روش اتوماتیک کاشت مو در ایران(SAFER)

روش اتوماتیک کاشت مو در ایران(SAFER)

روش اتوماتیک کاشت مو در ایران(SAFER)

(Suction Assisted Follicular Extraction and Reimplantation):

روش جدیدتری كه از سال 2009 تحولی تازه در شیوه های كاشت مو ایجاد كرد، روش Automatic Follicular Unit Extraction می باشد كه برای نخستین بار در فرانسه انجام شد و با اختراع دستگاهی پیشرفته برای برداشت و كاشت مو استفاده از تكنیك مكش یا ساكشن را برای استخراج فولیكول های مو را امكان پذیر نمود. این دستگاه عیب سیستم های قبلی را که مبتنی بر سوراخ کردن و نفوذ تا عمق 6 میلی متری پوست برای استخراج گرافت ها بود، برطرف ساخت.

در تكنیك جدید كه به نام SAFER نامیده می شود،با استفاده از این دستگاه فولیكول های مو به همان روش FIT ولی باسرعت بالا و بدون دخالت دست یكی پس از دیگری از ناحیه ی دهنده استخراج می شوند. مزیت SAFER نسبت به FITدستی این است كه برخلاف آن نوك برنده و تیز پانچ به عمق پوست فرو نمی رود، بلكه پانچ های ظریفی كه بین 0.78 تا 1.25 میلی متر قطر دارند، در حال چرخش و مكش همزمان وارد قسمت بالایی پوست (حدود 3 میلی متر) شده و فولیكول مو بدون كمترین آسیبی جدا می شود.

مزیت بعدی این است كه همه ی گرافت ها در محفظه ی استریلی كه بر خود دستگاه تعبیه شده است، به طور اتوماتیك و بدون دخالت دست جمع آوری شده و پس از اتمام مرحله ی برداشت در جهت صحیح در ناحیه ی گیرنده كاشته می شوند و این استریل بودن و سرعت كار، دوام و بقای گرافت ها را بالا برده و خطر عفونت و عوارض بعدی تقریباً به صفر می رسد.

از سوی دیگر می توان به این نکته اشاره کرد که در روش FIT برای خارج كردن گرافت ها، معمولاً از پنس های ظریفی استفاده می شود كه علیرغم ظرافتشان باز هم احتمال آسیب رساندن به ناحیه ی زایای فولیكول را دارند و زمان بیرون ماندن فولیكول ها پس از برداشت از ناحیه ی دهنده نیز طولانی بوده و گاه تا چندین ساعت هم به طول می انجامد. به همین دلیل اكثر متخصصین پیوند مو شانس آسیب رسیدن و از بین رفتن 15 تا 20% فولیكول های برداشته شده را با روشFIT محتمل می دانند، حال اینكه با روش SAFER این عوارض وجود نداشته و براحتی می توان بقای گرافت ها را تضمین كرد.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *