عوامل طاسی در مردان

عوامل طاسی در مردان


ریزش مو در مردان یک از عواملی است که می تواند در یک دوره از زندگی باعث کاهش اعتماد بنفس شود و درگیری های ذهنی برای فرد یجاد کند، حال اگر افرادی که با این مشکل مواجه می شوند از علل آن آگاهی کافی برخوردار باشند تا حدی از نگرانی های خود را کاهش داده و به حل مشکل کمک کنند.

مهمترین علت طاسی سر ژنتیک می باشد. ریزش مو در حالت پیشرفته و در صورتی که چاره ای برای آن اندیشیده نشود ممکن است به طاس شدن منجر شود. به غیر از ژنتیک عوامل مهم دیگری در طاس شدن نقش مهمی دارند که در این مقاله به انها اشاره شده و روش های پیشگیری از آن توضیح داده میشود:

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب یکی از مهمترین علتهای ریزش مو و طاسی می باشد. استرس باعث تاثیرات منفی در سبک زندگی، رژیم غذایی، کم خوابی و فشار عصبی خواهد شد و باعث ریزش مو و در حالت های پیشرفته و ماندگار باعث طاسی سر میشود.

کم خونی

فقر آهن در بدن باعث بروز کم خونی میشود. کم خونی یکی از شایع ترین علت های ریزش مو و طاسی می باشد. خوردن مکمل های آهن باعث جلوگیری از کم خونی می شود. این بیماری با یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.

کمبود ویتامین B

یکی دیگر از علت های طاس شدن کمبود ویتامین B می باشد. داشتن رژیم غذایی سالم و خوردن روزانه میوه جات، سبزیجات و حبوبات باعث جلوگیری از کمبود ویتامین B خواهد شد. برای تشخیص میزان ویتامین B در بدن آزمایش خون می بایست انجام شود.

عفونت پوست

عفونت پوست سر یکی دیگر از علت های ریزش مو و می باشد. علت ان حمله باکتریها به ساختار اصلی پوست سر می باشد. توصیه میشود در صورت مشاهده زخم و یا عفونت در سر خود به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *