صبح بهتر است دوش بگیریم یا شب؟

صبح بهتر است دوش بگیریم یا شب؟

به نظر شما بهتر است صبح دوش بگیریم یا شب؟ شاید شما آن دسته از افرادی باشید که صبح بعد از بیدار شدن از خواب دوش گرفته و یا جزو افرادی باشید که شب قبل از خواب. اما برای اینکه بدانیم صبح بهتر است یا شب مقاله زیر که متخصصان راجع به آن توضیح داده اند می تواند برای شما مفید باشد.

صبح دوش بگیرید…

اگر پوست چربی دارید

به عقیده ی متخصصان دوش صبحگاهی برای افرادی که پوست چربی دارند مفیدتر است. به خاطر اینکه مازاد سموم تولید شده در طول شب از بدن زدوده شده و منافذ پوستی باز می شوند.

اگر اهل ابتکار عمل هستید

به عقیده ی محققان دانشگاه هاروارد، دوش صبحگاهی شبیه نوعی مدیتیشن است. گرفتن دوش با شروع صبح باعث می شود که مغز آرامش پیدا کرده و آماده ی فعالیت بیشتری شود. این کار باعث افزایش ابتکار عمل افراد خلاق می شود.

اگر صبح زود ورزش می کنید

افرادی که عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شده و ورزش کنند لازم است که بعد از ورزش، دوش بگیرند. در غیر این صورت تمام روز باید بوی بد بدن خود را تحمل کنند و دیگران را نیز آزار دهند.

شب دوش بگیرید …

اگر پوست خشکی دارید

افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنند. چون پوست در طول خواب احیا شده و علاوه بر آماده شدن برای روز، کرم های مرطوب کننده را نیز بهتر جذب خود می کند.

اگر بیخوابی دارید

اگر به سختی به خواب می روید، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنید. به عقیده ی محققان American Academy of Sleep Medicine دوش شبانه باعث آماده کردن بدن برای خوابی آرام می شود.

اگر بعد از کار ورزش می کنید

اگر بعد از کار به باشگاه ورزشی می روید و یا خودتان ورزش می کنید، بهتر است قبل از خواب دوش بگیرید. این کار علاوه بر بهداشتی بودن، باعث افزایش ترشح آندورفین (آرامبخش طبیعی بدن) نیز می شود.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *