روش های نگهداری سلامت پوست

روش های نگهداری سلامت پوست

روش های نگهداری سلامت پوست

روش های نگهداری سلامت پوست: برای سلامت و زیبایی بسیار پوستتان، باید این نکات را تا انتها رعایت کنید.

1.نگران کرم ضدآفتاب دور چشم نباشید

پوست زیر چشم نازک و حساس می باشد و زمانی در معرض خراب کردن نور خورشید هستید، کرم ضدآفتاب توانسته باعث سوزش چشم شود، خوب است که شما یک عینک آفتابی استاندارد گرفته و عینک تان را در زیر نور افتاب استفاده کنید.
گرابر گوشزد کرده عینک آفتابی حتما 99 تا 100 درصد نور خورشید را انعکاس دهد (اگر روی عینک نوشته شده محافظ نور فرابنفش و درصدی دارا نباشد، غیرقابل قیول می باشد)

2.فقط دو بار در روزصورتتان را بشویید

به گفته امی گرابر، متخصص بیماری‌های پوستی و استادیار قسمت پوست در دانشگاه پزشکی بوستون، بسیاری از خانم‌ها هر روز 4 یا 5 بار صورت خود را می‌شویند، اما مطالعات گفته اند 2 بار در روز قابل قبول می باشد.

شستشوی زیادتر باعث شده پوست شما چربی طبیعی را از دست بدهد . گرابر گفته بعضی از ذرات سطح بردار موجود در اسکراب‌ها قادر هستند موجب خراش‌های میکروسکوپی روی پوست بشوند .

میکروبیدها توانایی این را دارند برای ما ضرر داشته باشند(به تازگی معلوم شده که به طرز افزایشی اقیانوس و دریاچه‌های بزرگ را آلوده کرده و امکان دارد لایه سموم را که در ماهی می‌خوریم زیاد کند) گرابر گفته: لیف حمام خیلی خوب سلول‌های مرده بدن، کثیفی و آرایش را از بین میبرد.

3.مدل خوابیدن محبوبتان را کنار بگذارید!

تنها 14 درصد از مردم به پشت می خوابند ، زمانی که می فهمند بهترین روش برای مانع شدن از چین و چروک صورت می باشد!

به گفته دکترنیوهاس: خوابیدن به پهلو یا روی شکم (به ترتیب 63درصد و 16 درصد) دلیل چین و چروک‌های صورت که به بالش فشار داده شده است.اگر به خاطر داشتن مشکلاتی اعم از خروپف، نفس‌تنگی در خواب و… نتوانسته به پشت بخوابید یک بالش ابریشمی بگیرید.

روش های نگهداری سلامت پوست
روش های نگهداری سلامت پوست

4.مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر کنید.

مصرف درست میوه و سبزیجات برای سلامت بدن لازم می باشد. تحقیقات می گویند افرادی که میوه و سبزیجات رنگی یعنی با رنگدانه فراوانی استفاده می کنند سلامت و جذابیت زیادتری دارند.

دکتر الیسا زید ، متخصص تغذیه نشان می دهد: میوه و سبزیجاتی که دارای کاروتینوئید(نوعی ویتامین) هستند(مثلا هویج، فلفل قرمز، کدو)، توناژ زرد، قرمز و نارنجی پوست را بیشتر می‌ کنند.

طبق تحقیقی که در ژورنال تخصصی تغذیه در آمریکا چاپ شده است: کسانی که مخصوصا ویتامین C بسیار استفاده می‌کنند، کمتر گرفتار چین و چروک و خشکی پوست و  ترک پوست (به خاطر مواد مغذی برای افزایش کلاژن) هستند .

متخصصان پیشنهاد کرده 4.5 پیمانه در روز از میوه و سبزیجات استفاده نمایند زمانی که میانگین مصرف خانم‌ها فقط حدود 2.5 پیمانه می باشد.

5.گردن و سینه را فراموش نکنید

متخصصات پوست اعتقاد دارند که زیادترین و بدترین آسیب دیده شده از آفتاب روی سینه است.

به گفته دکتر بروک جکسون، هروقتی که سینه شما در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، کرم ضد آفتاب مصرف کنید . اگر از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های دیگر برای صورتتان استفاده می‌کنید، کرم را روی گردن و سینه خود نیز بزنید.

6.مراقب تشعشعات آفتاب باشید

طبق نظر دکتر ایزاک نیوهاس، جراح بیماریهای پوستی و درماتولوژیست در UCSF، تیشرت رنگ روشنupf (فاکتور محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش) کمی در حدود 5 یا 7 دارا می باشند. تلاش کرده لباسی انتخاب کنید که از ورود اشعه به داخل جلوگیری کند.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.