بکار می‌روند، موها را بیشتر متخلخل می‌کنند و در معرض شکستگی قرار می‌دهند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.