مراقبت از پا نحوه نگهداری از آن در طول بارداری

مراقبت از پا نحوه نگهداری از آن در طول بارداری

مراقبت از پا نحوه نگهداری از آن در طول بارداری

مراقبت از پا نحوه نگهداری از آن در طول بارداری ، پاهای ما متحمل وزن سریع و تغییرات هورمونی می شوند ، بنابراین عاقلانه است که با آنها هرچه بیشتر مراقب باشید ، حساس و محبت آمیز رفتار کنید .

 

لئوناردو داوینچی یک بار پا را “شاهکار مهندسی و یک اثر هنری” توصیف کرد. اما برای بیشتر ما ، پاهای ما آخرین چیزی است که به آن توجه می کنیم – یعنی تا رسیدن بارداری و ناگهان شروع به تغییر (و درد) از همه نوع غیر منتظره می کنند.

البته مقصر اصلی افزایش وزن است . به خانم های با اندازه متوسط ​​توصیه می شود در دوران بارداری بین 10.30 کیلوگرم تا 16 کیلو گرم  وزن اضافه کنند ، که اگرچه سالم و ضروری است ، اما فشار زیادی را نیز به اندام تحتانی از جمله پا وارد می کند.

سپس مقدار کمی هورمون اضافی تولید شده مانند پروژسترون و ریلکسین وجود دارد که به شل شدن رباط ها در آماده سازی برای زایمان کمک می کند. این رباط های شل نسبت به حالت عادی بیشتر در معرض آسیب هستند ، به خصوص در پاها و پشت. متخصصین متخصص اطفال موافق هستندکه: “تغییرات در بدن و پاهای شما کاملاً شوکه کننده است.” “شما اغلب متوجه خواهید شد که ، به دلیل تغییرات ، دیگر هیچ یک از کفش های معمولی شما مناسب نیست و برای برخی از زنان ، شش ماه می آید ، آنها حتی نمی توانند بهمراقبت از پا های خود برسند.

برای متخصصین، آماده سازی مهم است. “بسیاری از زنان در سه ماهه اول خود به من می آیند و ما فقط از آنچه در مقابل آنها است صحبت خواهیم کرد. نکته مهم در دوران بارداری این است که پاها را در شرایط مناسب نگه دارید ، کفشی مناسب بپوشید و مایعات زیادی بگیرید و استراحت کنید.

اندازه بالا

اندازه بالا
اندازه بالا |کلینک تخصصی پوست و مو آبنوس

چیزی که واقعاً می تواند مادران آینده را غافلگیر کند این واقعیت است که پاهای آنها در حین بارداری اغلب می توانند به اندازه ای – یا حتی دو برابر بالا بروند. متخصصین می گوید: “این به این دلیل است که وزن بدن باعث می شود قوس پا فشرده شود و به نوبه خود ، پا را بلندتر و پهن می کند.” او توصیه می کند حداقل در یک جفت کفش بارداری سرمایه گذاری کنید.و مراقبت از پا های خود را شروع کنید.

واقعاً کمی شبیه لباس بارداری است. ممکن است مجبور شوید دو کفش مخصوص بارداری بخرید که ممکن است دیگر هرگز نپوشید ، اما برای راحتی بیشتر از آن ارزش دارد. ” او طرفدار انجام تحقیقات شما و سرمایه گذاری در مارک های آزمایش شده است که دارای برندهای گسترده ، راحتی و پشتیبانی قوسی خوبی هستند.

اگر در یک دفتر کار می کنید ، استفاده از یک جفت کفش راحت و راحت هنگام کار در پشت میز می تواند ایده خوبی باشد ، اما یک جفت کفش مجلسی مناسب برای زمان نیاز به ملاقات با مشتری یا شرکت در جلسات نگه دارید.مراقبت از پا

آیا کفش پاشنه بلند گزینه ای است؟

کفش پاشنه بلند ؟
کفش پاشنه بلند ؟|کلینیک پوست ومو آبنوس

جیلیان تصدیق می کند که برای برخی از خانم ها ، لباس هوشمند پوشیدن بخشی از کار آنها است و این شامل کفش پاشنه بلند نیز می شود. اما آیا آنها در دوران بارداری کاملاً منتفی هستند؟ “در مراحل آخر بارداری ، کفش های پاشنه بلند بسیار دشوار خواهد بود ، به این دلیل که تعادل بسیار سخت خواهد بود و در آنها راحت نخواهید بود. بهتر است به سراغ پاشنه کم بروید ، که کمی به شما لیفت می دهد ، اما از لرزیدن شما جلوگیری می کند. ”

بیش از حد و ادم (تورم)

استفاده از بیش از حد ، در غیر اینصورت کف پا صاف است ، جایی است که قوس فرد صاف می شود و هنگام راه رفتن پاهای او به داخل می چرخد. این بیماری اغلب به عنوان یکی از عوارض جانبی بارداری ذکر می شود و می تواند بسیار دردناک باشد ، اگرچه جیلیان می گوید این شرایط بسیار نادر است. اگر اتفاق بیفتد ، پزشک متخصص غدد پا برای شما می تواند کفی ارتزی را برای پوشیدن در کفش تجویز کند تا ناراحتی شما کاهش یابد.

از طرف دیگر تورم پا (ادم) بسیار شایع است.  شما وزن بسیار بیشتری تحمل می کنید و چند مایع اضافی در بدن خود دارید ، بنابراین برخی از تورم ها طبیعی است. ” او توصیه می کند که استراحت کافی داشته باشید ، و تا آنجا که ممکن است پاها و پاهای خود را بلند کنید: “حالت نیم نشسته” را روی کاناپه امتحان کنید ، و چند بالشتک زیر زانوها ، پاها و سر خود داشته باشید. این اجازه می دهد مایعات اضافی به داخل کلیه تخلیه شده و از سیستم خارج شوند. ”

با این حال ، اگر تورم شدید شد (به ویژه در پاها) متخصصین توصیه می کند با پزشک محلی خود تماس بگیرید. “تورم شدید می تواند نشانه ای از مشکلات فشار خون باشد ، بنابراین اگر شک دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.” مراقبت از پا

پاشنه های ترک خورده

پاشنه پا ها
پاشنه های ترک خورده |کلینیک تخصصی پوست ومو آبنوس

بیماری دیگری که زنان باردار اغلب از آن رنج می برند ، خشکی شدید پوست پا است. “کودک تمام مواد مغذی را از بدن شما می گیرد ، که می تواند منجر به ترک و خشکی شدید پا شود. نکته اصلی این است که حتما از لایه برداری ، ماساژ و مرطوب سازی پا و پاها استفاده کنید ، این امر باعث کاهش تجمع مایعات نیز می شود. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید ، خود را با جراح متخصص محلی خود رزرو کنید که پوست خشک اضافی را برای شما پاک کند. ”

گرفتگی عضلات پا و واریس

گرفتگی عضلات پا یکی دیگر از عوارض جانبی بسیار دردناک بارداری است. اگرچه متخصصان نمی توانند درمورد علت ایجاد توافق کنند ، اما برخی از پزشکان گمان می کنند که ممکن است ارتباطی با کم آبی و عدم تعادل الکترولیتی داشته باشند. مجدداً ، جیلیان استراحت و ارتفاع زیاد ناحیه پا را توصیه می کند. وی می گوید: “اگر گرفتگی عضلات بسیار شدید باشد ، ممکن است مشکلی در ناحیه عروقی وجود داشته باشد و من پیشنهاد می کنم به پزشک عمومی مراجعه کنید.”

رگهای واریسی نیز معمولاً در هنگام بارداری زنی ظاهر می شوند. باز هم ، اطمینان حاصل کنید که مایعات زیادی بنوشید و به طور منظم استراحت کنید. من همچنین توصیه می کنم جوراب شلواری ساپورت را که در قسمت پایین آن محکم تر است تا از ورود مایعات اضافی به پا جلوگیری کند. ”

نگه داشتن تلفن همراه

در حالی که ایستادن به مدت طولانی برای زنان باردار توصیه نمی شود ،  ورزش و تحرک را توصیه می کند: “شنا فوق العاده است ، زیرا وزن را از بدن می گیرد و به پشت اجازه می دهد استراحت کند. و البته پیاده روی نیز عالی است. ”

او می گوید دونده هایی که انتخاب می کنید لزوماً گران نیستند ، فقط راحت و با پشتیبانی خوب هستند. در نهایت ، جیلیان توصیه می کند همان کاری را انجام دهید که با آن راحت هستید ، اما با خود نیز مهربان باشید. “شما باید استراحت کنید ، به خصوص وقتی سنگین می شوید. بنابراین از آن آگاه باشید. ”

لاک ناخن یا ژل ناخن

لاک ناخن یا ژل ناخن
لاک ناخن یا ژل ناخن |کلینک تخصصی پوست ومو آبنوس

حتی رسیدن به پاها در دوران بارداری دشوار است ، اما برای بسیاری از خانم هایی که دارای ناخن های زیبا هستند ، وقتی بقیه اعضای بدن کمی کنترل می شوند ، می توانند آنها را شاد کنند. جیلیان همه موافق این امر است ، اما هر نوع ژل ناخن را هرچه نزدیکتر به موعد مقرر برسید هشدار می دهد.

“دلیل این امر به احتمال نیاز به عمل سزارین اورژانسی مرتبط است. اگر این اتفاق بیفتد ، شما اجازه استفاده از لاک رنگی را ندارید ، زیرا متخصص بیهوشی برای قضاوت در مورد اکسیژن رسانی باید بتواند ناخن را ببیند. اگر این یک لاک ناخن ژل است که باید برداشته شود ، این می تواند یک مشکل باشد. ”

وی اضافه می کند که لاک های ناخن ژل می توانند زمینه ساز ایجاد عفونت نیز باشند ، زیرا عفونت های قارچی ناخن می توانند در زیر لاک ایجاد شوند. اگر شک دارید ، در ماه آخر بارداری به یک لاک پاک کننده غیر ژلى بچسبید.

بیشتر بخوانید: رهایی از ترک پا

نکاتمراقبت از پا برای مادران جدید

1. اگر اندازه پای شما برای چند ماه پس از بارداری به حالت عادی باز نگردد تعجب نکنید. رسیدن به این مرحله 9 ماه طول کشیده است ، بنابراین ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا دوباره برگردد.
2. از بیرون رفتن و رفتن با کودک خود نترسید. پیاده روی به شما در از دست دادن وزن کودک کمک می کند و بیرون بودن در هوای تازه نه تنها برای بدن بلکه برای ذهن نیز مفید است.
3. در یک جفت دونده خوب سرمایه گذاری کنید ، ترجیحاً یک اندازه بزرگتر از اندازه کفش طبیعی شما. این به این دلیل است که در طول تمرین پا به طور طبیعی ورم می کند.
4. قبل از اینکه به کار برگردید به متخصص کایروپودیس خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که برای بازگشت به پایه های چوبی شکل بالا دارید!

منبع

everymum

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *