دستگاه ليزر co2

دستگاه ليزر co2

دستگاه ليزر co2 :بافت هدف آن آب بوده كه می توان با تنظيمات دقيق هم در لايه برداري و هم در ایجاد برشهاي جراحي از آن استفاده کرد .اين ليزر در ناحيه مادون قرمز عمل ميكند كه چشم انسان قادر به ديدن چنين طول موجي نميباشد .جهت راحتي كار پزشك از يك ليزر كمكي كه داراي طول موج در ناحيه مرئي ميباشد استفاده ميگردد. ليزر اخير را اصطلاحا ليزر راهنما ميگويند .در يك طراحي اپتيكي مناسب هر دو طول موج قرمز و مادون قرمز به صورت موازي و منطبق بر يكديگر از دستگاه ليزر خارج ميشوند .آنگاه پزشك ميتواند با دنبال كردن مسير نور مرئي به درستي كار خود را انجام دهد .اين نوع ليزر ميتواند با تمركز در ايجاد برش در جراحي ها موثر باشد و يا با پالسهاي كوتاه در پاكسازي پوست كمك كننده باشد و يا با اضافه كردن يك scannerبه بازوي آن در يك منطقه مشخص از پوست كه داراي خال و لكه مي باشد، به راحتي پاكسازي نمود .

دستگاه ليزر co2 براي لايه برداري از سطح پوست و شكستن رشته هاي فيبري زير جلدي كاربرد دارد.برهمين اساس در مواردي كه جوشگاه هاي سطحي يا اسكارهاي پوست وجود دارد از دستگاه ليزر co2 براي ترميم محل هاي اسكار پوست استفاده ميشود

دستگاه ليزر co2 از طريق برداشتن لايه سطحي پوست ميتواند در برداشتن ضايعاتي از قبیل:

خالها و توده های سطحی پوست
زگیلهای مختلف در نواحی متفاوت بدن
زوائد گوشتی دور گردن و زیر بغل (Skin Tag)
لکه های زبر و تیره رنگ روی پوست و کک و مک
اسکار به جای مانده از آبله مرغان و سالک و گاهی اسکار گودرفته آکنه
نقش داشته باشد.

لیزر co2 و برداشتن خال:

خال را از ریشه برمی دارد و مانند جراحی عمل می کند که حتی جای بخیه هم از خود باقی نمی‌ گذاردco2لیزر البته خال‌های عمیق و برجسته که گاهی مو هم روی آن وجود دارد، بعضی اوقات به دلیل ملاحظاتی در یک جلسه از عمق برداشته نمی‌ شوند، چون امکان باقی ماندن جای خال به صورت گودشدگی وجود دارد در چنین مواقعی بهتر است طی جلسه ترمیم که در هفته های آینده صورت میگیرد ضایعه را به طور کامل حذف کرد.

نکاتی که قبل از برداشتن خالها توسط لیزر(یا هر وسیله دیگری) باید مورد توجه قرارگیرند:

مهم‌ ترین و اولین قدم برای برداشتن خال ‌ها این است که حتما به وسیله پزشک و با معاینات بالینی و تشخیصی، از نظر خوش ‌خیم یا بدخیم بودن به طور کامل بررسی شوند.

* اگر حتی از نظر زیبایی می‌ خواهید خالی را بردارید باید نکاتی را در نظر بگیرید که اولین آن تغییرات بدن شما در روند ترمیم زخم‌ هاست. اگر به محض این که در بدن تان زخمی ایجاد می ‌شود، جای آن زخم باقی می‌ ماند و حتی در محل آن گوشت اضافه ایجاد می‌ شود، حتما به پزشک تان بگویید.

* درباره خال ‌های ناحیه لب فوقانی، چانه، گردن، روی بازوها و سینه که برای تشکیل گوشت اضافی مستعدترند، پزشک شما باید آگاه باشد

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *