مراحل کاشت مو و انواع روش هاکاشت مو

مراحل کاشت مو و انواع روش هاکاشت مو

مراحل کاشت مو و انواع روش هاکاشت مو

ما در این مقاله به انواع روش های کاشت مو و مراحل کاشت مو و معرفی روشهای کاشت مو ،تاریخچه کاشت مو ،متد ها و روش های کاشت مو ،روش هاي كاشت مو و روش های کاشت موی سر و … می پردازیم

مراحل رشد مو بعد از کاشت مو
مراحل رشد مو بعد از کاشت مو چکونه است |کلینیک تخصصی پوست و مو آبنوس مشهد

معرفی کاشت مو

مراحل کاشت مو
مراحل کاشت مو |کلینک تخصصی پوست و مو آبنوس

کاشت مو یا پیوند موی طبیعی به عملی گفته میشه که فولیکولهای مو را از بخشی از سر یا بدن به بخش مورد نظر که دچار طاسی شده و انتقال می دهد . هر چند می توان از آن در موارد دیگری مثل کاشت ابرو کاشت ریش و کاشت مژه و طاسی های ناشی از جراحت یا سوختی های قبلی و… نیز استفاده نمود.
ارز آنجا که مو هایی برداشت شده به صورت 1تا 4 تایی رشد می کند هنگام کاشت مو نیز هر گرافت (واحد های فولیکولی مو )بین 1 تا 4 تار مو ممکن است .که هر چه گرافت های مو با تار های بیشتری داشته باشند حجم مو و پوشش بیشتر را به ما می دهند .

کاشت مو برای بعضی ها آرزو شده ما در اینجا اطلاعات کاملی می دهیم و بعد آرزو شما را برآورده می کنیم .

 

تاریخچه کاشت مو

تاریخچه کاشت مو
تاریخچه کاشت مو |کلینیک پوست و مو آبنوس

تاریخچه استفاده از بخش هایی از پوست سر که در آن بافتی از پوست سر به همراه منبع اصلی خونی به یک منطقه طاس کاشته شود ،به قرن 19 بر می گردد. در دهه 30 میلادی در ژاپن بر می گردد که آن موقع جراحان از گرافت های کوچک را بر می داشت اند .

و به کاشت ابرو یا مژه و … می کاشتند که برای طاسی مو مورد استفاده قرار نمی گرفت .در آن زمان مورد توجه نبود این کار و بعد آسیب جنگ جهانی دوم به کشور آن ها  تکنولوژی و پیشرفت های خود را در غرب پنهان می کردند .

عصر مدرن کاشت مو

کهدر اواخر دهه 50 بود عصر مدرن کاشت مو در جهان غرب شروع شد .زمانی که یک متخصص پوست به نام نرمن ارنریش با استفاده از به کار گریری گرافت ها آزاد دهنده در بیماران دارای الگوی طاسی مردانه شروع به آزمایش شد .قبل از این تصور میشد که موی کاشته شده بیشتر از بکار گیری اولیه رشد نمی کند .ارنرنیش نشان داد که استفاده ار چنین گرافت هایی باعث میشود که مو های جدیدی در منطقه مورد نظر رشد کند .که دوام آنها ب ههمان اندازه باشد .

سپس والتر ناحیه مطمئن را پیدا کرد و می توان دائمی ترین فولیکول های مو را برداشت کرد. از این پارامتر ها دیگر به عنوان پایه اساسی برداشت فولیکول ها بیان می شود خواه روشFUTاستفاده می شود .تا چند سال بعد جراحان به فولیکول ها ریز تر می پرداختند این روش از نظر موفقیت بسیار محدود بود اما ظاهر عروسکی به شخص می داد.

در دهه ۸۰، شروع استفاده از برش‌های نواری جایگزین تکنیک قبلی شد و کارلوس یوبل (Carlos Uebel) در برزیل استفاده از تعداد بیشتری از گرافت‌های کوچک را مشهور ساخت، درحالیکه در آمریکا ویلیام راسمن (William Rassman) در یک جلسه درمانی شروع به استفاده از هزاران «میکروگرافت» کرد.

در اواخر دهه ۸۰، B.L. Limmer استفاده از میکروسکوپ برجسته نما را برای تبدیل یک نوار دهنده به میکروگرافت‌های کوچک باب کرد. به دنبال آن روش کاشت موی واحد فولیکولی شروع به شکل‌گیری کرد، و شکاف گرافت‌ها و اندازه آن‌ها کوچکتر شد. این گرافت‌های کوچکتر به جراحان اجازه می‌دهد تا گرافت‌های واحد فولیکولی بیشتری را در منطقه پذیرنده قرار دهند.

مراحل کاشت مو

مراحل کاشت مو در ایران و جهان به شکلی است فولیکول های مو قسمتی از بدن را برداشته و جای قسمت های مورد نظر میگذارند. وسپس بعد از چند ماه مشاوره و … نتیجه کار حاصل می شود .

که با توجه به روش متد کاشت برای هر مویی فرق می کند پس در این قسمت متد هایی کاشت مو را بیان می کنیم و مراحل را به صورت تخصصی تر بیان می کنیم .

روش کاشت مو FIT

روش کاشت مو FUT

روش کاشت مو BHT

روش کاشت مو SUT

روش کاشت مو PRP

روش کاشت مو ترکیبی

ما به اختصار در این مقاله به روش هایی کاشت می پردازم چون این روش ها در قسمت خدمات به صورت کامل گفته شده که در هر قسمت از تیتر به صفحه مورد نظر لینک آنها را مشاهده خواهید کرد. و می توانید برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید .

 

روش کاشت مو FIT

کاشت مو به روش فیت
کاشت مو به روش FIT |کلینیک پوست و مو آبنوس

این روش از مو های پشت سر دانه به دانه گرافت ها برداشته شده و در نواحی مورد نظر کاشت می شود و آن مناطق را با تراکم مناسب کاشت می شود که این روش ها از عملیات برداشت و کاشت گرافت تا نتیجه گیری مناسب برای شما زیر نظر پزشک معالج پیگیری می شود تا بعد از 6 ماه به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید .

روش کاشت مو FUT

روش کاشت مو FUT
روش کاشت مو FUT |کلینیک تخصصی پوست و مو آبنوس مشهد

در این روش یک قسمت باریکه از پوست و مو را برداشته و محل آن را بخیه می کنند . و سپس آنها نمونه برداشته شده را زی ژیرسکوپ جدا کرده و سپس این گراف ها در محل های مورد نظر کاشت می شود .

روش کاشت مو BHT

روش کاشت مو BHT
روش کاشت مو BHT |کلینیک پوست و مو آینوس

این روش مثل روشه هایی قبلی است با این تفاوت که بانک مو بجای برداشت از پشت سر  از (زیر بقل سینه ها ران پا و…) که تراک و کیفیت بهتری داشته باشد استفاده می شود .

روش کاشت مو SUT

روش کاشت مو SUT
روش کاشت مو SUT |کلینیک تخصصی پوست و مو آبنوس

در این روش مشابه دو روش اول معرفی شد می باشد اما به این صورت که شما ناحیه برداشت مو به صورت اتومات با دستگاه انتخاب می شود و سپس در جای مورد نشر با توجه به پزشک ناظر برداشت فولیکول ها برداشت وتا مرحله کاشت انجام می شود این روش نسبت به روش های قبلی خیلی بهتر می باشد چون نیاز به بخیه یا پانسمان و… نیست و سرعت بالا تری دارد . این روش جزو بهترین روشه های کاشت مو می باشد .

روش کاشت مو PRP :

روش کاشت مو PRP
روش کاشت مو PRP|کلینیک پوست و مو آبنوس مشهد

 

این روش مناسب برای کسانی است که ریزش مو دارند و می خواهند آن را درمان کند در این روش با غنی کردن پالسمایی خون فرد در تواحی مورد نظر تزریق شده و باعث تقویت مو می شود

روش کاشت مو ترکیبی

در این روش از روشهای بالا به صورت ترکیبی استفاده می شود چون  کار بهتری و موثر تری شود. وبستگی به ترکیب فرق می کند.

 

نمونه کار های ما :

 

0 نظرات

نظرتان درباره این نوشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *