رفع چاقی صورت

رفع چاقی صورت

گاهی اوقات برای لاغرکردن صورت درگیر رژیم های لاغری و ورزش می شوید اما پس از کاهش وزن به آن میزان مورد نظر خودتان از چاقی صورتتان کاسته نمی شود در این صورت است که می توانید از روش های پزشکی و زیبایی از همان ابتدا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. در این مقاله روش های پزشکی و زیبایی برای کاهش چاقی صورت شرح داده شده است.

اولتراسوند

یکی از روش های درمان چاقی صورت روش اولتراسوند است که با استفاده از جریان انرژی ، ذخیره‌های چربی روی صورت شمارا به مایع تبدیل می‌کند. این روش بر اساس این حقیقت کار می‌کند که بافت چربی به اندازه بافت پیوندی عروق یا رشته‌های عصبی اطراف آن، محکم نیست. سپس چربی به‌طور طبیعی توسط بدن شما دفع می‌شود یا بعد از یک برش کوچک از داخل بدن شما خارج می‌شود که منجر به رفع چاقی صورت و لاغر شدن صورت می گردد.

تزریق بوتاکس

یک روش کم تهاجمی برای لاغر کردن صورت، استفاده از روش تزریق بوتاکس است. استفاده از بوتاکس در ماهیچه‌های مخصوص جویدن در دو طرف صورت شما می‌تواند به‌طور ویژه‌ای مؤثر باشد، ازآنجایی‌که آن ماهیچه‌ها از استخوان گونه مستقیم تا پایین فک امتداد دارند. بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات، برای باریک کردن صورت کمک می‌کند، همچنین از تحلیل عضلات ناشی از استفاده نامناسب جلوگیری می‌کند. ازآنجایی‌که ماهیچه‌های مخصوص جویدن، یک ناحیه وسیع از گونه‌ها و غبغب را پوشش می‌دهد، این درمان می‌تواند کاملاً مؤثر باشد و نسبت به حذف چربی وابسته به گونه (حذف چربی باکال) تهاجم کمتری دارد.

عوارض جانبی بالقوه تزریق بوتاکس به این عضلات شامل دشواری در جویدن است اما از آنجایی که شما عضلات زیاد دیگری در همان منطقه دارید به شما کمک می‌کنند که این مشکل زیاد به نظر نرسد. بعلاوه اگر شما مقدار زیادی آدامس بجوید و یا خیلی غذا بخورید که باعث حرکت ماهیچه‌های مخصوص جویدن شود، اثر بی‌حس کردن عضلات ناشی از بوتاکس بسیار سریع‌تر محو خواهد شد.

کشیدن پوست صورت با لیزر

بیشتر بیماران بازندگی‌های پرمشغله به دنبال درمان‌های کم تهاجمی با مدت استراحت کمتر برای بهبود حالت صورت خود و از دست دادن چربی صورت و گردن هستند. لیزر برای کمک به کشیدن پوست گردن و صورت، برای بیمارانی که مایل به سفت کردن پوست و بافت‌های زیر صورت و گردن خود هستند، یک انتخاب بی‌خطر، مؤثر و هیجان‌انگیز است.

در افراد مناسب برای این روش، آب کردن مقدار کمی از چربی برای صاف کردن خطوط و گرم کردن بافت‌های زیرین برای سفت کردن پوست، همان نتیجه‌ای است که به دنبال آن هستند.

لیفت و کشیدن پوست صورت

لیفت و کشیدن پوست صورت یک روش جراحی برای رفع چاقی گردن و صورت است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در طول عمل لیفت صورت، پوست اضافی و بافت چربی از اطراف گردن و فک برداشته می‌شود. این روش درمان چاقی گردن نسبت به روش لیپوساکشن باعث زخم‌های جراحی قابل‌ملاحظه‌تری می‌شود و زمان بهبودی طولانی‌تری دارد. این جراحی احتمال عوارض بیشتری دارد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش نیمه تهاجمی مورداستفاده برای از بین بردن چربی صورت است. یک برش سطحی بر روی صورت که در نواحی که کاهش چربی موردنظر است، ایجاد می‌شود و پس از تزریق بی‌حسی موضعی و منقبض کننده‌های رگ‌های خونی ، چربی اضافی به خارج مکش می‌شود. لیپوساکشن خطر عفونت، زخم‌های سطحی، انسداد جریان خون و تورم را به همراه دارد. لیپوساکشن فقط می‌تواند مقادیر محدودی از چربی را در طی هر عمل بزداید.

لیپوساکشن صورت می‌تواند مقادیر بسیار اندکی از چربی زیر چانه و فک را تخلیه کند و از دست دادن آن مقدار اندک چربی مانند این است که وزن شما چندین پوند کاهش‌یافته است. لیپوساکشن صورت می‌تواند همراه دیگر تکنیک‌های زیبایی مانند لیفت صورت یا برجسته کردن چانه انجام شود.

اگر شما غبغب دارید یا اطراف پایین صورت شما گوشتالو است می‌توانید کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن صورت باشید.

عملکرد

لیپوساکشن صورت معمولاً تحت یک آرام‌بخش سبک به همراه بی‌حسی موضعی یا احتمالا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. برش‌های کوچکی داخل چین‌های طبیعی زیر چانه یا فک اعمال می‌شود. جراح چربی را می‌شکند و با استفاده از یک کانال (لوله نازک) چربی را از طریق همان برش به خارج مکش می‌کند. گاهی اوقات از روش تامسنت استفاده می‌شود که در آن محلول استریل نمکی، لیدوکائین (بی‌حس‌کننده) و اپینفرین (تنگ‌کننده عروق برای کاهش خونریزی) در محل موردنظر جهت داشتن سطحی صاف‌تر برای مکش، تزریق می‌شود. در پایان این روند، برای بستن برش‌ها از بخیه استفاده می‌شود و پانسمان می‌گردد.

بهترین افراد برای این روش کسانی هستند که به دنبالی راهی برای رهایی از چربی‌های اضافی ناحیه زیر گونه‌های خود هستند. این روش، ازنظر جای زخم‌ها و پوست اضافی بعد از عمل جراحی، مناسب افرادی است که پوست الاستیک و قابل ارتجاعی‌تری دارند. اگر قابلیت ارتجاعی پوست خود را از دست داده‌اید، برای دستیابی به بهترین نتایج به درمان‌های دیگری مانند لیفت صورت برای سفت و محکم کردن دوباره پوست خود نیاز دارید. متخصصین ما با توجه به نیازهای شما بهترین روش‌های جراحی که برایتان مناسب است را به شما توصیه می‌کنند.

حذف چربی وابسته به گونه یا باکال (جراحی کاهش گونه)

بسیاری از مردم از گونه‌های خود به دلیل گرد و گوشتالو بودنشان شکایت دارند. این به دلیل چربی گونه است که به‌عنوان چربی باکال یا وابسته به گونه نامیده می‌شود.

چربی‌های وابسته به گونه لایه‌هایی از چربی هستند که به قسمت پایین گونه اضافه می‌شوند. این «گونه‌های چاق» یا «گونه‌های موش خرمایی» می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

حذف چربی باکال (وابسته به گونه)، جراحی کاهش گونه نیز نامیده می‌شود و راه‌حل مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند سایز گونه‌های خود را کوچک کنند. حذف این لایه‌های چربی می‌تواند گونه‌ها را باریک‌تر و صورت را برجسته‌تر کند و می‌تواند به افراد کمک کند که یک ظاهر تراشیده و قوس‌دار داشته باشند.

این روش معمولاً سرپایی انجام می‌شود و حدوداً یک ساعت به طول می‌انجامد. در طول حذف چربی باکال، بیماران معمولاً تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرند. جراح یک برش به طول حدوداً ۲ تا ۳ سانتی‌متر بین گونه‌ها و لثه‌ها از بالای دومین دندان آسیاب بالایی به سمت پشت دهان ایجاد می‌کند. برش، لایه پوششی فیبری و فیبرهای ماهیچه اصلی گونه (ماهیچه لپ) را باز می‌کند.جراح به‌وسیله ایجاد فشار خارجی زیر استخوان گونه، باعث می‌شود که چربی گونه‌ای از راه آن برش خارج شود و سپس به‌وسیله انبر جراحی چربی را برمی‌دارد.

بعدازاینکه چربی تجمع شده برداشته شد، جراح برش را می‌بندد. جراحان ممکن است لیپوساکشن صورت را نیز برای حذف لایه‌های چربی از گونه انجام دهند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *