سلامت پوست، مو و نقش کلاژن

سلامت پوست، مو و نقش کلاژن

سلامت پوست، مو و نقش کلاژن

سلامت پوست، مو و نقش کلاژن: کلاژن (collagen) شامل میکسی ازآمینو اسید ها است که داخل همه ی بافت ها وجود دارد. این ماده پایه بصورت طبیعی داخل بدن ساخته می‌شود که با افزایش سن، شتاب و بازدهی ساخت آن کم می شود.

 

شخص کلاژن (collagen) را به صورت تمام و کمال جذب نمی‌کند و استفاده از تکمیل کننده ای که قادر است به طور دایرکت رشد سلامت و استخوان ها را التیام دهد، اعتقاد اشتباهی است. وظیفه بدن تفکیک کلاژن (collagen) در سیستم تغذیه به آمینو اسید هایی است که بدن در هر مکانی که به آن نیاز دارد، استفاده می‌کند، اما بصورت خودکار پوست براقی را برای شما فراهم نمی کند؛ مصرف تکمیل کننده ها قادر است تحریک کننده تولید کلاژن (collagen) باشد.

 

?پوست و مو

استفاده از تکمیل کننده های خوراکی و عملکرد آن به افزایش ساخت آن در بدن به قطعیت نرسیده ، اما می توانیم با استفاده از موادی که تحریک کننده تولید کلاژن (collagen) مرغوب در لایه مخصوص هستند، ساخت آن برای نگهداری تازگی و سلامت پوست را تسهیل کنیم.

با زیاد شدن سن ، سطح عادی کلاژن (collagen) در بدن کم می شود که منطق مناسبی برای استفاده کردن از تکمیل کننده ها حساب می‌شود. این مواد که به پشتیبانی و زیاد شدن پروتئین‌ مو یاری می‌کند، از ریزش مو جلوگیری کرده، رشد مو را افزایش می دهد و موهای سفید را به دلیل حمایت از شکل سالم فولیکول (Follicle) مو، مکانی که رنگ ‌دانه ساخته می‌شود، کاهش می‌دهد. تکمیل کننده ها ثابت نموده اند که در تراپی موهای خشک و شکننده هم به دلیل تامین رطوبت مو خیلی تاثیرگذار هستند.

 

?سبک زندگی و رژیم

استفاده از تکمیل کننده ها کافی نیست. ویتامین C (Vitamin C) و کلاژن (collagen) باید در کنار یکدیگر استفاده بشوند، چون در صورتی که سطح ویتامین C (Vitamin C) در بدن بسیارکم شود، کلاژن (collagen) به مقدار لازم ساخته نمی شود. علاوه برعوامل طبیعی کم شدن ساخت کلاژن (collagen) در بدن به دلیل کهولت سن، سبک زندگی مدرنیزه همچون استرس هم می تواند قابلیت بدن در ساخت کلاژن (collagen) را کم کند.

بیشتر بخوانید:پوست مو نکات مراقبت برای انواع پوست ومو

?انواع

نوع اول نود درصد بافت ها را تشکیل داده و بهترین انتخاب برای پوست است. نوع دوم با غضروف ارتباط دارد،. نوع سوم در پروتئین فیبری در استخوان و بافت‌ های هم بند قرار دارد.

بیشتر بخوانید:بهترین ماسک خانگی پوست و مو

سلامت پوست، مو و نقش کلاژن
سلامت پوست، مو و نقش کلاژن

?منبع تامین

قرص‌ حاوی تا 1g کلاژن (collagen) داخل هر قرص است و می تواند شامل ویتامین C (Vitamin C) هم باشد که به ساخت کلاژن (collagen) افزوده در بدن یاری می دهد. مایع و پودر قابل دسترسی هستند و برای اشخاصی که در مصرف قرص مشکل دارند انتخاب جایگزین حساب می‌شوند. چنانچه گیاهخوار هستید، تکمیل کننده های مختص گیاهخواران وجود دارد که حاوی میکسی از آمینو اسید ها، عصاره‌ گندم و ویتامین‌ هستند. با انواع گوشت حیوانی هم می توان کلاژن (collagen) دریافت کرد.

مشاوره با آبنوس
مشاوره با آبنوس

?موادی در تکمیل کننده های کلاژن (collagen) که باید پرهیز کنیم

در حالتی که میکس ویتامین C (Vitamin C) و اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) برای افزودن فایده های تکمیل کننده کلاژن مناسب است، بعضی از مواد هستند که باید دوری کنیم که می شود به آرژنین (Arginine) و گلوکوزامین (Glucosamine) اشاره کرد. در حالتی که خودبخود دارای فایده هستند، ارزش اندکی برای تکمیل کننده ها دارا هستند و باعث افزایش هزینه خرید می شوند. از خرید تکمیل کننده های دارای موادی همچون مالتودکسترین (Maltodextrin)، قند، روغن‌ و مصنوعات خودداری کنید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *